Hjärnskakning?
Igårkväll vid 11-tiden rullade min snart 1-åriga son ner för sängen och slog i huvudet. Jag hade bunkrat upp med kuddar och täcken på golvet för ett eventuellt fall, så kroppen landade mjukt. Jag hade alltså lämnat rummet för att borsta tänderna och min son låg och sov. Så hände det att jag hörde ett högt duns och jag sprang in i sovrummet och såg honom på golvet. Det lät som att han slog i huvudet i nattduksbordet. Han somnade snabbt om efter att ha gråtit en liten stund. (Han har aldrig tidigare rullat ner från sängen och jag ångrar såklart djupt att jag lämnade rummet i fem minuter.. Men gjort är gjort och jag får bara lära mig av detta. Förstår om någon reagerar och tycker att jag är hemsk.)
Jag tänkte inte mer på detta under natten, men imorse när han vaknade så verkade han extra grinig och klängig. Efter en halvtimme ungefär så spydde han två-tre gånger på kort tid. Han somnade om igen och sov en timme. Då ringde jag 1177 och pratade med en sköterska. Hon sa att jag skulle ringa 112, vilket jag gjorde. Dom sa att jag skulle hålla koll på om min son verkar slö eller allmänt "borta".
När han vaknade nästa gång så var han mycket piggare. Jag gav honom vanlig frukost och vatten. Än så länge har allt hållits nere, han har lekt som vanligt och babblar/pratar. Han står upp och verkar inte slöare än vanligt.
Vad tycker ni, ska jag ändå åka in med honom till akuten eller avvakta ännu mer?