• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Copycatkid skrev 2018-05-21 16:17:31 följande:

Vet flera som beskrivit sin slempropp just så! Som slem bara, en tjej skrev att för henne kom det flera dl löst slem bara, och absolut ingen propp så det närmar sig nog för dig nu :D

Haha, vågar inte hoppas på något ;D
  • marsen

Googlade runt på dagens åkomma och får nog inse att min slempropp har gått! Däremot inte sagt att förlossningen är inom räckhåll.....

• marsen
    dec06 skrev 2018-05-22 00:46:39 följande:

Hej alla,

Har inte haft tid riktigt att berätta men nu är vår lilla bebis här! Efter en lång igångsättning på 36 timmar fick vi äntligen träffa miraklet som bott i min mage. En fantastisk liten prinsessa på 3770 g och 50 cm. Jag har fortfarande svårt att tro att det är på riktigt! Är hon verkligen min? Lilla sötaste tös <3

Hon föddes 20 maj 2018.

Ååh, grattis!! <3

Skönt att slippa gå till vecka 43 den här gången? :)
  • marsen
    Villblimamma88 skrev 2018-05-22 11:15:17 följande:

Hej hej! Tänkte flika in med att här gick slemproppen imorse vid strax före kl 7 och strax efter kl 9 gick vattnet. Nu börjar även värkarna starta så nu äntligen är förlossningen igång! Vi har tid på förlossningen i eftermiddag om inte värkarna blivit intensivare tills dess. Är så uppspelt så jag är alldeles skakig mellan värkarna!

Ååh vad spännande!! Heja heja!!
  • marsen

Hur många är vi nu som fortfarande väntar på våra små?

BF imorgon och idag vaknade jag med en känsla att kaaaanske är det dags idag/inatt? Somnade till lite onda sammandragningar igår, vaknade med molvärk i mage och rygg idag. Känner faktiskt "boningskänslan" i kroppen så idag ska jag dammsuga och skura golven. Sambon ska tvätta fönstren och jag ska vädra sängkläderna till spjälsängen (som har varit bäddad i X antal veckor).

Vi har årsdag idag så en godare middag väntar ikväll. Barnen är här och vädret visar sig från sin bästa sida! En perfekt dag att föda barn på helt enkelt! :D

• marsen
    EhxJ skrev 2018-05-22 15:15:44 följande:

Jo ditt har ju ändrats marsen! Slempropp + sammandragningar/förvärkar. Gott tecken!

Yeeeey! Det går framåt! :D Känns dock väääldigt långt bort ännu. Känslan jag hade imorse är borta. Blir nog första gången över BF!
  • marsen
    Copycatkid skrev 2018-05-22 19:03:54 följande:

Ooh hade ju varit roligt om iallafall en bebis var punktlig i tråden :D jag ska till bm imorgon på undersökning och förhoppningsvis hinnsvepning, hade ju varit överlycklig om det fick igång det :)

Ska också till bm imorgon och kommer då också be om en hinnsvepning :D 9.30 ska jag dit. Försten ut! :D ;D
  • marsen
    Bxlfix skrev 2018-05-23 00:39:40 följande:

Svassar in väldigt sent här (tog just tummen ur och skaffade ett konto hehe). Är beräknad att få en son 31/5. Slemproppen har gått i omgångar sedan v.36. Nu mest som en inkontinent 90-åring - ständigt undrarndes ?urin, flytning eller fostervatten??. Samt mensvärk i kombination med pajad mage och en rygg som bitvis känns helt förstörd. Tappen halvt förkortad förra fredagen samt svaga värkar enligt gynekologen. Någon mer som är stel som en pinne midjan neråt? Tillägg att jag är groteskt svullen överallt (är det där ett babianarsle eller fiffi liksom?!) Förresten är det fler här som lider av insomnia på natten och sen sover er igenom dagen?

Kämpa på brudar!

Välkommen! Är det första barnet? :)

Ingen överdriven stelhet här mer än att foglossningen börjar göra riktigt ont nu. Har jag suttit still en stund, eller legat ner, så tar det ett tag att komma igång.
  • marsen
    P0MP0M skrev 2018-05-23 07:36:34 följande:

Godmorgon, jag hänger på!

Så spännande att se en efter en i tråden få träffa sin bebis! Själv hade jag bf igår 22/5 (21a enligt RUL, 22a enligt BM), men den lill* verkar inte vilja komma ut.. är lite psykiskt påfrestande att passera beräknat datum, och ännu mer att inga direkta tecken visat sig heller. Har haft en hel del smärtfria sammandragningar sen 3-4 veckor, och bebis borrar gärna runt sitt huvud långt ner (känns som knivar i underlivet) samtidigt som den pressar fossilgas mot lungor/revben.

Tror jag ska käka ananas idag och be karln om en drös snabbskjut ikväll!

Välkommen! :)

Vad lejsamt att gå över. Är det första barnet? Jag och sambon pratade om det där att BF-datumet inte bör finnas. De kan säga "nån gång i maj eller fram till mitten på juni" för man är ju så inställd på det här jäkla datumet även fast två veckor över hör till det normala. Jag har BF idag. Mina två första kom 39+2 och 39+5. Så så här länge har jag aldrig varit gravid förut! :D
  • marsen
    LakritsMatte skrev 2018-05-23 10:42:04 följande:

Vet inte vad frankofont betyder eller om det är en felstavning?

Men här har iaf jag haft kontroller var tredje vecka sista tre månaderna (sista var för drygt en vecka sedan, 2v innan BF, nästa är en vecka efter BF). Vid en normal graviditet gör man oftast bara ett enda ultraljud runt vecka 18-20. Man kan också göra ett i samband med KUB, då i v 11-13. Annars är det bara vid riskgraviditeter man gör extra ultraljud, eventuellt ett tidigt vaginalt i V6-8 för att fastställa längden på graviditeten. Vissa betalar privat för extra ultraljud tex tidigt eller för att könsbestämma efter KUB. Glukosbelastning görs om man är överviktig. Urinsticka tas vid varje kontroll, då kollar man protein, bakterier och glukos i urin. Min BM slutade ta Hb och blodsocker nångång runt v 30 tror jag men det är nog olika. Profylaxkurser får man uppsöka privat i de flesta regioner.

Här har vi från vecka 25 kontroll var tredje vecka, fram till kanske v 33 då det blir varannan. Sista veckorna blir det en gång i veckan. Går man över blir det ännu tätare.

Glukosbelastning görs här om man har diabetes i släkten, vid tidigare graviditetsdiabetes eller om fasteglukosen skulle vara avvikande innan.

Hb och blodsocker slutade vi också ta strax efter vecka 30 eftersom det aldrig varit något avvikande.

Blodtryck och u-sticka tas varje gång, samt mäter magen och lyssnar med doppler.
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?