• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Neysie skrev 2018-05-08 10:17:22 följande:

Önskar man kunde slappna av mer och inte leta efter tecken hela tiden. Har lite dov mensvärk och rätt starka sammandragningar och när jag gick på toa upptäckte jag rosa slemmiga flytningar. Jag fyller år på torsdag och min sambos syrra på lördag så det vore hemskt praktiskt om bebisen kunde komma idag. ;D

Hur har ni tänkt med smärtlindring under förlossningen?

Jag sitter med uppsatsskrivning om dagarna så då har jag inte tid att leta och känna efter tecken, men om kvällarna letar man varje halmstrå ;D

Jag fick Petidin under första förlossningen. Bad om smärtlindring och trodde jag skulle få EDA men istället kommer Barbro 75 år in med en stooor spruta och ger mig i röven. INGEN HIT! Smärtan blev kvar men i huvudet var jag helt borta. Har ingen uppfattning om tid eller rum. När det är dags att krysta hör jag bara barnmorskans röst långt bort i rummet också säger hon "hon är ju helt borta". no shit. Petidin är ett morfinliknande preparat, men mycket starkare. Får sen veta att det är jätteovanligt att man ger det under förlossningar nu så jag har ingen aning om varför hon gav det. De hade inte ens börjat med lustgasen då. Så det är BIG no.

Under andra förlossningen körde jag på bara lustgas. Jag var rädd att stoppa upp värkarbetet om jag bad om EDA och jag kände att jag ändå hade kontroll för att klara av det utan. Lustgasen hjälpte inte mot smärtan, men det hjälpte att tänka på något annat under värkarna.

Till denna förlossning har jag sagt att jag ska prova klara mig på endast lustgas igen. Men det beror såklart på hur utdraget det blir. Drar det ut på tiden kan det vara skönt med en paus för att kunna vila lite och då är jag öppen för EDA. Mina tidigare förlossningar har gått relativt fort, men det är ju inget som säger att denna gör det.
  • marsen
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-08 08:19:52 följande:

Påg vad segt!!!! Man undrar ju verkligen vad det är som ska vara så svårt att trigga igång.

Skönt att du sovit bra, jag tror det är ett riktigt bra tecken för vad kroppen laddar för.

Kanske är alla dessa ?icke-tecken? de vi ska titta på. De som verkligen händer mellan mensvärk, sammandragningar etc

Jag tror också att icke-tecken är riktiga tecken :D
  • marsen
    FH24 skrev 2018-05-08 07:04:03 följande:

Mitt vatten gick inatt och därefter kom värkarna, åkte in runt 4. Konstigt nog hade jag inte börjat öppna mig? Fick starka värktabletter för att sova, hjälpte såklart inte mot värkarna -.-. Är fortfarande kvar på sjukhuset för att se om jag börjat öppna mig om en stund, annars blir vi hemskickade igen. Så segt!

Dock vet jag då inte vad jag ska gå på när jag ska in igen, eftersom slemproppen gått, vattnet gått och värkarna är regelbundna. Haha, är väl bara att vänta och se!

Ååh, LYCKA TILL! Inga tecken innan vattnet gick?

Men eller hur, hur ska du veta när du ska in igen när allt är på gång? :O Ska du hålla koll på öppningen själv eller?
  • marsen
    Lussebulle2017 skrev 2018-05-09 01:29:48 följande:

Hej!

Vill bara uppdatera er!

Efter att proppen släppt stundvis i en hel vecka så gick vattnet igår kl 21.30. Vår prins föddes kl 02.25! Underbar upplevelse!

All lycka till er!

Stort grattis!! Hoppingivande! :D
  • marsen

Men GRATTIS till bebisarna!!!

Men fortfarande inga säkra tecken som andra kan sukta efter?

Här är der lugnt som i graven. Inga förvärkar, ingen molvärk, inga blodiga flytningar, ingenting....

• marsen
    EhxJ skrev 2018-05-11 10:02:51 följande:

Just nu verkar honungste bara vara det som går ner i halsen! Skönt att du blivit frisk igen!

Jag vet inte hur man sammanställer bäst? Kan första inlägget av marsen redigeras i efterhand så ser man ju där? Har aldrig själv startat en tråd så vet inte hur det fungerar. Jag kan skriva upp och sammanställa i ett inlägg här sen med om det inte går på annat vis. Kanske vore kul att skriva vilka förkänningar man har med (eftersom det är det tråden handlar om) så ser vi vad som är tecken och inte (kanske hehe..)

Ja men ta på dig att skriva ner för hand du då så kan jag redigera trådstarten sen :)

Jag har BF 23/5. 12 dagar kvar.
  • marsen

Ska till BM nu klockan 11 och jag hoppas att det är sista gången, haha!

Är såå stressad för att föda på utsatt tid då jag inte kommer att kunna skriva sista tentan för terminen då, och går jag över ännu mer så kommer jag inte kunna vara med på opponentskapet för min B-uppsats som jag slitit med själv just för att jag är gravid och kan föda när som. Och omexaminationen i opponentskapet är i september exakt då vi ska till Italien på bröllop. Så jag MÅSTE kunna vara med på det ordinarie tillfället. Sjukt stressande!

• marsen
    Anjav8 skrev 2018-05-11 11:52:29 följande:

Hej hallå!

Hoppar in i denna tråd, kanske känns väntan mindre ensam då? Väntar mitt första barn, BF imorgon och inga tecken på att det är på g. Jag håller verkligen igång men nada...

Att inte veta vad man väntar på är så jobbigt. Är inte helt säker på hur en sammandragning känns.. men lär inte missa när det väl drar igång. Heja oss ????????

Välkommen!

Som Ehxj beskriver så gör sammandragningar inte ont. Det kan man ha i stort sett i hela graviditeten. Magen blir stenhård och du känner att hela livmodern drar ihop sig.

Förvärkar (vilket jag aldrig kännt på trots tre graviditeter) har jag fått förklarat att det är som en sammandragning som kan göra ont och att kvar blir en molvärk i nedre delen av magen och/eller ryggen. Som mensvärk. Dessa kan komma regelbundet men upphör efter ett tag.

Förlossningsvärkar kommer mer regelbundet och gör ont! Här krampar hela livmodern och det är svårt att tänka på något annat än att aaandaaas.

Hoppas att det klarnade! :)
  • marsen

Kontroll hos bm. Förhöjt bltr. 130/90. Har legat på 120/65 i början. Sen 130/75. Och nu 130/90. Googlade runt lite och många säger att de fick en liten höjning av blodtrycket strax innan förlossningen satte igång. Har ni någon erfarenhet av det?

Spår av äggvita i urinen också, så ny tid bokad tills på tisdag.

Fortfarande inte fixerad utan fullt rörligt huvud. Gaaaah. Ge mig några tecken nu, tack!!!!

• marsen
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-11 14:21:48 följande:

Står säkert i tråden men när har du bf?

Kommer de sätta igång dig tror du?

Har bf den 23 maj :)

Nä, hon sa att spår av äggvita ser de som ingen äggvita..? Men ett nytt besök ganska tätt bara för att se så att det inte är någon begynnande hf.

Ser det höjda bltr som ett "hoppas-tecken" på förlossning :D
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?