Inlägg från: Frontline |Visa alla inlägg
  • Frontline

kan bvc och läkare tvinga till dagis?

Visst dagis är frivilligt det kan jag hålla med om.
    Men jag tror det är nyttigt att gå där och barnen får leka av sig samt få in vissa rutiner.
    Mina 3 barn har gått på dagis sen dom var runt året och dom har älskat det från dag 1 och blir nästan lite putt om vi hämtar för tidigt.
    Dom har varit lediga fredagar men vill gärna gå även den dagen och blir överlyckliga varje gång som jag jobbar extra en fredag för då får dom gå dit och ha lite filmmys på morgonen som dom säger..

Hämtade dottern idag 1 timma tidigare och hon sa bara kommer du redan kan jag inte få vara kvar ett tag till, så det går ingen nöd på dom precis..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Frontline
    lövet2 skrev 2018-05-09 23:38:44 följande:
    Nej, de kan inte tvinga dig att sätta henne på dagis. Men jag känner igen resonemanget från BVC-sköterskan. När min yngsta var 2 år, så försökte min BVC-sköterska trycka på för att hon skulle börja dagis. Sköterskan påstod att dottern var sen i talet för att hon inte gick på dagis. Jag påpekade att barn lärde sig prata långt innan dagis var uppfunnet. Tack vare att jag var så säker på vad jag ville och inte ville, så kunde jag kämpa emot påtryckningarna, men sköterskan antydde flera gånger att jag var en dålig mamma som missunnade dottern att lära sig prata rent.
    Klart dom lärde sig prata innan dagis fanns, frågan är ju bara hur gamla dom var då?

• Frontline
    123jhejlhvh123 skrev 2018-05-10 00:20:04 följande:
    min son behövde då inte dagis iaf för att kunna prata. dagis är inte allt för att barnen ska lära sig.
    Sa jag det?
    Jag skrev att barnen började prata innan dagis fanns men hur gamla var dom då?
    En del kanske var 7 år innan dom lärde sig det medans dom som gick på dagis var 3 år..

Svar på tråden kan bvc och läkare tvinga till dagis?