Inlägg från: Snuttis2 |Visa alla inlägg
  • Snuttis2

Hur länge amma?

Du kan ju sluta när du vill men det är ju sjystas för bebisen att trappa ner! Jag har en 9 månaders som från start ammade ca 1,5-2 tim dygnet runt men som nu ammar: kl 06, kl 10, 14 och kl 20 ungefär. Så jag har ersatt amningen med mat till frukost, lunch, ett mellis o kvällsmat. Kommer snart ta bort all tutte under natten då han gärna vill snutta jämt o sover illa. Sen tänkte jag dra bort fm o em tutten - för att när han är drygt ett år enbart erbjuda morgon o kväll. Tror att amningen också står för mkt trygghet o jag börjar jobba strax efter hans födelsedag o då vill jag inte ta bort all ammning samtidigt som jag försvinner 8 h om dagen.

En övrig reflektion, min son blev ordentligt sjuk med 40 gradig feber för några veckor sedan o amningen var räddningen då han sluta äta o dricka. De är Inge kul att tvinga i en 7-8 mån vätska varje halvtimma! Nu närmar vi oss också sommaren med ev hög temp då vätska är extra viktigt för de små. Kan ju vara skönt att dra ner på amningen men inte avsluta utifrån de perspektivet.

Svar på tråden Hur länge amma?