Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

Att ha en sambo som sitter inne

Mina barns pappa sitter inne. Vi separerade kort innan. De är nu 6&4 år och han har suttit drygt ett år hittills, och har ett drygt halvår kvar. Jag har valt att vara ärlig mot barnen, men friserat sanningen så den ska vara lätt för dem att förstå. Då pappan efter straffet kommer bo på annan ort är det även där mer för dem att hantera runt separationen osv.

Sanningen kommer alltid fram. Besvikelsen över att inte få träffa föräldern finns där redan och att dessutom senare tvingas hantera en lögn är orättvist mot barnen, tycker jag, om nu inte straffet är typ en månad och allt väldigt snabbt kommer bli som vanligt igen är sanningen, om än en barnvänlig version, absolut att föredra.

• Anonym (Hej)
    Anonym (.) skrev 2018-05-16 12:45:54 följande:

Men har soc lagt sig er erat liv pga det? Har liknande problem

Ja det blev en akut orosanmälan då exet hade ansvar för barnen (var på väg hämta dem fr fsk)då han greps och pga brottets art, narkotika. Orosanmälan gällde även mig då vi ännu var skrivna på samma adress (han hade flyttat och inte bytt). De inledde utredning hos mig som de avslutade lika fort. Två hembesök, ett direkt efter exets gripande av bedömningsteamet och ett efter typ nån månad av ett utredningsteam som efter ett negativt urinprov från mig inte ansåg de hade nåt att utreda. Kändes dock oengagerat och slarvigt från deras sida så jag hade nog kommit undan med vad som helst.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (.) skrev 2018-05-16 17:14:53 följande:

Hade ni haft med soc att göra tidigare innan orosanmälan?

Nej, aldrig.
Svar på tråden Att ha en sambo som sitter inne