• Neysie

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Hu jag har oxå svårt att gå pga foglossning och ischias. Tar mig en stund att komma igång efter jag sovit. Min stackars sambo som jobbar natt är så snäll och går med ungarna till förskolorna innan han lägger sig. Jag klarar knappt av det! Och då ligger skolorna bara minuter hemifrån. ;)

• Neysie
    RJEL skrev 2018-05-07 11:03:06 följande:

Har läst och kollat så många förlossningsberättelser/förlossningsvideos. Jag är rädd för smärtan och att man själv inte kan påverka hur utdragen förlossningen kommer vara. Kommer de ta 1h efter att ja kommer in eller kommer det ta över 30h ? Det är så olika och de känns jobbigt. Även folk som beskrivit känslan man får ex att det känns som man slits mitt itu. Och folk i min omgivning tycker av någon anledning att det är passande att skoja att jag kommer spricka massor..

Försöker tänka att de flesta kvinnor väljer att göra de igen.

Smärtan är hemsk. Men den är övergående och så fort man får bebisen på magen är allt förlåtet och glömt! Var själv livrädd inför första förlossningen och vägrade släppa lustgasen så jag var typ hög hela tiden och minns knappt någonting. ;) Nu inför tredje förlossningen är jag nästan lika livrädd för smärtan men man får försöka fokusera på belöningen när bebis kommer. Det finns verkligen ingenting som slår första mötet. Ojojoj vad kärlek.
  • Neysie
    marsen skrev 2018-05-07 14:11:14 följande:

Det kan väll inte vara något annat va? Ser ni den där?

Ser ut som det! Ett steg till på vägen!! Min släppte i tisdags. Börjar få molvärk i magen nu. Hoppas hoppas det är på gång!!!!
  • Neysie

Bf +4... gick och la mig med mensvärk, sovit som en stock och vaknar med med mensvärk men inget mer. Ååååh så less jag är!

• Neysie
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-08 08:19:52 följande:

Påg vad segt!!!! Man undrar ju verkligen vad det är som ska vara så svårt att trigga igång.

Skönt att du sovit bra, jag tror det är ett riktigt bra tecken för vad kroppen laddar för.

Kanske är alla dessa ?icke-tecken? de vi ska titta på. De som verkligen händer mellan mensvärk, sammandragningar etc

Ja man tycker ju att när kroppen fått nog ska ungen ut men tydligen har jag inte plågats tillräckligt än. ;) Varje dag nu känns som en evighet. Ska träffa min bm imorrn och be henne om hjälp. Jag vill inte gå längre nu, är såå stressad över hela situationen: min sambo jobbar ju nätter och jag är så sjukt nervös över att allt ska starta och gå jättefort på natten.
  • Neysie

Önskar man kunde slappna av mer och inte leta efter tecken hela tiden. Har lite dov mensvärk och rätt starka sammandragningar och när jag gick på toa upptäckte jag rosa slemmiga flytningar. Jag fyller år på torsdag och min sambos syrra på lördag så det vore hemskt praktiskt om bebisen kunde komma idag. ;D

Hur har ni tänkt med smärtlindring under förlossningen?

• Neysie

Min bm ringde och bokade om vår tid imorgon till idag istället. Hon beklagade att de inte fick göra hinnsvepningar längre men jag fick inget svar på varför. Någon som hört nåt om det? Min kompis fick göra häromveckan så det lär ju knappast vara nåt hela Sverige anammat?

• Neysie

Nu ligger vi inne på förlossningen! :D

Började få värkar igår kväll och inatt vid 1:30 gjorde de så ont att vi åkte in. Öppen 3 cm så fick morfinspruta för att kunna sova lite. Tack och lov skickade de inte hem oss trots att det är fullt på fl. Nu väntar vi på att det ska komma igång ordentligt igen. Så förhoppningsvis får vi bebisen idag på min födelsedag. ;)

• Neysie

Efter 12 h på förlossningen har äntligen våran lilla Dominik kommit. :) Fick prova nån ny smärtlindring som de började med för några veckor sen här: spinal spruta som gjorde värkarbetet sååå mycket lättare. Slutet gick dock alldeles för fort men annars har allt gått bra. :)

• Neysie
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-10 19:40:10 följande:

Åh vad härligt! Skönt att allt har gått bra och grattis!

Var födde du nånstans?

Tack. Örebro födde jag i. :)
  • Neysie
    Inga bekymmer skrev 2018-05-10 20:46:13 följande:

Det var där jag var idag för att se att bebisen mådde bra. Då sa de att det fötts ett barn där på morgonen, måste ju varit din lilla bebis då:) Stort grattis!<3 Det verkade väldigt lugnt där idag. Tänkte dock åka till Karlskoga för det var så lugnt och skönt sist och så får min man vara kvar om vi vill.

Våran föddes kl 13. Hade varit fullt hela natten där. Tror det var 7 bebisar som kommit! Min sambo fick tack o lov stanna den här gången med trots att det är fullt på BB med. :)
  • Neysie
    LakritsMatte skrev 2018-05-10 20:01:48 följande:

Ja här sitter man med sina förvärkar som inte leder nånvart... grattis alla ni som fått :) vi andra är inte AAALLS avis ;)

Neysie, vad hette din barnmorska? Jag känner en tjej som jobbar där nämligen, Sofia heter hon! :)

Linnéa hette min. Toppentjej verkligen! Bästa förlossningen hittills. :)
  • Neysie
    Inga bekymmer skrev 2018-05-11 07:24:08 följande:

Då var det du som var i värkarbete när jag var där:) Jag var där på fm och åkte hem före 12. Det verkade hur lugnt som helst när jag var där och jag fick hjälp jättesnabbt och fick ett fint mottagande. Jag frågade eftersom det verkade så lugnt och då sa de att det fötts ett barn på morgonen och att en var under värkarbete. Men de nämnde ingenting om de många bebisar som fötts under natten då.. Jag kom förmodligen i lugnet efter stormen. Tack för din info, nu blir jag ännu mer bestämd på att vi kommer åka till Karlskoga även denna gång!:)

Men så skönt att din sambo fick vara kvar! Ska ni åka hem idag eller blir ni kvar ett dygn till? Födde första i Örebro och det var lite kaos märkte man. Men värst var BB, min man fick inte vara kvar och tiden på BB förstördes av att få dela rum med en mamma vars bebis skrek i timmar.. och mamman låg och hyperventilerade när bebisen äntligen somnade. Ren tortyr att inte få sova alls efter en förlossning och två dygn var jag tvungen att stanna. Så Karlskoga it is, fantastisk upplevelse var det med andra barnet där:)

Vi åker hem idag. Vi ville hem igår men det fanns ingen läkare som kunde godkänna hemgången. Han som fanns var upptagen på barnakuten. Riktigt irriterande!!! Men är iaf glad att sambon fick stanna. Vi har haft tur med de två andra barnen med att han fick stanna men jag har oxå hört att Karlskoga ska vara trevligare. Nu längtar vi bara hem!
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?