alexias mamma skrev 2018-05-10 07:02:58 följande:
Men alltså det finns inget barn som MÅSTE få stimulans av förskola innan 3 års ålder. Förskola är till för barnen vars föräldrar måste jobba el annan sysselsättning. Barn över 3 kan avsolut börja förskola och ha någon behållning av det, bra att lära sig vara med andra barn osv. Men under 3 finns det verkligen inget behov.
Den där läkaren och bvc skötaren verkar väldigt påstridiga, jag skulle nästan säga att hon trakasserar dig, alltså om hon plingar på igen så skit i att öppna! Säg till att du och din man är helt ense och övertygade om att ni gör det bästa för erat barn punkt. Jag tror att du måste bli lite mer säker i dig själv och våga säga stopp till dom där knasiga människorna. Om dom skulle göra en orosanmälan kan du ju fundera på hur konstig den skulle se ut...
Orosanmälan för att föräldern vill ta hand om sitt barn själv och inte lämna på förskola, tills det blir 3 år. Lägg då till att ni går på öppna förskolan och träffar andra och så, så kommer soc bara skaka på huvudet och ta nästa på hög istället.
Du har absolut ingenting att oroa dig över, byt bvc och skit sen i vad andra tycker!
ne jag tycker inte heller det finns behov till det nu. min son var 3 när han började. inget fel på han idag han är snart 11 år. ja väldigt påstridig. jag vet att jag måste tuffa till mig. men nu är jag ju skit rädd om det skulle bli att de anmäler. jag vet ju inte vad det är de tror egentligen om jag missköter mitt barn eller vad de tror. har aldrig haft något problem med sonen. familj och vänner till oss har varit med när vår dotter äter och de ser att hon är krånglig. så det är inget jag hittar på. det är bra att vi ska till barnläkare och kolla men läkaren och bvc sköterskan lyssnar ju inte på mig när jag säger att hon är krånglig. utan det är fel på henne tycker de. tog prover på henne förra veckan fick provsvaren på posten i går och proverna såg bra ut. de kollade gluten och sköldskörteln. gluten kollade de för hon har varit hård i magen sen födseln, men nu 1 år och 7 månader efter börjar de kolla upp det. även det här med vikten har varit till och från sen födseln, men lika med det jätte långt efter ska dom börja kolla det. och dessutom tvinga in henne på dagis samtidigt.