Inlägg från: Inga bekymmer |Visa alla inlägg
  • Inga bekymmer

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-14 13:23:00 följande:

Hej gänget!!!

Vill bara tala om att söndagens värkar ledde till bilresa till sjukhuset och väl där tittade vår älskade Maja ut 6 timmar senare!!!

Kan tillägga att värkarna startade glest men regelbundet och var från kl 12-16 max 2 per 10:de minut. En hinnsvepning senare på förlossningen så tog den efterföljande promenaden på 200 m, 1 timme!!! Sen jäklar var värkarna igång!!

Just nu känns livet bara toppen och på vad jag kan i inläggen se så är det fler som verkligen ligger i startgroparna, håller tummarna för er.

Lycka till alla!!

Stort grattis:)
  • Inga bekymmer
    RJEL skrev 2018-05-15 07:41:08 följande:

Jag som verkligen varit så rädd för förlossningen och smärtan.. bara slog bort det. Jag var liksom i nuet och körde på och lyssnade på barnmorskorna.

Jag bad om ryggmärgsbedövning ganska så omgående när jag kom in efter att dom kollat att jag var öppen 4cm pga av smärtan. Dom ville att jag skulle testa lustgas först och efter ett tag kunde denna blyga tjej ryta ifrån och fick tillslut som jag ville. Då kunde jag äntligen prata och ha kul med min sambo. Tills den avtog och dom inte ville fylla på .. så då blev jag en zombie pga smärtan. Svårt att få kontakt med mig. Efter en extra dos i ryggen så var jag piggare. Öppnade mig ganska så exakt 1cm i timmen. I slutet hängde allt på att få ner hans huvud rätt.

Han blev tillslut påverkad av mina täta krystvärkar så jag fick spruta för att stanna upp allt ett tag.. snacka om besvikelse. Då var klockan ca 20.. skrevs in runt 09. Att inte krysta när en krystvärk kom va omöjligt och dom kunde se rätt omgående att detta kan vi inte stanna upp. Barnmorskorna var kanon och peppade mig under hela vägen och vilken sambo man har!!

Sprack på 3 ställen och som jag läst så va de inget man kände. Visst de brände o sved under krystningarna men man tänkte inte att nu spricker jag.

47cm och 3090 gram och jag var i 40+1

Det låter som att du hanterade det väl!:) Heja dig, bra jobbat!! Inte så farligt lång tid ändå för en förstföderska. Vilken nätt liten en, mina 2 första vägde ungefär lika som din:) Bebisen jag väntar på nu är troligen lite större.

Lycka till nu med lilla killen <3
  • Inga bekymmer
    Linnet1976 skrev 2018-05-15 22:00:38 följande:

Haha.. nä. Hemma igen med samma sorts värkar som tidigare (väldigt oviktiga). Vattnet sipprar hela tiden, eller typ går i omgångar. Ska sova och händer inget i natt ska jag gå i gång den här förlossningen i morgon! Så tröttsamt. Barnmorskan kommenterade Aaaaah men det tredje barnet serru, det är lurigt, kan starta hur som helst. Men det kommer gå fort när det väl sätter igång. Jo tack. Vi får hoppas. Skain igen om 2 dygn om inget händer.

Och jag som tänkte att jag ville att det skulle starta med vattenavgång som med 2:a barnet, för då startade värkarna nästan direkt och med en helt annan intensitet jämfört med första gången. Den förlossningen blev en drömförlossning. Men också 3:dje barnet här så kanske får tänka om...
  • Inga bekymmer

Sen kl 16 igår har jag haft förvärkar som känns rätt ordentligt och håller i mer än 1 minut. Men de kommer så glest. Nu är det typ en gång i kvarten.. Tacksam att jag kunnat sova en hel del åndå. Har haft den under natten också, men vet inte huruvida jag sovit mig igenom några eller inte. När jag vaknat, kanske 5-6 ggr har jag fått dem. Känns ju som att det är på G nu men undrar hur länge det ska hålla på såhär innan det startar på riktigt...

• Inga bekymmer
    pandoraDiem skrev 2018-05-16 10:50:46 följande:

Det blev en liten Saga <3 8.40 kom hon, åkte in vid 7. Allt gick fint!

Åh, vad härligt!:) Stort grattis!!! Då tog det inte så många timmar från det du skrev att det var glesa värkar tills det var dags ändå. Hoppingivande för mig:)
  • Inga bekymmer
    Ostbågar skrev 2018-05-16 13:13:09 följande:

Hej hoppar in jag med. Hade bf 10/5 men knappt haft några känningar alls, ingen slemproppen osv bara lite sammandragningar och mensvärk typ ibland.

Men haft kraftigare sammandragningar var 10e minut sen 3 imorse. Hoppas det kanske kan vara på g.

Mitt första barn så har ingen erfarenhet hur det ska kännas.

Låter som det kan va på g då, är ju regelbundet om än glest. Precis så startade min första förlossning. Svaga värkar en hel dag som successivt tilltog i styrka. Hur känns dina sammandragningar. Gör de lite ont? I så fall är det nog förvärkar.
  • Inga bekymmer
    12345hopp skrev 2018-05-16 12:40:32 följande:

Nu hoppar jag också in i tråden! Jättegrattis till er som redan fått era bebisar, och till er andra - håll ut! :)

Jag har egentligen BF 15 juni men blir igångsatt den 28/5 (tack och lov) då jag väntar tvillingar :) jag har väl gått och överanalyserat "tecken" sedan vecka 30 typ men här sitter jag än, otymplig som ett kylskåp i vecka 36. Har mycket sammadragningar men annars inget dramatiskt, någon förvärk här och där men kommer kanske en eller två sedan försvinner det så jag är inte speciellt hoppfull om att något skall ske även ifall det vore skönt att slippa vara gravid snart.

Detta blir vårt andra och tredje barn, första barnet är bara 16 månader så jag har fått känna på att jag lever denna graviditeten :) så trött och tung som jag kände mig i vecka 40 första graviditeten kände jag mig i vecka 20, sedan har det bara eskalerat så jag sitter också och väntar på att något skall hända här, även ifall jag innerst inne tycker det vore bäst om de stannade kvar lite till!

Minnet är fortfarande färskt från förra förlossningen så man blir alldeles ivrig när man läser om alla er som får hålla era bebisar för första gången, som man längtar efter den känslan nu! <3

Ojoj, tvillingar och en 16-månaders på det:) Så häftigt med tvillingar, förstår att det känns som du vill att det ska komma igång samtidigt som du vill att de stannar lite till. Har en granne som gick till v 39 med sina och båda vägde över 2 kilo. Är det tvåäggs eller enäggstvillingar du väntar?
  • Inga bekymmer

Mina förvärkar avtog på förmiddagen nästan helt. Men ca kl 14 började de komma igen och nu kommer de med rätt så mkt smärta, men är 5-10 minuter emellan dem. Hoppas på att det snart blir mer regelbundet så man kan få tänka på att åka iväg. Kanske borde duscha och packa ner det som inte redan är nedpackat, typ hygienartiklar.. är på Bf-4 idag.

• Inga bekymmer

Nu är vi på väg till förlossningen! Håll tummarna nu gott folk att jag öppnat mig en del!:) Strax innan vi åkte var det 2-3 min mellan värkarna. Nu har det varit 5!! Men de känns rätt intensivt. Längtar tills vi kommit fram så maken kan trycka på ryggen vid värkarna.

• Inga bekymmer

00.40 kom vår son till världen! Fantastiskt fin, en stadig bit på 3736 g och 50 cm lång <3 Känns ändå liten. Vid första undersökningen en halvtimme efter vi kom in var jag öppen 8 cm, så nöjd blev jag då!:) Ingen idé att ta nån bedövning där, bara lustgas. Det var tufft men gick väldigt bra, behövde inte sy något! Nu ska jag fortsätta följa er andra med!:)

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?