• dec06

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

En till här med BF i maj, närmare bestämt 23 maj, 3e barnet. Exakt samma datum som min nr.2 Får se hur det slutar.....mina två tidigare har kommit 42+0  (1a naturligt, 2a igångsättning) och jag hoppas verkligen inte denna plutt också gör det.

Nr . 3 är en ivf så ev så kanske den håller sig aningen mer enligt tidsramen samt med ny pappa, men vet vem. Hoppas bara att de två ska få varsin födelsedag iaf.

Jag vet inte om jag känner så fasligt mycket än. Klart det är galet tungt, det trycker nedåt och ilar. Magen är lösare än nånsin (efter att ha varit sjukt hård hela grav). Sover oroligt och har hemsk foglossning (tror jag iaf, hade inte det de två första gångerna). Det molnar väldans på nätterna. Sammandragningar har jag haft sedan v.15 typ så det är inget nytt. Vi har inte tittat vad det blir utan väntar på överraskningen Vi är galet nyfikna vill jag lova!

jobbar ni fortfarande? Jag jobbar till och med den 9 maj, sen lite paus. Förutom att vi precis flyttat! Inte ens en flytt av hus har satt igång något, så jag kanske lika gärna får invänta 6 juni trots allt haha!

• dec06
    marsen skrev 2018-05-04 16:08:23 följande:
    Då har vi samma BF! Och tredje barnet för mig också, med ny pappa ;)
    Hihi, men va lusigt samma lika på mycket då!
    Hur gick det med de tidigare två, kom de i  tid eller? Mina två tidigare som sagt 42+0 båda! Men med ny pappa nu vet man ju aldrig. Spännande att se! Hur gamla är dina första? Är de glada? Jag har en som är lycklig till tusen och en som är i förtvivlans djup typ över denna lilla bebis....hahah! Hej å hå, spännande att se hur det ska gå
  • dec06

Fick hinnsvepning 2 gånger vid förra graviditeten, båda gångerna efter bf-dag och INGET hände! Slutade med igångsättning v.42+0 Han trivdes helt enkelt så bra där inne

Får se denna gång hur det blir....hade äggvita +3 igår så nu ere lite extra koll.

• dec06

Idag fick jag tid för igångsättning ???? på fredag smäller det! Jippi ???? har eg Bf 23 maj men mina värden blir inte bättre. +3 protein i urinen.... men hag känner mig frisk. Skumt nog.

• dec06
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 18:23:09 följande:
    Skönt att det försvann så snabbt! Arbetsterapeuten jag gick till sa att det kan ta flera månader innan det försvinner >_
    Mina karpaltunnelproblem försvann tyvärr inte efter förlossningarna. Så jag har faktiskt opererat båda mina händer som sen blev bra Nu tredje grav har jag inte alls dessa problem. Nu är fingrarna bara galet svullna och lederna värker, men inga domningar iaf.

Sätts igång på fredag v. 39+2 Bebis väger tydligen 3,8 nu ungefär och jag är öppen 3 cm så det borde vara fritt fram.
  • dec06
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 22:02:02 följande:
    Hur länge väntade man på att det skulle bli bra efter förlossningen innan man tog beslut om operation? Har också ont i fingrarna nu så det är ju möjligt att det beror på svullnaden smile3.gif Skönt att det blev bra för dig iaf efter op.! smile1.gif
    Jag opererade ena handen när dottern var 2-3 månader har jag för mig. Ingen hitt med handen i stort bandage när man har spädbarn så jag skippade helt den andra handen då. Den oopererade handen blev kanske lite bättre men domnade alltid bort om jag höll i något länge, t.ex cykelstyret när jag cyklade, krattan eller liknande. Det var ytterst störigt men visst vande man sig. Andra grav 2,5 år senare blev samma sak. Den opererade handen var bra men den oopererade blev såklart värre. Så tillslut opererade jag den också och sen blev allt bra
    Men jag gjorde många nervkontroller innan för att se om och hur mycket nerverna tagit skada osv. Så mycket fix å trix var det har jag för mig.

Vänta iaf och se hur det blir efter förlossning, för det mesta löser det sig då Jag ha´de nog bara lite osis.
  • dec06
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 22:04:00 följande:
    Spännande att du fått ett datum även om det är tråkigt att det beror på ökad proteinmängd. Är det begynnande havandeskapsförgiftning eller?
    Ja både läskigt å skönt att veta när det är dags

De två tidigare har jag fått i v.42+0 och går jag så lång tid denna gång blir jag nog sjuk trodde de igår vid läkarbesöket. De misstänker nämligen början till havandeskapsförgiftning. Proteinet i urin och blodprovet tyder på det men jag har tipp topp lågt blodtryck och absolut inga andra symptom så de vet varken ut eller in. Men sånt kan ju komma plötsligt också. Så dumt att sitta å slösa på sjukhustid för att ta prover var å varann dag och träffa läkare som ska mäta CTG osv när bebis faktiskt är klar och tillslut ska den ju ut

Gjorde tillväxt-ul igår 39+0 och då vägde den redan 3,8 kg....så det räcker ju tycker jag iaf Jag var dessutom öppen 3 cm så en igångsättning går nog snabbt trodde de. Så nu väntar jag bara. Hinnsvepningen gjorde absolut ingen nytta tycker jag iaf. Bebis bumpar vidare där inne glad i hågen Men nu är vi ivriga att träffa den!!! Och praktiskt att kunna planera med storasyskonen också för barnvakt å så. Hunden hade vi helt glömt bort, men det löser vi nog också på nåt sätt. Haha!
  • dec06

Hej alla,

Har inte haft tid riktigt att berätta men nu är vår lilla bebis här! Efter en lång igångsättning på 36 timmar fick vi äntligen träffa miraklet som bott i min mage. En fantastisk liten prinsessa på 3770 g och 50 cm. Jag har fortfarande svårt att tro att det är på riktigt! Är hon verkligen min? Lilla sötaste tös <3

Hon föddes 20 maj 2018.

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?