Inlägg från: Inga bekymmer |Visa alla inlägg
  • Inga bekymmer

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Hej!

Hänger gärna på här:) Jag har Bf 20 maj och det är 3:dje barnet och en pojke som de andra två. Första kom v 39+6 och andra v 40+4. De är 5 och snart 8 år. Jag har varit med i en studie om fostertillväxt och i studien har jag gjort 6 ul hittills. Förutom det också ett i v 12 då jag var säker på missfall pga stor blödning och ont i magen, men denna lilla aktiva mirakelbebis hade ett tickande hjärta..<3

Har ett ul kvar i v 41+6 som ingår i studien men det hoppas jag verkligen slippa! Senaste ul i v 34 gjorde de en viktskattning och enligt deras beräkningar kan han komma att väga mellan 3,6-4 kilo vid Bf, stort för mig som fått små 3-kilos bebisar förut, så jag hoppas faktiskt han kommer före beräknat, eftersom han bara jäser nu ändå. Dock har jag blivit förkyld och mår pyton så ett par dagar kan han gärna få dröja.. haha, kommer säkert få gå tiden ut. Har mycket mer förkänningar denna gång och sammandragningarna blir mer och mer kännbara, så känns ju som det kan dra igång med, men säkert känner man mer för varje graviditet.

• Inga bekymmer
    Inga bekymmer skrev 2018-05-04 09:10:52 följande:

Hej!

Hänger gärna på här:) Jag har Bf 20 maj och det är 3:dje barnet och en pojke som de andra två. Första kom v 39+6 och andra v 40+4. De är 5 och snart 8 år. Jag har varit med i en studie om fostertillväxt och i studien har jag gjort 6 ul hittills. Förutom det också ett i v 12 då jag var säker på missfall pga stor blödning och ont i magen, men denna lilla aktiva mirakelbebis hade ett tickande hjärta..<3

Har ett ul kvar i v 41+6 som ingår i studien men det hoppas jag verkligen slippa! Senaste ul i v 34 gjorde de en viktskattning och enligt deras beräkningar kan han komma att väga mellan 3,6-4 kilo vid Bf, stort för mig som fått små 3-kilos bebisar förut, så jag hoppas faktiskt han kommer före beräknat, eftersom han bara jäser nu ändå. Dock har jag blivit förkyld och mår pyton så ett par dagar kan han gärna få dröja.. haha, kommer säkert få gå tiden ut. Har mycket mer förkänningar denna gång och sammandragningarna blir mer och mer kännbara, så känns ju som det kan dra igång med, men säkert känner man mer för varje graviditet.

Just det, enligt bm så var han fixerad redan i v 35.. men bet inte huruvida det påverkar när han kommer.
  • Inga bekymmer
    marsen skrev 2018-05-05 11:56:02 följande:

Men igår kväll hade jag mycket sammandragningar! Lade mig med hoppet om att vakna med värkar. Men icke! :D

Det sägs ju att 3:dje fl många ggr är mer lurig. Första hade jag som du med dina två första inga förkänningar alls. Svaga värkar som startade kl 6 på morgonen, sen fortsatte det hela dagen och natten och ökade i täthet och intensitet och nästa dag föddes han på em. 2:a fick jag molvärk och trodde det var på g 27 dec, Bf 8 Jan. Låg som en strandad val fram till nyår. Molvärken försvann och fick vänta till 12 Jan men då startade det med vattenavgång och gick mkt snabbare.

Nu har jag sen i onsdags kväll haft mer kännbara sammandragningar så det känns ju som det kan dra igång... men misstänker att kroppen luras bara..

Hur tycker ni andra som väntar nr 3? Är det mer lurigt so far än de andra?
  • Inga bekymmer
    Linnet1976 skrev 2018-05-05 14:07:23 följande:

Precis... som jag också skrev tidigare. Den här 3:an beter sig inte alls som de tidigare två som var näst intill identiska: inga direkta förkänningar, sen pang på värkar i rygg som växte sig starkare. Efter några få timmar hemma med värkar - till BB och 3 timmar senare var de ute.

Kan kroppen bara bestämma sig... allt är mycket mer kännbart och utdraget denna gång.

Oj, två ganska snabba förlossningar då. Spännande! Men ja, ska det hålla på så här till Bf så kommer jag hinna bli urless känner jag. Så snart jah friskat på mig från förkylningen ska jag promenera.. eller nåt.
  • Inga bekymmer
    Neysie skrev 2018-05-05 13:31:09 följande:

Väntar oxå 3:an och håller verkligen med att den är lurigare! De 2 första hade jag aldrig några känningar med förrens det varnar dags men den här har fått mig tro att det varit på gång flera gånger men icke... molvärk och onda sammandragningarna hela dagen igår och inatt men idag känns det inte lika mycket. Bf+1. Suck

Åh, vad drygt för dig. Har du ringt förlossningen och frågat vad de tror?
  • Inga bekymmer
    Neysie skrev 2018-05-05 15:26:43 följande:

Nää jag är sån att jag drar mig för att ringa in. Borde ju vara på g inom några dagar nu iaf. Sjukt frustrerande är det med alla känningar! Vart sur idag när min kompis katt fått ungar före mig. Haha

Hahaha!:) Min bm sa att om jag får sammandragning som molar eller gör ont och känslan sitter i en hel timme så ska jag ringa förlossningen och rådgöra men jag vet inte.. låter överdrivet tycker jag.
  • Inga bekymmer
    marsen skrev 2018-05-05 15:17:52 följande:

Kan ju inte påstå att jag haft några känningar nu heller. Bara sammandragningarna som var lite många, men inte onda alls.

Idag mår jag skit. Blev förkyld i onsdags och idag känner jag mig bakis! Har varit trött sen jag klev upp och har nu lagt mig för att ta en powernap. Vissa säger ju att de blev tröttare precis innan förlossningen drog igång. Haha! Som sagt, man hoppas att allt är ett tecken på att fl är på g :D :D

Även jag är ju förkyld så tänker att det får gärna dröja ett par dagar, inte kul att föda dunderförkyld och helt slut. Har haft icke-onda sammandragningar mkt mer denna gång. Några av sammandragningarna sen i onsdags kväll har känts som svaga värkar såsom jag minns det från första fl. typ förvärkar, men ingen regelbundenhet. Men visst hoppas man. Två veckor kvar till Bf för mig.
  • Inga bekymmer

Sen i onsdags kväll så har jag haft såsom jag minns de första svaga värkarna när det var dags för föda första gången, det känns i ryggen. Dock ingen regelbundenhet och inte vid varje sammandragning jag känner heller. Har ju två veckor kvar till Bf men vill ju helst att det startar före om bm:s viktskattning stämmer som gjordes v 34.

Känner mig väldigt färdig också med graviditeten!!

Igår sen em så skadade 5-åringen armbågen när han ramlade och sen ville han inte använda den och böja den utan satt med armen helt rak. Vi blev ju oroliga att nåt var trasigt så sa till min man att han får åka till akuten gärna, kan ju dra ut väldigt på tiden när man är där och om det mot förmodan skulle dra igång så vill jag va hemma och ha vilat. De röntgade armbågen som tack och lov var hel, bara lite blå och svullen.

Kände mig mkt bättre från förkylningen igår men nu känns det sämre igen.. ögat och näsan tokrinner.. suck!! Så drygt med förkylning när man är höggravid dessutom, man vill ju bara greja, städa, rensa och /eller vila och slappa i solen under tiden man väntar. Sover inget bra, vaknar nästan varje natt och är vaken flera timmar..så störigt.

Men nu borde ju snart nån glad nyhet komma upp här i tråden från er som är på Bf plus minus nån dag bara..:)

• Inga bekymmer
    RJEL skrev 2018-05-07 08:16:07 följande:

Igår fick jag förvärkar som kom och gick under dagen och kändes mer under kvällen/natten.

Sa till sambon att detta känns annorlunda mot allt annat jag känt så de kanske är dags inatt elr imorn

Vaknar mitt i natten av att jag måste kissa och all värk i rygg och mage är som bortblåst .. suck.. trodde verkligen att de skulle starta.

Pendlar så mycket mellan att vara redo och se fram emot förlossningen och att vara fruktansvärt livrädd och panikslagen.. så himla jobbigt :(. Är förstföderska.

Åh, men det kommer gå bra ska du se. Vad är du mest rädd för? Speciellt inför första så förstår man ju inte riktigt hur det är möjligt att bebisen ska kunna komma ut och förstår och kommer ihåg känslan, men tänk att sååå många kvinnor före dig fött ut sina ungar. Så minns jag att jag tänkte, att om så många kvinnor har fött vaginalt före mig så måste det ju gå, hehe. Förlossningsvården har ju också förbättras avsevärt senaste åren, vilket har stor betydelse för ev bristningar som kan uppstå om det är sådana saker du oroar dig mest över.
  • Inga bekymmer

Grattis till er som fått nu!:) Skönt att det börjar hända saker här! Jag har 10 dagar kvar till BF. Senaste två- tre dygnen så har bebisen varit såå mkt lugnare och då har han varit en väääldigt aktiv bebis hela tiden. Men nu har han varit väldigt still. Har varit vaken mkt på nätterna och still då med, men har haft en aktiv vaken längre stund på kvällen runt 20-22-tiden nånting. Men igårkkväll var det inte alls samma fart så då blev jag faktiskt riktigt orolig. Åkte in till förlossningen på en koll idag. Ctg-kurvan var toppen, likaså ul såg bra ut. Så en riktig luring därinne alltså. Frågade läkaren om han kunde se tappen på ul, han svarade typ att jag kan säga på en gång att du har halva tappen kvar och är typ öppen 1,5 cm för så är det med omföderskor.. men så kan det va i flera veckor, jahopp. Äntligen har förkylningen släppt sitt grepp om mig och har kunnat njuta lite i solen idag!! Sen ska vi bara städa imorgon när det regnar och sen får bebisen gärna komma!!!!!

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?