• Anjav8

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Hej hallå!

Hoppar in i denna tråd, kanske känns väntan mindre ensam då? Väntar mitt första barn, BF imorgon och inga tecken på att det är på g. Jag håller verkligen igång men nada...

Att inte veta vad man väntar på är så jobbigt. Är inte helt säker på hur en sammandragning känns.. men lär inte missa när det väl drar igång. Heja oss ????????

• Anjav8

[quote=78703765][quote-nick]EhxJ skrev 2018-05-11 12:08:59 följande:[/quote-nick]

Välkommen Anjav8!

Med min första så hade jag inte heller någon som helst förkänning förrän det kom igång. Mådde bra och kunde röra mig obehindrat. Tycker förvärkar/värkar känns som ett band/dovt men lite skarpare än menssmärta nertill i magen. För mig blev det aldrig ryggsmärta men vet att det är vanligt. Det som tyder på att det är riktiga värkar och inte förvärkar/pinvärkar är väl att det blir regelbundet och mer och mer ont. Minns att jag förra grav tillslut

inte kunde röra mig hemma och grät om inte min sambo stod och andades vid sidan om mig.

Nu andra graviditeten är det väldigt annorlunda! Har haft sammandragningar sedan flera veckor som vissa gör ont, andra inte. Tänker att ont under tiden och lätt molvärk efter är förvärkar/pinvärkar? Sammandragningar ej smärtsamma men känns som om någon trycker ihop din mage och när du känner på den är den hård överallt, kolla formen under tiden med! Under sammandragning tycker jag magen får en spetsig utstickande och lite osymmetrisk form (beror på hur bebis ligger). Är svårt att förklara men såhär ungefär är det för mig. Men är nog lite olika för alla!

Lycka till och välkommen igen till tråden!

[/

Tack snälla, sammandragningar har jag en del.. å lite brännande känsla i ena sidan av magen.. men inget annat.. Idag är BF och jag är helt inställd på bli igångsatt om 2 veckor.. ska till BM på måndag och se om jag kan få en hinnesvwpkogn, vad har ni för erfarenheter av det?

Stort grattis till alla er spm fått era små, så avis!

• Anjav8

Åh heja er som det verkar vara igång för, så spännande! :)

Jag har precis kommit hem från mitt sista BMbesök (idag är det BF +2) var helt inställd på att hin skulle undersöka tappen och att jag skulle kunna be om en hinnsvepning men icke.. Dock har lillan fixerat sig och allt annat såg bra ut så det var skönt.

Inga känningar alls, så trist :(

• Anjav8
    pandoraDiem skrev 2018-05-14 11:25:04 följande:

Är det första barnet? Med min första kände jag inget sen bara kom det och några dagar senare var han född. Verkar vara väldigt olika vad som görs i slutet hos barnmorskan men toppen att allt såg bra ut iaf, är ju huvudsaken :)

Yes, första barnet så jag var/är inställd på att gå över tiden meeeen känns ändå så drygt. Jag mår verkligen super, sover hela nätter (vilket jag förstått är ovanligt) vilket jag tror bidrar till känslan att hon aldrig kommer komma... men ska försöka njuta istället, men det är svårt..
  • Anjav8
    Hoppfullhet skrev 2018-05-15 03:35:04 följande:

Stort grattis till dig <3 vi kom inte långt efter, 01:41 kom vår lilla Elise <3

Hoppfullhet skrev 2018-05-15 03:39:17 följande:

Efter att ha haft väldigt glesa, men onda värkar, sedan ca 14 tiden igår ökade allt vid 20 tiden. Väldigt onda värkar som kom var 10:e min, vid ca 22:30 ökade de i frekvens men dock inte lika intensiva. In på förlossningen 00:35 o när de undersökte vid 1 tiden va jag öppen 6 cm, efter bara kanske knappt 20 min till va jag helt öppen. Efter 4 krystvärkar kom vår efterlängtade lilla Elise 01:41 o familjen blev med ens komplett <3

Lanza2017 skrev 2018-05-15 06:01:54 följande:

Stort Grattis till er båda så himla kul att bebisarna är här :))

Hur går det för er andra som är kvar?, och hur

många är vi? känns som de flesta fått sina små nu :)

Har själv förvärkar som tar rejällt på

mina krafter kommer och går så börjar bli riktigt trött på detta nu, ska till bm imorgon o kolla läget, hon pratade

sist om hinnsvepning så hoppas på ett underverk ;)

I

Åh, STORT grattis till er som fått era underverk <3.

Här är har det inte hänt något under natten, samma besvikelse varje gång msn vaknar nu ?nehe, inget inatt heller?.(BF + 3 idag) heja heja heja oss!
  • Anjav8
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 22:23:12 följande:

Oh, spännande! Lycka till!

Hur långt har ni här i tråden till förlossningen? Vi har ca 50 min.

Vi har cirka 10 minuter om det är trafik, så skönt.

Här händer är det inget, tror jag.. hade lite känningar när jag la mig igår men de gick över och har sovit hela natten.. men nu känner jag en lite brännande, stickande känsla på ena sidan, som sen typ går neråt mot mensmagen.. känns mest obehagligt, magen hårdnar liksom till efteråt & sen avtar det. kan det vara något? Idag är det BF+5...

Imorgon ska vi iaf rings till förlossningen för ultraljudskoll, så det ser jag framemot nu.. en dag i taget liksom ????

Håller tummarna för er som har åkt in, vill också ????????????
  • Anjav8

Imorse kom en stor del av slemproppen ut, å sen lite mindre springor två gånger efteråt, har haft en del ont under dagen men rätt oregelbundet och ojämna värkar. Ibland måste jag grimasera å ibland går det fint. Ringde iaf till förlossningen imorse och hon trodde absolut att det var igång men att jag ska avvakta mer värkar. Tycker det är Så svårt at tveka, hur ont ska det göra liksom? Eller är det regelbundheten som är viktig? Vill inte åka in för tidigt och bli hemskickad.. åkte lite bil förut, å guppen var inte sköna.

Stort grattis till alla er som fått era små <3

• Anjav8

Att veta ska det förstås vara inte tveka.. även om det är just det jag gör, haha

• Anjav8

Här kommer en liten uppdatering: efter att stor bit av slemproppen släppte vid 7 igår morse hade jag en del sammandragningar och de gjorde mer och mer ont, att åka bil över gupp var inge skönt. Skulle ringa och boka UL imorse eftersom jag går in i vecka 41 imorgon (UL bokat till på måndag), jag nämnde för sköterskan att jag inte riktigt känt henne under dagen/natten som jag brukar så jag var välkommen in på en koll. Blir uppkopplad på ctg och värkarna kommer regelbundet var 3-5 minut ungefär och vissa gör ont. BM säger då att nu har det nog kickat igång på riktigt, får en undersökning: 1-2 cm kvar av tappen och öppen 1 cm (11:00). Så BM tror på bebis innan helgen är slut. Vi valde att åka hem (blev erbjuden en plats på förlossningen men kände att vi ville hem). Nu har värkarna kommit regelbundet under hela dagen, men är fortfarande hanterbara trots att vissa gör mer ont .. såå spännande

Funderar på att ringa in innan natten för att kanske kunna få något att sova på?

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?