• EhxJ

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Lanza2017 skrev 2018-05-20 19:58:47 följande:

Det senaste har varit i princip varje dag... så himla segt bara, har varit sjukskriven på grund av påverkad livmodertapp så alla trodde jag skulle föda för länge sen o nu är man en dag plus på bf....

..sist så satte det igång under natten och nästa dag var hon ute,, nu vet jag inte när ja ska åka in ens?!?

För varje gång jag tror det är på riktigt så klingar det av!!

Ja tråkigt nog fattar jag inte heller vad som händer längre eller om jag ens känner igen min kropp?! när födde du sist var det innan eller efter bf? vet du vad det är för kön?

Åh så likt det känns! Har denna graviditet oxå varit sjukskriven sedan v27 (!) då jag fick åka in till förlossningen och få bricanyl för att stoppa sammandragningar då tappen var förkortad. De sa till mig med att jag ev kunde få för tidigt... MEN här är man nu fullgången och less och redo. Är ytterligare en son så som vi kunde se på ultraljud. Vet du kön?

Förra graviditeten var helt annorlunda. Hade inga förvärkar då alls och kunde vara fysisk aktiv tills typ BF. Sonen kom då BF + 15 och det startade med värkar på natten som höll i sig och nästa dag var han ute. Alltså inget lur som denna gång.

Precis som du känner jag att det är problem med att jag inte vet när jag ska åka in eller ej till förlossningen. Både jag och min sambo var ju redo inatt med kläder på osv. Men sen tänkte vi att det vore bra att vila lite hemma så länge det kändes ok... och då klingade det ju av som sagt! Hahahah. Kommer säkert föda hemma nu för jag kommer inte tro det är dags när det verkligen är dags.

Hur har du gjort på dagarna när värkarna kommer? Inatt/idag har jag ju typ krävt att sambo ska vara nära för att trycka på knän/i svanken för annars vet jag inte hur jag skulle klarat värkarna. Imorgon är jobbdag för honom och vill ju inte vara ensam med massa värkar, men kan ju inte tvinga han vara hemma när inget leder ngnstans heller kanske..
  • EhxJ

Grattis dec06! Vad härligt med din skatt!

Här har de uppenbara förvärkarna som kändes som riktiga värkar helt lagt av. Hur går det för er andra som hade som jag? Vad gör ni på dagarna? Är ni aktiva eller bara hemma och väntar?

Jag känner att jag vill göra en massa för att få tiden att gå, men samtidigt spara energi för om förlossningen sätter igång. Jag vill uppehålla mig, men tänker varje gång jag går på toa om något hänt/blödning/vatten osv. Varje kväll gå å lägga mig tidigt för om det startar under natten. Men alltid besvikelse!

• EhxJ

Grattis dec06! Vad härligt med din skatt!

Här har de uppenbara förvärkarna som kändes som riktiga värkar helt lagt av. Hur går det för er andra som hade som jag? Vad gör ni på dagarna? Är ni aktiva eller bara hemma och väntar?

Jag känner att jag vill göra en massa för att få tiden att gå, men samtidigt spara energi för om förlossningen sätter igång. Jag vill uppehålla mig, men tänker varje gång jag går på toa om något hänt/blödning/vatten osv. Varje kväll gå å lägga mig tidigt för om det startar under natten. Men alltid besvikelse!

• EhxJ
    Villblimamma88 skrev 2018-05-22 11:15:17 följande:

Hej hej! Tänkte flika in med att här gick slemproppen imorse vid strax före kl 7 och strax efter kl 9 gick vattnet. Nu börjar även värkarna starta så nu äntligen är förlossningen igång! Vi har tid på förlossningen i eftermiddag om inte värkarna blivit intensivare tills dess. Är så uppspelt så jag är alldeles skakig mellan värkarna!

Åh så spännande! Lycka till! Hur långt gången är du? Första barnet?
  • EhxJ

Nybsammanställning av oss stackare som är kvar då (ps vet inte om symptomen stämmer eller om något ska läggas till/tas bort. Men detta var vad jag hade sen innan!)

Copycatkid - BF 18/5

Lanza2017 - BF 19/5 sammandragningar och förvärkar, hinnsvepning

marsen - BF 23/5 inga förkänningar

EhxJ - BF 25/5, förvärkar, slempropp släpper

LakritsMatte - BF 26/5 Förvärkar, hinnsvepning

• EhxJ
    EhxJ skrev 2018-05-22 15:13:54 följande:

Nybsammanställning av oss stackare som är kvar då (ps vet inte om symptomen stämmer eller om något ska läggas till/tas bort. Men detta var vad jag hade sen innan!)

Copycatkid - BF 18/5

Lanza2017 - BF 19/5 sammandragningar och förvärkar, hinnsvepning

marsen - BF 23/5 inga förkänningar

EhxJ - BF 25/5, förvärkar, slempropp släpper

LakritsMatte - BF 26/5 Förvärkar, hinnsvepning

Jo ditt har ju ändrats marsen! Slempropp + sammandragningar/förvärkar. Gott tecken!
  • EhxJ

Status här är med heeeeelt lugnt med magfronten. Har lite foglossning och känner mig otymplig. Men snarare så att jag har mindre sammandragningar och förvärkar. Hur är det möjligt? Vi kanske ska döpa om tråden till: Fler som ska föda i juni......

• EhxJ

Aaaaaaahhh!! Nu fick jag plötsligt en mkt stark jag-är-less-känsla! Kan det inte starta för nån av oss stackare som är kvar nu?

Nu går jag och lägger mig. Ser fram emot att logga in här imorgon och läsa något spännande som hänt under natten (förhoppningsvis) hehe

• EhxJ
    marsen skrev 2018-05-25 07:36:40 följande:

Wihooo!!!

Jag kan säga att jag också vaknat flera gånger av onda förvärkar inatt. Har klockat dem sen 05. Kommer med 3 minuter emellan men är typ bara 40-50 sek. Sen gör de inte förlossningsont än. Måste böja mig över något och andas igenom, men vi är inte där riiiktigt än :p

LakritsMatte skrev 2018-05-25 06:41:35 följande:

Jag ska inte säga att något är på gång, för sån tur har jag ju inte. Men kan ni tänka er, att sedan hinnsvepningen igår förmiddag har jag haft hyfsat regelbundna förvärkar som INTE gått över än! Jag har kunnat sova mig igenom dom så såå ont gör de inte, men de kommer med 5-10 minuters mellanrum och känns som riktigt jobbig mensvärk typ. Sen har jag ju tagit citodon igår kväll. Jag har känt av dom varje gång jag vaknat till inatt. Och har hållit i nu alltså utan uppehåll i 20 timmar...

Men nu känns det ju verkligen som det händer något för er tjejer!!! Heja heja! Här är det BF idag! Men sovit gott och ostört hela natten (inte ens fått gå upp å kissa, weird)
  • EhxJ
    marsen skrev 2018-05-25 09:03:12 följande:

Lite längre emellan värkarna nu, men mer intensiva! Blodblandade flytningar också. OMG. Jag kanske får en bebis idag!!

Ååååh ja OMG! Det låter onekligen så! Heja heja heja! Väldigt roligt att du uppdaterar oss!
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?