Inlägg från: Anonym (Klara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klara)

Tonårsbarn vill inte att vi flyttar ihop

Till ts; om din dotter är myndig men fortfarande går på gymnasiet, vilket innebär att hon i så fall till hösten går sista året. I sådana fall tycker jag att det vore mycket hänsynsfullt och respektfullt av dig att vänta med ihopflyttning tills dess att hon har tagit studenten.

Sista året är pressande nog som det är för en 18-åring, med alla slutbetyg på kurser i skolan, funderingar över framtiden vad som skall "hända sedan".
    Det innebär i så fall att i stället för november kan du och särbon flytta ihop till nästa sommar.

Du och dottern (och särbon) får då också god tid på att förbereda er på situationen som kommer.

Om dottern är myndig, slutat gymnasiet och ändå är hemma, är det du och din särbo som bestämmer i första hand, tycker jag.

• Anonym (Klara)
    paulinnea skrev 2018-05-12 12:34:38 följande:

Förstår att det är ungefär 100% off-topic (och vill inte vara respektlös), men är rätt desperat. Skriver just nu på mitt kandidatarbete om böcker och ungdomar. Undersöker hur man kan utforma omslag för att få killar mer intresserade av läsning. Det skulle hjälpa mig något ENORMT om ni ville dela denna vidare till söner/bekanta i tonåren. Stort tack! goo.gl/forms/Twie6m1Nf0g1w3Y82 

Jag föreslår att du kontaktar en gymnasieskola och bibliotekarien där.
Svar på tråden Tonårsbarn vill inte att vi flyttar ihop