• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

LakritsMatte skrev 2018-05-11 16:40:28 följande:

Jag hade också lite förhöjt! 130/80, brukar ligga på 120/70. Smärta höjer ju blodtrycket dock och jag har väldigt ont av förvärkar+ländryggsmärta+foglossning nu så... tog dock inga prover nu.

Inte heller här var huvudet fixerat, men tydligen brukar det fixeras MYCKET senare än första graviditeten...

Ja, smärta höjer bltr något. Jag har ju dock inget som plågar mig så jag hoppas fortfarande att det är ett tecken :D

Ja, vid min andra tror jag inte att han fixerades alls (gubbe som funderar) och han är ändå född en dag innan BF. Så det kan ju dra igång ändå!
  • marsen
    FH24 skrev 2018-05-11 22:19:45 följande:

igår kl.21.14 kom äntligen vår pojk, 49cm lång och väger 3585g.Efter många kämpiga dagar med värkar och en lång utdragen förlossning, är han äntligen här och vi alla mår toppen!

Håller tummar och tår för att fler får sina små inom kort! :D

Men stort GRATTIS! Kikade igenom dina tidigare inlägg och såg att du gått med förvärkar och släppt slempropp sen början på månaden. Skönt att det är klart nu! :)
  • marsen

Alltså min tapp är alldeles sladdrig nu och nästintill utplånad. Öppen typ 1.5-2cm. Bebis är ju inte fixerad än så helt utplånad blir det väll inte förrän dess va?

Varför kan jag inte få känna lite förvärkar, eller få se en rejäl slempropp, eller iaf lite rejäla sammandragningar?? Det kommer nog bara dra igång för mig huxflux utan några som helst förvarningar.

• marsen
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-13 09:01:29 följande:

Också BF+3 idag. Hade under en timme igårkväll ganska täta värkar som stundtals nästan tog andan ut mig. Inga toksmärtor men väldigt intensiva i form av att magen blir väldigt hård och det trycker på nedåt. Mensliknande smärtor i nederdelen av magen och rygg mellan värkarna.

Det avtog sen men fortsatte att komma några gånger i timmen.

Under natten har jag vaknat ett flertal tillfällen med samma typ av värkar men somnat om mellan varje gång.

Nu på morgonen fortsätter de på samma sätt med glesa intervaller.

Kan det kanske börja närma sig tro <3

Låter ju som en bra början i alla fall! :D Hade jag haft så hade jag absolut trott att det var på gång.
  • marsen
    Inga bekymmer skrev 2018-05-13 10:35:23 följande:

Känner du tappen själv alltså? Jag har når inte min ens. Enligt läkare på förlossningen som jag träffade för tre dagar sen så är tappen typ halvt utplånad och man är öppen 1cm om man är omföderska, han menade att det kan se ut så flera veckor innan förlossningen startar. När det gäller fixeringen av bebisen så har jag förstått det som att en del bebisar inte fixerar sig alls förrän det verkligen är dags. Dvs de fixerar sig inte innan. Om jag minns detcrätt så var det vanligare att bebisar hos omföderskor inte fixerar sig i förväg jämfört med förstföderskor. Min har varit fixerad sen v 35 så jag tycker han borde vilja komma nu!!

Nä, sambon följer utvecklingen av tappen med jämna mellanrum med start i typ vecka 36. Så massor har hänt med den sen dess.

Näe, precis. Men tappen är väll inte helt utplånad förrän bebis är "där nere" va? Den blir väll inte utplånad om bebis huvud ligger rörligt? Det jag menar är att jag kanske inte kommer att ha en helt utplånad tapp förrän jag är på förlossningen om inte bebis fixerar sig innan?

Min andra fixerade sig inte förrän i utdrivningsskede.
  • marsen
    RJEL skrev 2018-05-14 07:47:06 följande:

Har ringt förlossningen och dom sa att det verkar vara igång och att jag ska försöka hålla ut så länge jag kan hemma. Ta alvedon, ta ett bad osv

Har tagit alvedon men alltså ett bad?! Kunde inte stanna kvar.. fick panik.. ja måste gunga o röra på mig. Kunde ta en snabb dusch vilket heller inte hjälpte eller va skönt..

kan knappt skriva klart.. dom kmr så tät. Uppgraderar senare

Wohoo! Låter ju onekligen som att det är dags!! Färdknäppen fungerade för dig alltså, här är den useless! :D Lycka till!!
  • marsen

Passande nog hade vi föreläsning i obstetrik idag. Läran om den gravida kvinnan. Trodde man skulle pejling på allt efter tre graviditeter, men icke! Har nog aldrig antecknat så mycket på en föreläsning förut!

Annars är det lugnt. Liiite molvärk mitt på dagen, men inget annat.

• marsen
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-14 13:23:00 följande:

Hej gänget!!!

Vill bara tala om att söndagens värkar ledde till bilresa till sjukhuset och väl där tittade vår älskade Maja ut 6 timmar senare!!!

Kan tillägga att värkarna startade glest men regelbundet och var från kl 12-16 max 2 per 10:de minut. En hinnsvepning senare på förlossningen så tog den efterföljande promenaden på 200 m, 1 timme!!! Sen jäklar var värkarna igång!!

Just nu känns livet bara toppen och på vad jag kan i inläggen se så är det fler som verkligen ligger i startgroparna, håller tummarna för er.

Lycka till alla!!

Stort grattis!!!
  • marsen
    RJEL skrev 2018-05-15 01:00:06 följande:

22:36 inatt kom vår som till världen, helt perfekt!

Äntligen, stort grattis!! Hoppas allt gick bra! <3
  • marsen
    Hoppfullhet skrev 2018-05-15 03:39:17 följande:

Efter att ha haft väldigt glesa, men onda värkar, sedan ca 14 tiden igår ökade allt vid 20 tiden. Väldigt onda värkar som kom var 10:e min, vid ca 22:30 ökade de i frekvens men dock inte lika intensiva. In på förlossningen 00:35 o när de undersökte vid 1 tiden va jag öppen 6 cm, efter bara kanske knappt 20 min till va jag helt öppen. Efter 4 krystvärkar kom vår efterlängtade lilla Elise 01:41 o familjen blev med ens komplett <3

Grattis!! <3

Det gick verkligen fort!! Vackert namn på lilltjejen! Har också tjatat om en Elise då mina andra heter på EL. Men sambon tycker inte det passar sig att följa El-trenden när det är en annan pappa till de andra två. Kan förstå honom, haha!
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?