Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Tonårsbarn vill inte att vi flyttar ihop

Varför inte då se till att hon får lära känna honom bättre?

Enkelt.

• Fjäril kär
    Tuil skrev 2018-05-11 07:40:34 följande:

Som det är nu bestämmer hon helt över övriga familjen. De andra barnen ser inget problem, de slipper dela rum och det väger tungt. Alla får egna rum. Så det blir samtidigt tjafs mellan barnen och stora tjejen blir ensam i sina åsikter. Men visst, på ett sätt förstår jag ju henne. Jag vill ju respektera hennes åsikter. Är väldigt tacksam för era åsikter. Vi får ju såklart avvakta med att flytta. Frågan är ju bara hur länge.

Det borde rimligen ligga i hennes eget intresse att lära känna honom bättre och förändra situationen om hon nu har det som argument?

Annars står ni ju på samma plats i november lik förbannat.

Vilket givetvis borde vara din fasta ståndpunkt. Ni flyttar ihop och det är bestämt, resten är upp till henne att lösa fram tills dess.

Förstår du hur jag tänker?
  • Fjäril kär
    Anonym (barnen först!) skrev 2018-05-14 01:34:59 följande:

Inte främmande för ts, men mycket möjligt för dottern. Min pappa var med en kvinna i fem år och hon var en främling i mitt hem(som alltså inte längre var mitt hem) under hela tiden. Att bara ena reagerar är inget konstigt, man är olika och har olika behov av trygghet.

Eller så är dottern en bortskämd fröken fisförnäm som alltid ska ha sin vilja igenom och som hittills fått det så... Då är det banne mig dags att mamman sätter ner foten och säger ifrån.

Finns gott om såna tonåringar också...
  • Fjäril kär
    Tuil skrev 2018-05-14 08:29:01 följande:

Jag är inte oförmögen att fixa upp mitt liv (som inte behöver fixas upp) jag vill bara bo i hop med min särbo för att det är ett naturligt steg när man har en relation. Min dotter är inte heller en fisförnäm och bortskämd fröken. Även om hon just i denna frågan fått nån slags vetorätt. Det är inte så lätt att som förälder vara alla till lags hela tiden.

Gott! Då finns det bra förutsättningar att ni kan lösa det här
  • Fjäril kär
    Anonym (barnen först!) skrev 2018-05-14 16:51:39 följande:

Vad bekvämt att tänka att det är fel på barnet så att man kan se till sina behov utan dåligt samvete....

Öh, var påstod jag det?

Jag bara påpekade att det finns fler sidor av myntet. Nu var det ju inte så hos TS , men det finns gott om såna barn också.
Svar på tråden Tonårsbarn vill inte att vi flyttar ihop