• stragge

Gravidillamående- kan vi peppa varandra?

Passerade över till vecka 12 i onsdags men mitt illamående är kvar :( mår fruktansvärt dåligt och har gjort sedan några dagar efter ägglossning egentligen. Har du fått något utskrivet mot illamåendet som du testat? Lider så med dig !

• stragge
    Lillputte88 skrev 2018-05-04 20:57:54 följande:

Åååh, fyy, lider med dig också! :( Det är just det där jag är rädd för, att det inte går över. Men samtidigt har många av mina vänner sagt att det nog kan ta till vecka 13-14. Har alltså ingen aning om hur man ska orka om det inte snart går om. Jag har inte testat mediciner, enbart seaband och akupunktur. Överväger nog att testa medicin om det fortsätter efter v. 12. Har du testat nåt?

Åh hoppas verkligen, blir ju ännu tröttare av att va illamående konstant men kräks inte som väl är ! Ja jag fick leegigan Comp utskrivet i vecka 7 tror jag men det hjälper inget alls, testat Novalucol och även omeprazol men utan effekt det med :( så nu har jag gett upp lite..
  • stragge
    Lillputte88 skrev 2018-05-04 21:57:38 följande:

Låter så himla bekant, vi verkar må exakt lika. Så jobbigt att inga mediciner hjälpte dig! Akupunkturen hjälpte mig lite, tror jag, första gången iaf. Nu ligger jag i sängen och fasar inför natten, brukar vakna flera gånger och må illa. Magen kurrar men skulle inte orka äta och lika illa mår jag ändå. :( Får du sova på nätterna? Och väntar du ditt första barn?

Åh nej vad jobbigt att må illa om nätterna :/ nej jag sover som en stock som tur är.. Jag har slutat med folsyra nu och mitt illamående försvann nästan samma dag mår bara illa på kvällarna nu, men kan man verkligen må illa av folsyra? :o hoppas att du mår lite bättre nu? Ja det är vårt första barn och så som jag mått hittills är jag inte sugen på ett syskon haha ! Ditt första också ?
  • stragge
    anynom skrev 2018-06-19 10:54:40 följande:

Hur går det för alla här? Hade varit skönt att höra några peppande historier! Blir det bättre? Jag är just nu i vecka 7 (6+3) och mår så jäkla illa från morgon till kväll. Kan inte göra någonting, bara kämpa mot illamåendet i sängen hela dagen. Detta är min tredje graviditet och den jag mår mest illa i. Så jäkla hemskt, kan knappt glädjas över bebisen. Eller de två barnen jag redan har. Har semester nu och ska börja jobba nästa vecka... fattar inte hur det ska gå. Testar Lergigan comp med sådär effekt hittills.....

Mitt gick över i vecka 14 nu har jag ?bara? halsbränna men mer hanterbart än illamåendet. Mitt illamående slutade när jag slutade med folsyra vet inte om det hade något konstigt samband eller om det bara va slumpen att det slutade samtidigt. Hoppas att du hittar något som hjälper ! Kram
Svar på tråden Gravidillamående- kan vi peppa varandra?