• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Aaanniiicaaa skrev 2018-05-18 23:41:13 följande:

Ha! Jag funderade över just detta idag (med vila alltså) Nice att få det bekräftat^_^ fick värsta förvärken/sammandragning när jag var på gravidmassage också så det måste ju ha varit oxytocinet som gjorde sitt.

vad pluggar du om jag får fråga? själv har jag tagit paus från första terminen på ssk-programmet

Förmodligen var det det! Jag pluggar ssk jag med, snart gått fyra terminer :) Det är ganska roligt när man lär sig mer och mer medicinskt och kan koppla ihop saker som händer i kroppen :)

Varför har du tagit paus?
  • marsen
    Copycatkid skrev 2018-05-19 01:24:36 följande:

Nu är det säkert falsklarm som vanligt men man kan ju hålla tummarna, det började för några timmar sedan (på BF) med att jag låg i soffan och fick magknip. Tänkte att jag kanske behövde gå på toa men icke, och nu har det bara blivit starkare och gått över till sammandragningar med tydlig mensvärk.. tog en alvedon för ca 30min sen, får se om den gör någon nytta eller inte :) bebisen är dock riktigt livlig och sparkar och borrar med huvudet långt ner och det sägs ju att bebisen brukar lugna sig innan förlossning så är säkert falskt denna gången med-_-?

Hur artade det sig under natten? Är du hemma eller på förlossningen? :D
  • marsen
    lillainna skrev 2018-05-19 12:49:07 följande:

Igår kl 17:27 föddes min guldklimp, 3665kg perfektet.

Efter en väldigt långdragen förlossning men det är han mer än värd! <3

Ååh stort grattis!! Njut i bebisbubblan nu <3
  • marsen

Ååh vad det är seeegt med denna väntan! Igår kväll fick jag en känsla av att "inatt kan det vara dags". Började fråga sambon vilka kläder han packat ner i bb-väskan och om mössa och strumpor var med. Han har fått hela ansvaret för det där då det är hans första barn och han vill verkligen göra alla förberedelser och "lära sig" allt.

Så somnade jag och vaknade inte förrän kl 08! Jag har alltså sovit en hel natt för första gången på jag vet inte huur länge. Så inga som helst förkänningar nu heller. Vill vakna av förvärkar igen så att hoppet åtminstone tänds. Jag vill veta vem som bosatt sig där inne! JAG VILL FÖDA BARN NUUU!!!

Annars har dagen varit hormonell. Kännt mig deppig och gråtit massor. Över ingenting. Sambon har jobbat och barnen är hos sin pappa. Det är cruising i stan så alla andra är där. Jag har kännt mig ensam och övergiven. Åkte till en kompis framåt kvällen för att bryta känslorna lite och det funkade :) Pussade på barnen när jag åkte förbi där också. Mina fina barn, de kommer bli världens bästa storasyskon till bebis <3

• marsen
    LakritsMatte skrev 2018-05-20 12:36:59 följande:

Men alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta... efter allt mitt snack om den mytiska slemproppen, gissa vad jag just hittade i trosorna??

Hahaha, SLEMPROPP! :D
  • marsen

PANIK!!

Kom precis på att jag glömt teckna gravidförsäkring!! Kan man teckna den nu även fast det är så nära BF? Annars är väll bebis oförsäkrad upp till 6 månader och jag är väll inte försäkrad för eventuella förlossningsskador och sjukhusvistelse i samband med födelse?

• marsen
    Copycatkid skrev 2018-05-20 15:05:14 följande:

Tror också du kan teckna närsomhelst. Hade de däremot upptäckt något på ul hade ju inte försäkringen täckt det men tecknar du innan förlossning nu så borde det inte vara några problem :)

Jag tecknade en via if nu och den skulle börja gälla imorgon. Pjuui!
  • marsen
    EhxJ skrev 2018-05-20 18:20:58 följande:

Hej alla! Här har ni en som håller på att bli galen, litar inte alls på min kropp längre! Igår fick jag ?riktiga? värkar som verkligen tryckte på, gjorde ont i svanken och jag var tvungen att andas och gråta igenom. Mådde illa och har fått gå på toa (nr2) 5ggr! Men ingen diarré utan bara körig mage efter värkarna. Har inte sovit ngt på natten förutom fläckvis mellan värkarna. Började kl 22. Vid 03-04 var de 3 min mellanrum. Tänkte jag skulle ringa förlossningen och åka in på morgonen... MEN då började värkarna komma med först 10min mellanrum, sedan 20min, sedan 1h. Idag har det kanske varit varannan timme? Men så starka att jag inte kunnat gå, gråtit och knappt kunnat andas. Nu har det inte kommit ngn värk på 3h!?!? Så känns som det stannat av. Alltså varför gör kroppen såhär??? Man blir ju helt slut! Och jag litar inte på något nu.. hur när blir det på riktigt?

Någon annan som känner igen sig? Tror ni det är snart på g eller ska jag räkna detta till hopplösa pinvärkar/förvärkar med? Kändes verkligen riktigt...

Men det låter ju onekligen som att det är väldigt nära! De drar nog igång på riktigt snart igen. Håller tummen!
  • marsen

Alltså jag vette tusan vad som kom ut från "där nere" just. Känner inte igen det från mina tidigare graviditeter. Alldeles genomskinligt, och väldigt slemmigt! Inte rinnande. Som när du är förkyld och snyter ut massor med genomskinligt snor, fast detta var lite fastare i konsistensen, men inte som en propp.

När slemproppen gick förra graviditeten så var den lite gulaktig och kompakt. Och även denna gång har ju små delar av slemmisen lossnat och de har också varit gulaktiga.

Vad tusan var detta?!

• marsen
    LakritsMatte skrev 2018-05-21 13:08:39 följande:

Alltså förlåt men jag blir alldeles full i skratt!! Denna mystiska slempropp! Måste ju vart delar av den igen bara med annan konsistens? Eller jag vet inte... men sjukt märkligt är det alltså!!

Haha, jag veet! Men det var så mycket! Liksom hela pappret blev fullt! Haha!
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?