Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
Men de där värkarna låter lovande...
Hoppas det sätter igång för dig, låter ju som en början att vattnet gått.
Men de där värkarna låter lovande...
Det blev en liten Saga <3 8.40 kom hon, åkte in vid 7. Allt gick fint!
Tack :) slutade att klocka dem när det var typ 5 min mellan värkarna för då kände jag igen den där tryckande känslan. Verkar som jag inte får helt regelbundna värkar, hade det inte med sonen heller.
Heja alla ni som snart har era små här också!
Tack för alla grattishälsningar! Igår kändes det som jag skulle vara gravid för alltid så förstår er frustration i väntan. Men snart snusar vi alla bäbis! Följer er med spänning :)
Nu är vi på väg till förlossningen! Håll tummarna nu gott folk att jag öppnat mig en del!:) Strax innan vi åkte var det 2-3 min mellan värkarna. Nu har det varit 5!! Men de känns rätt intensivt. Längtar tills vi kommit fram så maken kan trycka på ryggen vid värkarna.
00.40 kom vår son till världen! Fantastiskt fin, en stadig bit på 3736 g och 50 cm lång <3 Känns ändå liten. Vid första undersökningen en halvtimme efter vi kom in var jag öppen 8 cm, så nöjd blev jag då!:) Ingen idé att ta nån bedövning där, bara lustgas. Det var tufft men gick väldigt bra, behövde inte sy något! Nu ska jag fortsätta följa er andra med!:)
Hepp... Hade 10 förvärkar mellan 03-04 sen tog dom tvärslut. Var upp på toa och gjorde nummer två till och med och hoppades att det skulle vara starten. Tji fick jag. Bara att somna om och masa sig upp på föreläsning sen då! :D
00.40 kom vår son till världen! Fantastiskt fin, en stadig bit på 3736 g och 50 cm lång <3 Känns ändå liten. Vid första undersökningen en halvtimme efter vi kom in var jag öppen 8 cm, så nöjd blev jag då!:) Ingen idé att ta nån bedövning där, bara lustgas. Det var tufft men gick väldigt bra, behövde inte sy något! Nu ska jag fortsätta följa er andra med!:)
Tidigt i morse kom vår son efter 4 h på BB. Det var lite mer dramatiskt än mina tjejers förlossningar som bara rullade på snabbt. Åkte in med oregelbundna men starka och långa värkar. Det var ca 30 h efter att vattnet gått. Först blev jag inte insläppt på BB utan bara på undersökning och sen såg de att hans hjärtljud var så dåliga så då blev det tal om snabbt snitt. Snabba svängar.
Men efter att ha stått med rumpan i vädret en stund, flöt det på mer smidigt, tills det gick för snabbt igen och hans hjärtljud gick ner. Så efter en helvetstimme med bricanyl för att ta bort värkar fast kvarstående smärta fick jag slutligen värkar igen och han kom ut.
Jag vill ju att det ska gå fort, därför har jag nu fött dem utan smärtlindring men det känns som det denna gång blev lite för snabbt för bebisen. Hursom han kom ju ut till sist.
Kom in ca 22:30 så 2 timmar och 10 min. Vi valde Karlskoga istället för Örebro, vilket blir dubbelt i restid, ca 40 min. Men det är det värt för lugnet här och att min man får sova kvar:)