Inlägg från: lillainna |Visa alla inlägg
  • lillainna

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Jag hoppar in här, har BF den 16 maj. :) letar och känner efter en hel del efter tecken att något är på G men inget, hade förvärkar nattetid förra veckan men inget nu.

Hoppas ju att bebis vill komma nu, är otålig som bara den, samt att jag har väldiga problem med foglossning så skulle vara skönt om förlossningen startade så man skulle då slippa problemet med fogarna med ;)

• lillainna

Har BF 16 maj, så 5 hela långa dagar kvar.

Längtar och tycker bebis kan komma nu typ, var hos bm idag och han ligger rätt och är fixerad, så nu väntar vi otåligt.

Sammandragningar har jag mycket av min inga smärtsamma.. :/

• lillainna

Hade också tid hos BM idag, här är bebis iaf tillslut fixerad och huvudet var er ruckbart! :)

Så nu hoppas jag bara att sammandragningarna som jag har av och på ska börja bli riktiga värkar. För nu får han som komma tycker jag ;)

• lillainna

Grattis till alla som fått sina små ä!

Här väntas det fortfarande, har BF i morgon.

Hade en sån mensvärk/ryggvärk och sammandragningar hela dagen igår så trodde nästan att det kanske var på gång, men nej.

Så nu håller jag tummarna att det kanande vill börja snart, har tid hos bm på fredag för att prata om möjlig igångsättning pga min plågsamma foglossning.

Vill helst inte bli igångsatt men samtidigt så vill jag ju att bebis ska komma och att man ska slippa fogarna så ;)

• lillainna
    Isabelle1717 skrev 2018-05-17 11:11:12 följande:

Så spännande!! Är det första barnet, kände du någonting inatt? Hoppas allt går bra

Kände inget i natt alls, men hade värk i både rygg och mage av och på hela dagen igår.

Fick åka hem från FL och invänta att värkarna kommer lite mer tätt. Men ska vara tillbaka till senast kl 19 om inte innan pga att vattnet gått. :)
  • lillainna

[quote=78719914][quote-nick]lillainna skrev 2018-05-17 13:03:03 följande:[/quote-nick]Kände inget i natt alls, men hade värk i både rygg och mage av och på hela dagen igår.

Fick åka hem från FL och invänta att värkarna kommer lite mer tätt. Men ska vara tillbaka till senast kl 19 om inte innan pga att vattnet gått. :)

Jo, första barnet här så känns jättespännande! :)

• lillainna

Igår kl 17:27 föddes min guldklimp, 3665kg perfektet.

Efter en väldigt långdragen förlossning men det är han mer än värd! <3

• lillainna
    Copycatkid skrev 2018-05-19 14:43:54 följande:

Åh jätte stort grattis till din bebis! :D måste bara fråga hur det gick med foglossningen under förlossningen? (Förstod att du hade svår foglossning under graviditeten)

Tack!

Hade lite svårt att hitta en bra ställning att ligga eller sitta på, jag hade hoppats att gåstolen skulle funka bra att hänga på men det var för smärtsamt.. och eftersom att det tog sån tid att bara nå 5cm öppen, så var mina höfter och fogar väldigt onda vid slutskedet.

( vattnet gick på onsdag morgon och då hade han bajsat i vattnet och han är ju född på fredag eftermiddag.)

Men i slutändan var den vanliga gynställningen som funkade bäst när han skulle ut.
  • lillainna
    Copycatkid skrev 2018-05-20 15:03:43 följande:

Tack för svar! Har en förhoppning om pilatesboll men får se vad som funkar för mig :) är ju lite nojig med foglossningen men får ta det som det kommer bara!

Förstår det, det var jag med.. jag studsade och rullade på pilatesbollen ett tag under förlossningen men och det var toppen ett tag, men jag öppnade mig 5cm sista timmen och då kändes de lite mycket för att orka sitta kvar på bollen.

Lycka till! :)
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?