• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Aaanniiicaaa skrev 2018-05-18 23:41:13 följande:

Ha! Jag funderade över just detta idag (med vila alltså) Nice att få det bekräftat^_^ fick värsta förvärken/sammandragning när jag var på gravidmassage också så det måste ju ha varit oxytocinet som gjorde sitt.

vad pluggar du om jag får fråga? själv har jag tagit paus från första terminen på ssk-programmet

Förmodligen var det det! Jag pluggar ssk jag med, snart gått fyra terminer :) Det är ganska roligt när man lär sig mer och mer medicinskt och kan koppla ihop saker som händer i kroppen :)

Varför har du tagit paus?
  • marsen
    Copycatkid skrev 2018-05-19 01:24:36 följande:

Nu är det säkert falsklarm som vanligt men man kan ju hålla tummarna, det började för några timmar sedan (på BF) med att jag låg i soffan och fick magknip. Tänkte att jag kanske behövde gå på toa men icke, och nu har det bara blivit starkare och gått över till sammandragningar med tydlig mensvärk.. tog en alvedon för ca 30min sen, får se om den gör någon nytta eller inte :) bebisen är dock riktigt livlig och sparkar och borrar med huvudet långt ner och det sägs ju att bebisen brukar lugna sig innan förlossning så är säkert falskt denna gången med-_-?

Hur artade det sig under natten? Är du hemma eller på förlossningen? :D
  • marsen
    lillainna skrev 2018-05-19 12:49:07 följande:

Igår kl 17:27 föddes min guldklimp, 3665kg perfektet.

Efter en väldigt långdragen förlossning men det är han mer än värd! <3

Ååh stort grattis!! Njut i bebisbubblan nu <3
  • marsen

Ååh vad det är seeegt med denna väntan! Igår kväll fick jag en känsla av att "inatt kan det vara dags". Började fråga sambon vilka kläder han packat ner i bb-väskan och om mössa och strumpor var med. Han har fått hela ansvaret för det där då det är hans första barn och han vill verkligen göra alla förberedelser och "lära sig" allt.