Inlägg från: xxokändxx |Visa alla inlägg
  • xxokändxx

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här är en till otålig som är 40+3 idag och fruktansvärt less på det.. Första barnet och har varit helt inställd hela graviditeten att gå över tiden och få ett junibarn, inte ens varit inställd på bf dagen. Till & med sagt till anhöriga när de räknat ner till BF att bebis inte kommer komma förens i juni så är lönlöst. Nu sitter man här och sekunden jag passerat bf försvann hela hoppet och glädjen! Känns som bebis aldrig kommer komma????. Har knappt haft kännbara sd ens, ännu mindre "riktiga" tecken. Inte sett någon slemmis, inte någon smärta i mage eller rygg.. Vet inte hur jag ska fördriva tiden längre, så idag har jag läst igenom heela denna tråden för underhållning och kände att vi stackare som är kvar får hålla varandra sällskap ???? grattis till alla er som fått era bebbar!

• xxokändxx

Anlibabe: åh, jag vill också få göra hinnsvepning.. Känns ändå som ett hopp man hade, men min bm gör inte det då min bebbe vägrar sjunka ner och fixera sig. Ligger högt och rörligt, jo tack, mina lungor är snart obefintliga av allt tryck och sparkar känns det som så ingen tvekan :) uppdatera gärna hur det känns efteråt? ! Jag håller tummarna!

EhxJ: ja! Det är verkligen något förtrollande med det där datumet, trots att jag tyckte jag försökte fokusera på annat. Sen har det väl säkert att göra med att jag hade någon aktivitet/träff med någon typ varje dag fram tills i helgen och nu har det varit helt händelselösa och supertrötta dagar för min del. Som du säger borde jag ha något "uppdrag" per dag kanske.. Men känner inte för att träffa folk som tjatar om det är dags eller om jag känner att det är på gång heller. För känner ju verkligen ingenting, känner mig knappt gravid just nu om det inte vore för sedevanliga smärtor i fötter och rygg pga tyngd och stor mage.

Önskar bara jag kunde få vakna av lite smärtor haha :) men du verkar ju fått utstå endel förvärkar utan att det kommit igång.. Men någon natt så är ju helt plötsligt de där värkarna till nytta! Men om jag känner mig besviken varje morgon så förstår jag din känsla.. Fick du sova något?

• xxokändxx

Inga bekymmer: jaa jag vet.. någonstans vet en ju att det kommer. Men var så fruktansvärt oförberedd på hur känslan av hopplöshet skulle ta över en :) Tack! Jag hoppas på plötsligt dunder och brak hehe..

• xxokändxx

Anlibabe: nää? Åh, jag var också hos barnmorskan som konstaterande att barnet fortfarande lågt så högt och rörligt så inget har hänt & någon vaginalundersökning vill dem inte heller göra då. . Troligtvis mognar också tappen långsammare pga avsaknad av tryck från bebben mot den sa hon. Så efter det besöket har jag bara totalt brutit ihop och störtgråtit & blev ovän med sambon på köpet, suck. Är liksom knappa två veckor kvar tills den isåfall inbokade igångsättningen, känns både för långt borta tidsmässigt, större och större blir både jag och bebben i rekordfart och sen så tråkigt att behöva gå igenom hela processen instängd på ett sjukhus.. Usch det var inte alls detta jag hoppas på att få höra idag. Så du och jag kanske får hålla varandra sällskap här ett par dagar till och hoppas att vi kan peppa upp oss lite hehe vad kan man hitta på för roligt imorgon tro? Som får tiden att gå lite? när blir det igångsättning för dig isåfall?

POMPOM: så tråkigt.. Så lurad man måste känna sig! Har det hänt något ytterligare under dagen då?

EhxJ: vilka luringar du råkat ut för! Jag hade ju flera gånger om tänkt att "nu händer det" om jag varit med om det där. men ja, hinnsvepning känns ju iallafall som att de kan resultera i något liksom. Eller som du säger att man åtminstone försökt! Önskar jag fick göra det också när blir det igångsättning för din del?

• xxokändxx

EhxJ: ojoj, du måste vara helt slut.. Men skönt att förlossningen ändå verkar förstå det också. Tänk om du inte får åka hem därifrån sedan utan får igångsättning? Undra hur mogen tappen är? Uppdatera gärna om du har tid och lust under dagen. Spännande! Hoppas du snart har din bebis!

Anlibabe: haha, smart av dig att gardera dig där med humöret. Jag trodde som sagt inte att jag skulle bli såhäär påverkad så är helt chockad själv, har haft mer känslostormar de senaste dagarna än hela graviditeten typ :-s. Ok, vi går verkligen hand i hand. Är väl typ 10/6 för min del isåfall.. Men ett par dygns arbete på det så borde jag iaf ha bebben ute i världen typ 12-13,vilket är en dag mindre än två veckor nu ju! Har gjort en lista över alla vardagar som är kvar (ensamma dagar) och försöker få till 1 aktivitet/kul inköp eller liknande per dag för att som någon tipsade om innan känna någon längtan eller meningsfullhet med dagen. Inte bara besvikelse som nu när man vaknar varje morgon inget nytt hos dig det senaste?

• xxokändxx

Marsen: åh, tack! Skönt att höra. Du gjorde min dag med lite hopp :D jag vet ju (logiskt sätt) att det kan hända men är svårt att vara logisk nu. Hoppas på liknande story som dig då. :)

POMPOM: håller alla tummar nu! Förstår helt vad du menar med datumet för igångsättning. Man vill så gärna hinna före :o. Vi alla famlar efter halmstrån. Jag fick galet ont ner i ljumskar/över låren förut. Tills jag insåg att denna huggande smärta var foglossning. Har ju ändå haft det mycket under graviditeten men ändå kände jag inte igen det utan så startade något hopp i mig, trots 0 känningar i mage eller något annat som skulle stämma in på det jag hoppades på?! Lite galen är man just nu?!

• xxokändxx
    EhxJ skrev 2018-05-31 11:18:51 följande:

Nu plötsligt ligger man här och ska sättas igång??? De tyckte det lät ohållbart med dessa förvärkar så de erbjöd mig igångsättning direkt. Jag tackade såklart ja, men nu blev jag skitnervös!! Det kanske är dumt att manipulera kroppen om den inte är redo?? Hur känner ni som har satts igång. Var det jobbigt?

Men åhhh, blir ju lite avis. Vad coolt! Precis som ovanstående säger, ett steg närmare bebis i famnen! Din kropp har ju ändå jobbat på och visat att den vill få igång något, så nu är det ju bara hjälp på traven. Heja heja
  • xxokändxx
    EhxJ skrev 2018-05-31 15:35:45 följande:

Hej alla! Tack för era peppade ord <3 Nu kommer ni andra som väntar och gått över BF säkert avsky mig.. men beslutet att sätta igång gick så snabbt och jag kände inte att jag riktigt hann känna efter. Började tänka på komplikationer (ökad risk för sugklocka och kejsarsnitt) och var helt slut i huvudet över att inte ha sovit på 2 nätter. Kände inte att jag kände mig fit for förlossning idag egentligen när dagen började med att vara trött och slut.. SÅ... jag tackade faktiskt nej till igångsättning idag och nu är jag hemma igen. :-/

Känner mig dum i huvudet som tog det beslutet när jag har haft det som jag haft det OCH egentligen bara längtar att bebis ska vara här när de ERBJUDER att hjälpa mig?! Men om jag ska lyssna på mitt hjärta så önskar jag nog innerst inne att han ska komma ut när kroppen är redo och startar igång självt. Åh vacklar fortfarande i om jag tog fel beslut, speciellt när alla andra runt om (släkt, sambo mm) tyckte jag skulle göra det. Men samtidigt är det ju bara JAG som ska orka trycka ut honom när det är dags... och idag finns inte den kraften. Nu ska jag försöka vila och samla tankarna/känslorna.

Fast jag förstår dig absolut. Man är superambivalent inför det här med igångsättning, jag iallafall men känns som vi är fler. Klart det känns bättre när kroppen själv är redo och det finns faktiskt inget belägg (medicinskt) för barnet på att det bör göras förens man kommer till v42+0 då riskerna ökar och barnet kan börja må sämre. . Sen är det klart om mamman mår dåligt också. Men som du sa nu så kände du dig inte redo eller att du hade kraft nog, så tycker du gör rätt i att lyssna på din kropp. Du har säkert möjligheten att sova (om du kan) och sedan återkomma till förlossningen om det känns som om du ändå vill detta. Jag längtar men bävar inför min igångsättning, men då är den ju satt tills sista dagen och jag tackade ändå nej (förvisso innan jag mådde såhär kasst av väntan haha :o) till studien där man kan lottas till igångsättning i vecka 41 redan. Jag vill ju ändå att det hela ska "sköta sig självt" om det går
  • xxokändxx

POMPOM: oj, långt ner och på g att Bli mogen ju. Lustigt, tänker att kroppen borde vilja få igång nåt då? men absolut. Är inne på ärftlighetsspåret för mig också, har samma historia med kvinnorna i min familj också.. Suck. Dock är ju min inte i närheten av att ligga "neråt" o trycka på så tänker att min kropp därför inte fattar/mognar haha. Men stämmer ju inte bara den teorin då med ditt fall hehe.

Anlibabe: ååh jag som igår kväll började hoppas för din skull när du inte var inne här under dagen . Tyvärr absolut ingen förändring eller tillstymmelse till "sjunkande barn" här haha. Suck. Men ja, nu blir det junibebisar iaf! Så NU borde vi börja nedräkningen egentligen gick på pedikyr igår och tvingar sambon att arbeta halvdag idag, så känns liite lättare för stunden. Men svänger snabbt i känslorna hehe

• xxokändxx

POMPOM: oj, långt ner och på g att Bli mogen ju. Lustigt, tänker att kroppen borde vilja få igång nåt då? men absolut. Är inne på ärftlighetsspåret för mig också, har samma historia med kvinnorna i min familj också.. Suck. Dock är ju min inte i närheten av att ligga "neråt" o trycka på så tänker att min kropp därför inte fattar/mognar haha. Men stämmer ju inte bara den teorin då med ditt fall hehe.

Anlibabe: ååh jag som igår kväll började hoppas för din skull när du inte var inne här under dagen . Tyvärr absolut ingen förändring eller tillstymmelse till "sjunkande barn" här haha. Suck. Men ja, nu blir det junibebisar iaf! Så NU borde vi börja nedräkningen egentligen gick på pedikyr igår och tvingar sambon att arbeta halvdag idag, så känns liite lättare för stunden. Men svänger snabbt i känslorna hehe

• xxokändxx

Grattis till bebben Mm79! Häftig förlossning, trots att det inte blev som du tänkt dig. Börjar man ju mer och mer inse att det sällan blir men kan bli bra ändå

Ååh, så kul att höra POMPOM & ehxJ! Väntar också med spänning!

Inget nytt härifrån tyvärr. Försöker sysselsätta bäst jag kan för att "inte tänka så mycket på" bebis och dagarna som räknas hehe. Kunde verkligen inte sova i natt dock. Låg vaken större delen av natten. Hoppades ju såklart på att något skulle hända eller att kroppen skulle ge mig en anledning till detta men icke. Är bara galet trött nu istället så inget lär väl hända idag då tänker jag istället, när kroppen är sliten redan innan

• xxokändxx
    Copycatkid skrev 2018-06-02 13:48:45 följande:

Kan ju uppdatera hur det gick för mig :) hade ju inbokad igångsättning 09.00 den 29/5 (BF+11) pga vattenavgång, men vid 03.00(efter 1h sömn) vaknade jag av en stark värk, det kom ett par till innan jag kände att jag behövde gå upp. Gick upp och tog alvedon och försökte vila men det var omöjligt så jag började klocka och hade då ca 3min emellan värkarna. Gick på toa igen och upptäckte teckenblödning så ringde förlossningen vid 4 och hon sa dusch och äta något sen ringa när det blev värre, väckte sambon vid 5 och vi var inne på förlossningen 06.30 och var då öppen 4 cm så vi fick stanna :) fick antibiotika påkopplat för att jag hade vattenavgång tre dagar innan. Bm kände att hinnan måste brustit högre upp och att det var därför det sipprat så lite för det fanns hinna över bebisens huvud som hon tog hål på för att snabba på det. Efter ca 4-5 timmar med täta smärtsamma värkar så hade jag inte öppnats mer så det beslutades att kopplas in värkstimulerande och då ville jag även ha eda så jag kanske kunde vila lite emellan värkarna för jag hade ju bara sovit en timme. Men edan tog bara på ena sidan och efter ca 20min gjorde värkarna fruktansvärt ont igen och min foglossning i höften ballade ur och gjorde ondare och ondare. Öppnade mig 6cm på 45min och sen började jag krysta, det kändes lite kaos men efter ca 1timmes krystande kom en tös ut på 4165g och 53cm lång. :D vi var tvungna att stanna på BB två dagar för extra kontroller av lilltjejen pga vattenavgången men hon mår bra!

Lycka till alla ni som är kvar och hoppas inte väntan blir allt för lång! :D

EhxJ skrev 2018-06-02 13:21:39 följande:

Fortsättningen:

Efter vattnet gått, och vi var inne på förlossningen med värkar var 2e/3e min gjordes en undersökning 19.30.. var bara öppen 2cm! Blev less och tänkte att det skulle dröja, men visste att det gjorde för ont för att åka hem så fick börja med lustgas och in på förlossningsrum. Kl 22 gjordes en ny kontroll och då var jag öppen 4cm! Skönt att vara i mer aktiv fas! Jag tyckte fortfarande lustgasen funkade finfint så ville avvakta med annan smärtlindring.. men sen började helt plötsligt värkarna ändra karaktär och gjorde ap-ont och jag fick ingen värkvila utan de kom efter varandra gång på gång på gång. Började kännas lite panikartat då jag inte fick någon vila utan fick andas i lustgasen hela tiden. Ville ha eda och läkaren kommer in 22.50... men då var jag öppen 7cm helt plötsligt. Barnmorskan trodde inte edan skulle hinna verka och läkaren kunde ändå inte sätta edan pga att det inte fanns någon värkvila (kunde inte vara still under värkarna). Han gick och skulle återkomma efter en stund. Vid nästa undersökning 23.50 skrek efter jag efter eda och vägrade (som ett trotsigt barn haha) att typ fortsätta (sa enligt sambo att de fick söva ner mig).. då var jag fullt öppen och bebisen hade åkt ner! Krystade 2 krystvärkar sen var han ute! Barnmorskan ville att jag skulle försöka hålla emot krystvärkarna för att minska att spricka... men det var heeelt omöjligt!

Jag sprack grad 1 bara pyttelite i mitt gamla klippärr efter förra förlossningen. Bebisen (lillebror) mådde jättebra hela tiden. Barnmorskan skrattade och sa att det inte såg ut som att han ens märkte att han förlöstes, så påverkade hjärtljud och blodprover var det.

Nu är vi på BB. Så skönt att det är gjort! Vi får stanna hela familjen, skönt att det var lugnt just när vi kom. Jag är trött men bebisen vill vara vaken och amma.. varför ska han sova? Han märkte ju knappt förlossningen? Haha.

Grattis till er andra som fått! Och lycka till ni som väntar <3

Vi kvinnor och våra kroppar är fan så sjukt bäst!

STORT GRATTIS TILL BEBBARNA! Bra jobbat och fortsatt lycka till! hoppas på att få uppleva det här häftiga ni beskriver snart också, än dock inget som pekar på någon action idag
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?