Inlägg från: Anna1234 |Visa alla inlägg
  • Anna1234

Tonårsbarn vill inte att vi flyttar ihop

Jag förstår henne, skulle heller inte vilja bo med någon jag inte känner.

Varför kan ni inte vara särbo tills ni åtminstone varit ihop två år? Ett år är inte mycket när det kommer till förhållande, ni är fortfarande nykära och har inte sett alla sidor av varandra än.

Jag tycker att du ska prioritera dina barns önskningar ett tag till, hon bor också i huset och har rätt att bestämma vilka som bor i huset.

• Anna1234
    sextiotalist skrev 2018-05-11 06:43:17 följande:
    Jag håller med om att de ska vänta, jag håller med om att det är dumt, mycket dumt att flytta ihop om alla inte är bekväma med det.

Men nej, barnen bestämmer inget om vilka som ska bo i huset.
    Varför ska man inte visa barnen den respekten att de får vara med och bestämma vem som ska bo med dem? Jättekonstigt i mina ögon.
  • Anna1234
    sextiotalist skrev 2018-05-11 07:22:44 följande:
    Jag anser att man ska visa respekten för att påverkas, inte för att de bestämmer.
    Nej, jag tycker inte heller att de har ensamrätt men däremot lika stor rätt att bestämma som de vuxna, i alla fall när det endast gått ett år.

Det känns helt självklart att en myndig person inte vill bo i samma hus, dela badrum och kök med någon man inte valt själv, inte ett dugg konstigt.
  • Anna1234
    Anonym (E) skrev 2018-05-11 07:47:41 följande:

Det är du som bestämmer inte ditt tonårsbarn. Du kan flytta ihop med vem du vill. Om det inte passar så kan tonåringen flytta. Det finns ungdomshem. Min tonåring var inte heller ok med det och han flyttade till ungdomshem.

Han fick det jätte bra där.

Dagens föräldrar agerar inte numera som föräldrar utan som kompisar.

Hoppas du skämtar! Menar du att du avsa dig möjligheten att fostra och vara nära din son för att han inte ville bo med en främling?

Om ungdomshemmet var jättebra för honom skulle jag gissa att ni hade rätt stora problem innan och att detta bara var toppen av ett isberg...
Svar på tråden Tonårsbarn vill inte att vi flyttar ihop