Re9 skrev 2018-05-17 15:19:57 följande:
Ja tyvärr finns det inte mycket hopp längre. Känner mig gravid och har symptomen men kroppen tror kanske fortfarande att den är gravid.
Har man kämpat och blivit gravid så ska det behöva bli så här ???? Ska jag ta emot tabletter direkt av gyn eller vänta? Vi vill gärna testa igen och se om jag kan bli gravid igen.
Hur funkar det här med tabletter? Stannar man henmma eller på sjukhus? Är så orolig för smärtan och blödningarna,om man kommer att se något som kommer ut. Bara tanken är smärtsam. Får man någon uppföljning så att man vet att allt kommit ut?
Tycker det är så orättvist att vissa ska ha svårt att bli med barn och få en massa misfall!
Jo, livet är orättvist, det är verkligen jättetråkigt när det blir så här. Det beror ofta på att det var något kromosomfel på just det ägget eller på spermien.
Men det kan också finnas andra orsaker som tex infektion, blodkoagulationssjukdom eller överaktivt immunförsvar (de 2 sista har jag, fick det konstaterat på en missfallsutredning i Aten, efter att den Svenska missfallsutredningen inte visat något - för de tog för få prover, men svenska sjukvården "tror inte" på att en kvinnas immunförsvar kan orsaka fertilitetsproblem, men utomlands vet de mycket mer än i Sverige).
Fråga din gyn på måndag (om gyn inte ser något embryo med hjärtslag alltså) om han/hon föreslår att du ska få Cytotec eller vad din gyn föreslår.
Jag har själv valt att kroppen ska få sköta det själv varje gång vid mina 6 missfall, så det är också ett alternativ. Så jag har aldrig tagit Cytotec själv, men förstår om vissa hellre vill få ut allt så snart som möjligt och börja om med nya försök.
Om man får Cytotec så ska man också få värktabletter att ta innan. Cytotec brukar man ta hemma och sen ska allt komma ut inom nån dag (blödningen fortsätter efteråt en tid). Sen när blödningen upphört så får man ringa och boka tid för efterkontroll (vul) nån vecka efter blödningen slutat.