• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Ny koll hos bm idag pga förhöjt bltr och spår av vita i urinen. Ingen vita idag men ännu högre blodtryck. 140/100. Har aldrig nånsin haft så högt tryck! Fick vila en stund och då gick det ner till 130/95. Så lite bättre, men ny koll på fredag.

Bad om en hinnsvepning också, men eftersom bebis är långt ifrån fixerad så var det ganska mycket kvar av tappen: 2.5cm. Men hon fick lätt in ett finger och tappen är mjuk. Hon masserade runt lite iaf men det verkar varken ha gjort till eller ifrån..

Också säger bm "nu är jag lite elak med dig". Jag ba, jahaa..? " Du är tapper du. Jättetapper!" Men alltså, jag kände INGENTING! Jag kände inte ens att hon var inne i tappen. Jag blev förvånad för när jag skulle stoppa in en spiral för ett tag sedan så var det både obehagligt och ONT så fort hon typ närmade sig tappen. Kanske beror på om tappen är mogen eller inte? Hur har en upplevelse av massering/hinnsvepning varit?

• marsen
    Linnet1976 skrev 2018-05-15 17:43:00 följande:

Läcker vatten och ska in på kontroll nu ikväll... men inga värkar ännu. Hoppas det sätter igång...

Åhå, händer det något??
  • marsen
    pandoraDiem skrev 2018-05-16 10:50:46 följande:

Det blev en liten Saga <3 8.40 kom hon, åkte in vid 7. Allt gick fint!

Nemen åh! Grattis!!

Antar att de kom tätare och tätare från att du skrev inatt då? :)
  • marsen
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 17:40:33 följande:

Grattis!!

Idag har jag haft spänd mage typ hela dagen, eller iaf sen tolv när jag vaknade efter en 4h tupplur ^_^

Liite mensvärk nu på em efter en lite längre promenad men det gör verkligen inte ont och det känns snarare som att jag haft en lång sammandragning större delen av dagen än flera små.

Sambon reagerade iaf på att magen såg utspänd ut när jag mötte upp honom efter jobbet nu.

Är det nån annan som fått problem med karpaltunnelsyndrom?

Jag har gått med ortoser i snart en månad och det enda som blivit bättre är min greppstyrka (vilket iofs är skönt) men domningarna har ökat och sitter i båda händerna nu + korvfingrar till och från under både dagen och natten >_

Under min första graviditet hade jag stora problem med karpaltunnlarna. Det var hemskt!! Vaknade flera gånger om nätterna av att armarna var bortdomnade ändå upp till axlarna. Kunde inte skära min egen mat för det gjorde så ont.

Domningarna försvann nästan direkt efter förlossningen. Hade ont i vissa lägen i några månader, sen försvann det också :)
  • marsen
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 17:40:33 följande:

Grattis!!

Idag har jag haft spänd mage typ hela dagen, eller iaf sen tolv när jag vaknade efter en 4h tupplur ^_^

Liite mensvärk nu på em efter en lite längre promenad men det gör verkligen inte ont och det känns snarare som att jag haft en lång sammandragning större delen av dagen än flera små.

Sambon reagerade iaf på att magen såg utspänd ut när jag mötte upp honom efter jobbet nu.

Är det nån annan som fått problem med karpaltunnelsyndrom?

Jag har gått med ortoser i snart en månad och det enda som blivit bättre är min greppstyrka (vilket iofs är skönt) men domningarna har ökat och sitter i båda händerna nu + korvfingrar till och från under både dagen och natten >_

Under min första graviditet hade jag stora problem med karpaltunnlarna. Det var hemskt!! Vaknade flera gånger om nätterna av att armarna var bortdomnade ändå upp till axlarna. Kunde inte skära min egen mat för det gjorde så ont.

Domningarna försvann nästan direkt efter förlossningen. Hade ont i vissa lägen i några månader, sen försvann det också :)
  • marsen
    Inga bekymmer skrev 2018-05-16 18:00:50 följande:

Mina förvärkar avtog på förmiddagen nästan helt. Men ca kl 14 började de komma igen och nu kommer de med rätt så mkt smärta, men är 5-10 minuter emellan dem. Hoppas på att det snart blir mer regelbundet så man kan få tänka på att åka iväg. Kanske borde duscha och packa ner det som inte redan är nedpackat, typ hygienartiklar.. är på Bf-4 idag.

Wohoo, hoppas att du är på förlossningen nu och att allt går bra!! :D
  • marsen
    Inga bekymmer skrev 2018-05-16 22:10:25 följande:

Nu är vi på väg till förlossningen! Håll tummarna nu gott folk att jag öppnat mig en del!:) Strax innan vi åkte var det 2-3 min mellan värkarna. Nu har det varit 5!! Men de känns rätt intensivt. Längtar tills vi kommit fram så maken kan trycka på ryggen vid värkarna.

LYCKA TILL!!! åååh, knådningen på ryggen är ju det bästa, och HÅRT ska det vara! :D :D
  • marsen
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 22:07:49 följande:

Vad läskigt att domna så långt! Har inte vaknat något av domningarna, men känt av svullnaden framförallt när jag vaknat för att kissa. Skönt att det fick över för dig också! fick du några rehabövningar för att försöka lindra symptomen?

Ja, armarna kändes ju som två stockar och ont som fan! Försökte pallra upp med kuddar på nätterna under armarna och kunde ju bara sova på rygg. Minsta lilla tryck så domnade de ännu fortare.

Nä, inga övningar. Det berodde ju på svullnaden så fanns inte så mycket att göra.
  • marsen
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 22:23:12 följande:

Oh, spännande! Lycka till!

Hur långt har ni här i tråden till förlossningen? Vi har ca 50 min.

Har ca 25 min :)
  • marsen

Hade det inte varit för många av er hade jag trott att det var på gång nu. Vaknade av molvärk i magen nu vid 02.45. Gick ner och pinkade och nu har denna molvärk kommit fyra gånger till sen dess. Strålar ut i ryggen och gör mig både lite illamående och nödig.

Har ju inte haft några förvärkar alls så detta är nytt för mig. Vi får se hur de artar sig i duration, frekvens och styrka! :)

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?