Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
Det senaste har varit i princip varje dag... så himla segt bara, har varit sjukskriven på grund av påverkad livmodertapp så alla trodde jag skulle föda för länge sen o nu är man en dag plus på bf....
..sist så satte det igång under natten och nästa dag var hon ute,, nu vet jag inte när ja ska åka in ens?!?
För varje gång jag tror det är på riktigt så klingar det av!!
Ja tråkigt nog fattar jag inte heller vad som händer längre eller om jag ens känner igen min kropp?! när födde du sist var det innan eller efter bf? vet du vad det är för kön?
Förra graviditeten var helt annorlunda. Hade inga förvärkar då alls och kunde vara fysisk aktiv tills typ BF. Sonen kom då BF + 15 och det startade med värkar på natten som höll i sig och nästa dag var han ute. Alltså inget lur som denna gång.
Precis som du känner jag att det är problem med att jag inte vet när jag ska åka in eller ej till förlossningen. Både jag och min sambo var ju redo inatt med kläder på osv. Men sen tänkte vi att det vore bra att vila lite hemma så länge det kändes ok... och då klingade det ju av som sagt! Hahahah. Kommer säkert föda hemma nu för jag kommer inte tro det är dags när det verkligen är dags.
Hur har du gjort på dagarna när värkarna kommer? Inatt/idag har jag ju typ krävt att sambo ska vara nära för att trycka på knän/i svanken för annars vet jag inte hur jag skulle klarat värkarna. Imorgon är jobbdag för honom och vill ju inte vara ensam med massa värkar, men kan ju inte tvinga han vara hemma när inget leder ngnstans heller kanske..