Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
Nu har värkarna kommit med 3 min mellan sen 9.30 och gör ont som f*n. Så nu är vi på väg in!
Nu har värkarna kommit med 3 min mellan sen 9.30 och gör ont som f*n. Så nu är vi på väg in!
Åh! Vi får nog samma födelsedag då marsen, för mina värkar drog igång bara några minuter efter mitt förra inlägg! Vi är också på förlossningen nu, vid sista kollen för en timme sen var tappen utplånad och jag var öppen 3 cm, nu har jag fått epiduralen och det är såå skönt... så det blir bebis idag!!
Här ligger man nu vaken och har rätt milda men täta förvärkar sedan 04.30. Absolut inte så smärtsamma än, men blir saaaaakta lite mer känning efter varje gång. Vet inte alls varför eftersom varje tidigare gång varit lur (!) men denna gången känns det som det är på G! Ska försöka uppdatera under dagen! Hoppas hoppas hoppas på morsdagspresent i form av en lillebror!
En liten uppdate från mig idag, har haft vattniga flytningar hela dagen och tyckt att det ibland kommit små vågor och nu är jag inne på förlossningen för kontroll och det visade sig vara fostervattnet som sipprade! Så nu ska jag tillbaka på kontroll igen imorgon vid 15 men barnmorskan här hoppades att det skulle dra igång av sig självt innan så hoppas hoppas :D har förövrigt inte känt något sen igår som skulle tyda på att det närmar sig så blev ganska snopen när det visade sig vara vattnet!
Hur går det för dig, har det blivit tätare? Kraftigare? :)
Vaknade nu med pyttelite molvärk så tror inte det blir bebis för min del idag men hoppas det är din tur istället!:D men känns skönt att jag blir igångsatt senast tisdag om inget händer så oavsett så är det bara två dagar kvar istället för en hel vecka till!
Hur går det för dig, har det blivit tätare? Kraftigare? :)
Vaknade nu med pyttelite molvärk så tror inte det blir bebis för min del idag men hoppas det är din tur istället!:D men känns skönt att jag blir igångsatt senast tisdag om inget händer så oavsett så är det bara två dagar kvar istället för en hel vecka till!
Åh vad spännande!! När börjar man klocka värkarna? Jag väntar ju första så har ingen aningen när det är läge att börja :) känner på mig att du får en morsdagbebis!
Mer och mer ont. Har tagit dusch och alvedon men blir ändå värre. Nu känner jag att jag inte klarar att hålla upp humöret för min supergulliga 2åring för det gör för ont. Andas igenom men inte börjat gråta och flåsa än. Så nu planerar vinst sambon åker med sonen till farmor. Tycker det känns mycket skönare att få ha ont utan att tänka på hur han ska reagera.
Tydligen är det tre dygn här, trodde det var max två men tydligen inte. Blir lite fundersam också då jag är 99% säker på att det började sippra redan lördag eftermiddag men hon skrev ändå igår 10.00 så.. kontrollen innebär att jag tar temp, blodtryck, puls och ctg så man ser att det inte blir nån infektion, tar även tempen här hemma och håller koll :) ja men det är ju en bra indikation! När det blir värre än att man kan chilla igenom det!
Haha men vad mysigt ändå! Gulliga dom är som är uppe och fixar :D