Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
Tack. Örebro födde jag i. :)
Tack. Örebro födde jag i. :)
Våran föddes kl 13. Hade varit fullt hela natten där. Tror det var 7 bebisar som kommit! Min sambo fick tack o lov stanna den här gången med trots att det är fullt på BB med. :)
Grattis!
Gud va roligt att de äntligen händer för några nu! Själv händer inget här :( har bf om 3 dar .
Vi åker hem idag. Vi ville hem igår men det fanns ingen läkare som kunde godkänna hemgången. Han som fanns var upptagen på barnakuten. Riktigt irriterande!!! Men är iaf glad att sambon fick stanna. Vi har haft tur med de två andra barnen med att han fick stanna men jag har oxå hört att Karlskoga ska vara trevligare. Nu längtar vi bara hem!
STORT GRATTIS till alla er som fått era små hjärtan!
Här har känslan pendlat snabbt från att vilja till att verkligen INTE vilja att förlossningen ska starta pga förkyld så in i bomben! Tät näsa, slemmig trög hosta, jätteont i halsen så jag inte kan sova + tappat rösten helt... Man vill ju vara fit for fight när förlossningen drar igång!
Annars så verkar livmodern retas mer och mer med krafiga förvärkar så fort jag ändrar läge i till och med liggande och slemproppen som lossnar dagligen sedan 3 dagar tillbaka. Men inget regelbundet än så hoppas jag hinner bli frisk!
Vilka är vi som är kvar i tråden som väntar? Och vilka BF har ni? Vorde kul att sammanställa tänker jag (men så många härliga kommentarer i denna tråd så tar tid att gå tillbaka och sammanställa).
Nä precis, nu när min bf närmar sig mer och mer (2dagar) och jag inte har några tecken alls på att han vill komma så skojar de flesta om att han kommer va kvar 2 veckor till och att jag kommer bli igångsatt och oj oj vilken stor bebis de kommer va... inget jag direkt orkar höra på. Men jag är inte en sån person som ryter ifrån tyvärr . Men jag har läst på och pratat med min syster bland annat och att man spricker är något man i de flesta fall inte äns känner och det är jätte vanligt. Så jag har blivit lite lugnare angående det.
Försöker ta varje dag som den kommer nu och peppa mig själv att jag kommer klara förlossningen. Till en viss del vill jag att smärtsamma värkar ska komma för jag är så redo att få träffa vår son nu. Medans andra dar så är de väldigt panikfyllt att tänka på. Så det går upp och ner.
Tack för att du tog dig tid att skriva till mig!:)
BF+3 idag, en dag längre än förra grav. Trodde faktiskt inte jag skulle behöva gå längre denna gång. Vilken dryg väntan. E så trött om dagarna nu sen ett par dagar tillbaka, mer ihållande mensvärk i rygg ffa på natten. Men ingen ökning precis i förvärkarna. Just nu känns de som de aldrig kommer hända ngt precis..
Idag har jag nya tecken/känningar med smärta i underlivet, mellangården samt vid blygtbenet i samband med förvärkar? Någon annan som har det? Men förvärkarna blir inte så starka och inte fler eller värre... i övrigt är jag mer förkyld än någonsin och hostar en massa slem. Helt slut. Så hoppas verkligen INTE förlossningen startar de närmsta dagarna för vet inte huuuur jag skulle orka isf!
Alltså min tapp är alldeles sladdrig nu och nästintill utplånad. Öppen typ 1.5-2cm. Bebis är ju inte fixerad än så helt utplånad blir det väll inte förrän dess va?
Varför kan jag inte få känna lite förvärkar, eller få se en rejäl slempropp, eller iaf lite rejäla sammandragningar?? Det kommer nog bara dra igång för mig huxflux utan några som helst förvarningar.
Efter att ja skrivit inlägget igår blev smärtan i ryggen värre och jag fick värma vetekudden om och om igen samt tog alvedon men de hjälpte inte.
Fick förvärkar (antar jag) som kom olika regelbundet, svårt att klocka när smärtan i ryggen är konstant.
Det fortsatte hela natten och jag fick andas igenom värkarna, lyckades somna i mellan men vaknade mitt under värkar flera ggr under natten och va tvungen att andas igenom dom. Vid 7 tiden så avtog värkarna men ryggsmärtan är kvar och molandevärk fram till av magen är kvar.
Ingen bra sömn med andra ord .. trodde de va pågång. Men gud så lurad man blir