Tonårsbarn vill inte att vi flyttar ihop
Varför inte vänta tills hon har gått ut gymnasiet. För vill hon inte ha honom där, så lär det inte bli en trevlig stämning hemma.
Varför inte vänta tills hon har gått ut gymnasiet. För vill hon inte ha honom där, så lär det inte bli en trevlig stämning hemma.
Jag förstår henne, skulle heller inte vilja bo med någon jag inte känner.
Varför kan ni inte vara särbo tills ni åtminstone varit ihop två år? Ett år är inte mycket när det kommer till förhållande, ni är fortfarande nykära och har inte sett alla sidor av varandra än.
Jag tycker att du ska prioritera dina barns önskningar ett tag till, hon bor också i huset och har rätt att bestämma vilka som bor i huset.
Varför ska man inte visa barnen den respekten att de får vara med och bestämma vem som ska bo med dem? Jättekonstigt i mina ögon.
Nej, jag tycker inte heller att de har ensamrätt men däremot lika stor rätt att bestämma som de vuxna, i alla fall när det endast gått ett år.
Det känns helt självklart att en myndig person inte vill bo i samma hus, dela badrum och kök med någon man inte valt själv, inte ett dugg konstigt.
Det borde rimligen ligga i hennes eget intresse att lära känna honom bättre och förändra situationen om hon nu har det som argument?
Annars står ni ju på samma plats i november lik förbannat.
Vilket givetvis borde vara din fasta ståndpunkt. Ni flyttar ihop och det är bestämt, resten är upp till henne att lösa fram tills dess.
Förstår du hur jag tänker?
Givetvis gör dem det. Det är deras hem. Jag har varit med om att en gäst fick lämna en bostad för att en sjuåring inte ville ha honom där, det var störningsjouren som avvisade honom.
Grannarna ringde. När störningsjouren kom dit var det lugnt så de gick. Då smög barnet ut efter dem i trappen och sa att hon inte ville att pappas kompis skulle vara där.