Inlägg från: anlibabe |Visa alla inlägg
  • anlibabe

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Nu får jag också hoppa in! Har följt tråden i ett par veckor och väntat med spänning på allas tecken och bebisar ???? har bf på måndag och har i princip inte känt någonting än. Förrän inatt! Hade svårt att sova på grund av onda förvärkar hyfsat ?tätt?. Åh, vad man börjar hoppas! Men idag är det bara tungt i kroppen???? Väntar en liten pojke som legat i säte ett tag men som vänt sig rätt till slut och som nu är ruckbar i alla fall bara. Så nu är det bara att vänta.. precis som för er andra som är kvar!

• anlibabe
    Lanza2017 skrev 2018-05-26 18:31:51 följande:

så vi är ett par tyvärr som även gått över tiden :D har också gjort 3 hinnsvepningar samt är öppen 3-4 cm haft förvärkar o sammandragningar som gjort riktigt ont för att sen stanna av?!? Fattar inte min kropp längre o va den håller på med, och som du säger alla som ringer o tjötar o smsar man orkar inte mer :)) orkar inte ens svara längre o gör man inte det så tror de man är på bb typ haha! låter o är lika bitter jag med nu! Hoppas också på fler bebbar i tråden snart :))

Känner mig precis lika bitter! Har verkligen känt senaste dagarna att det varit huuuur lugnt som helst och att jag inte ska haka upp mig på bf-datumet men efter en helg av intensivt jobb för mannen och att ensam ta hand om en 2-åring så känner jag mig fånge i min egen kropp! Kom nu lilla bebis!!!
  • anlibabe
    xxokändxx skrev 2018-05-29 18:07:17 följande:

Här är en till otålig som är 40+3 idag och fruktansvärt less på det.. Första barnet och har varit helt inställd hela graviditeten att gå över tiden och få ett junibarn, inte ens varit inställd på bf dagen. Till & med sagt till anhöriga när de räknat ner till BF att bebis inte kommer komma förens i juni så är lönlöst. Nu sitter man här och sekunden jag passerat bf försvann hela hoppet och glädjen! Känns som bebis aldrig kommer komma????. Har knappt haft kännbara sd ens, ännu mindre "riktiga" tecken. Inte sett någon slemmis, inte någon smärta i mage eller rygg.. Vet inte hur jag ska fördriva tiden längre, så idag har jag läst igenom heela denna tråden för underhållning och kände att vi stackare som är kvar får hålla varandra sällskap ???? grattis till alla er som fått era bebbar!

Haha, exakt som jag känner. Har också hela tiden ställt in mig på en junibebis men ändå går man där och hoppas att han ska komma innan. Känns ändå ganska okej för det mesta, men i nästa sekund så är det bara hopplöst! Har en 2-åring som håller mig ganska sysselsatt i alla fall. Men har inga känningar alls heller och inga tecken på slempropp. Imorgon blir det förhoppningsvis hinnsvepning i alla fall! Nu håller vi tummarna för oss!
  • anlibabe

Xxokändxx: alltså jag blir så deppig... nu har han åkt upp igen så hon kom inte åt alls. Kände knappt livmodertappen. Så det gick inte att göra ett smack...... så verkar som att vi har likadana små envisa bebisar där inne. Och när hon berättade att det inte är förrän 42+0 som man blir igångsatt (vill verkligen inte bli det, men känns som att det kommer gå så långt just nu) så höll jag på att bryta ihopa helt.. tänk om jag ska behöva gå så länge! Känner absolut ingenting! Nä, nu måste jag ladda om och bli peppad igen! Får ta denna dagen till det.... hur går det för dig?

• anlibabe

EhxJ: Ja, verkligen. Hade lite lite känningar/förvärkar i måndags så trodde ju han gled ner lite då. Men inte det! Tvärtom låg han högre upp.. Kände också att rent psykiskt hade det hjälpt, men hon nådde inte ens.. Vi hade planerat snitt i v 36+6 så man är ju lite ?bortskämd? med att man visste när hon skulle komma. Hade BF i måndags så har ju inte gått över särskilt länge.. inget nytt för dig idag?

Xxokändxx: haha, låter som att vi känner precis likadant. Vill verkligen inte befinna mig på sjukhuset så länge och bara gå och vänta på att det ska starta. Vill komma in i sista minuten typ.. Mannen lyckades förstå att det inte var läge att säga så mycket, så han knep igen. Jag bad om ursäkt för ett par veckor sedan inför mitt eventuella dåliga humör så jag har garderat mig???? ja, vi får verkligen försöka peppa varandra :) dagarna börjar bli väldigt långa. Blir igångsättning den 12/6 i så fall. Ett datum man bara skojat om tidigare men som känns mer och mer realistiskt. Hur är planen för dig?

• anlibabe

Xxokändxx: hur går det för dig? Här är det fortfarande väldigt lugnt! Inget nytt alls. Nu har vi i alla fall helt säkert junibebisar, haha! Denna månaden får vi träffa dem ??

EhxJ: förstår dig helt och hållet! Hade nog gjort precis som du! Stå på dig- det är du som ska må bra och fixa det i slutändan!

• anlibabe
    xxokändxx skrev 2018-06-01 09:46:10 följande:

POMPOM: oj, långt ner och på g att Bli mogen ju. Lustigt, tänker att kroppen borde vilja få igång nåt då? men absolut. Är inne på ärftlighetsspåret för mig också, har samma historia med kvinnorna i min familj också.. Suck. Dock är ju min inte i närheten av att ligga "neråt" o trycka på så tänker att min kropp därför inte fattar/mognar haha. Men stämmer ju inte bara den teorin då med ditt fall hehe.

Anlibabe: ååh jag som igår kväll började hoppas för din skull när du inte var inne här under dagen . Tyvärr absolut ingen förändring eller tillstymmelse till "sjunkande barn" här haha. Suck. Men ja, nu blir det junibebisar iaf! Så NU borde vi börja nedräkningen egentligen gick på pedikyr igår och tvingar sambon att arbeta halvdag idag, så känns liite lättare för stunden. Men svänger snabbt i känslorna hehe

Xxokändxx: tyvärr var det inte så väl! Mannen ledig så det blev 100 ärenden på stan. Skönt på ett sätt men man blir ju helt slut! Längtar tills man får sin ork tillbaka. Ja, nu kör vi! Inte långt kvar oavsett när det blir ???? men väldigt frustrerande att inte känna ett skvatt! Hoppas få känna på lite värk snart i alla fall! Haha! Hoppas du får en bra dag!
  • anlibabe

Grattis till alla bebisar ????

Imorse fick jag en liten blödning. Blev så himla glad för det måste vara ett bevis på att NÅGOT händer i alla fall! Ni som fått det, efter att ni gått över tiden framför allt, hur lång tid har det tagit sen innan det dragit igång på allvar? Har haft en del känningar sen under dagen så jag hoppas verkligen att det börjar bli dags. Gått över en vecka idag liksom ??

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?