Inlägg från: Starka |Visa alla inlägg
  • Starka

Stora hundar i sängen?

Vi hade en 55 kilos jättehund, tyvärr dog hon för tre år sen

Vi köpte större säng för att hon skulle få plats haha. Hon sov i vår säng för att vi tyckte det var mysigt att ha henne nära och hon va väldigt mattig så hon älskade det. Visst får man lägga lite extra jobb på att hålla rent, byta sängkläder oftare och hålla hunden ren men det var det värt. Känslan att vakna med henne vid sin sida och mysa lite på morgonen

Som jag saknar henne :?-(

Vovven vi har nu sover också i sängen men det är en liten skrutt. Jag tycker att man får en djupare kontakt med sin hund på nåt vis.

• Starka
    punktslash skrev 2018-05-07 13:42:29 följande:

Hundar i sängen är bara i vägen.

Genusfråga kanske?

Genusfråga? Hur menar du då ?

Min man är lika glad för hunden i sängen som jag men som sagt så skaffade vi större säng, en 2.10 säng fick det bli
  • Starka

Ja kan ju säga att vår lilla skrutt 4,5 kilo tar faktiskt mer plats i sängen än gamla på 55 kilo hahaha för lillskiten är som ett litet plåster och flyttar minsann inte sig i första taget

Men morgonmyset är guld värt även om det ibland gör det lite svårare att gå upp, man ligger hellre kvar en stund till

• Starka
    KaiserHans skrev 2018-05-08 13:27:23 följande:

Nej, vi uppfostrar våra hundar och lär dom vilka regler som gäller. Antagligen äter hunden från bordet hos såna som låter den sova i sängen också. Har dom dessutom ungar så är det dom ungarna som springer och skriker och river ner saker av hyllorna i affären.

Va??? Vad har uppfostran med att sova i sängen att göra?!

Vår hund är väldigt väluppfostrad och vet absolut vilka regler som gäller. Tigger inte vid bordet och äter sin mat ur sin skål. Däremot är hon en del av familjen och får sova både i sängen och soffan om hon känner för det. Sen om vi har gäster och det inte finns plats i soffan så lägger hon sig gärna i nån av sina sängar istället. Hon är nöjd bara hon får va med.

Vi har inga barn men hade vi haft så hade dom definitivt blivit uppfostrade att bete sig som folk
Svar på tråden Stora hundar i sängen?