Inlägg från: AnnaZL |Visa alla inlägg
  • AnnaZL

Klänningstips till lång man

Finns alla de klänningarna i din storlek? 
    Annars, leta upp något ställe som har stora storlekar och prova olika för att se vad som passar. Om du inte har bröst som fyller ut kupor skulle jag undvika de i vävt tyg som är formsydda över bysten (om du inte tänkt använda stoppad BH). Satsa på trikå som anpassar sig bättre till olika kroppsformer.

För breda axlar kanske du behöver ärmlöst. Täck axlarna med schal om det känns för bart eller kalt.

• AnnaZL
    Liquorice50 skrev 2018-05-13 10:49:00 följande:
    Tack för tips.
    Jag är nog inte inne på att att ha BH -hade inte tänkt så i alla fall men kanske ska tänka om..
    Är det inte bättre med en klänning som har en ärm för att dölja breda axlar?
    Sjal låter iofs lockande och väldigt feminint! 
    Om du har bredare axlar än klänningen kommer den antingen att vara för liten där eller sitta dåligt. Du har ju iofs exempel på modeller med väldigt vida ärmar där bredare axlar kanske får plats. Håller fast vid tipset att prova för att se vad som funkar bäst på din kropp.
  • AnnaZL

Och stoppad BH är absolut inget måste, med jag tycker inte det ser snyggt ut med tomma påsar där brösten skall vara, därav rådet med mindre formsytt över bysten och stretchiga tyger.

Svar på tråden Klänningstips till lång man