• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • marsen

Jag har BF den 23e och har väll egentligen inga förhoppningar om att föda så långt innan. Mina andra kom 39+2 och 39+5. Men jag pluggar och precis vid BF har vi både en tenta och redovisning av en stor uppsats vi håller på och skriver. Så det bästa vore om bebis kommer typ nu så jag ändå kan vara med på det, eller att jag går över maxtid, vilket inte heller känns så hoppfullt ????

En liiten del av slemproppen släppte i måndags, men sen inget mer. Har åkt på en jäkla förkylning sen igår nu också.

• marsen
    Lanza2017 skrev 2018-05-03 10:21:56 följande:

vad kul att läsa hur det går för alla :)) har själv bf 19 maj o har haft en del förvärkar samt onda sammandragningar, i förra veckan trodde jag verkligen det var på g hade onda sammandragningar var 3 minut ont i ryggen i ljumskarna o det kändes som ett skärp som satt hårt runt om hela magen o ryggen, jag duschade tog alvedon och det gav inte med sig för att helt plötsligt bli bättre 5 timmar sen, lite chokad blev jag allt där, hoppas det inte fortsätter så här i evighet bara :))

Ååh vad frustrerande!! Hade jag haft det så hade jag verkligen trott att det var på G. Har inte haft förvärkar med mina två innan så hade blivit bra snopen om det bara hade slutat sen ????
  • marsen
    Linnet1976 skrev 2018-05-03 20:05:05 följande:

Var hos bm på em och hamnade på bb för en extra koll eftersom jag har blodblandade flytningar sedan söndag/måndag.

Allt var bra, fastän bebisen är på g sa barnmorskan. Lite öppen också, så nu hoppas jag att det blir innan bf, två veckor kvar egentligen men jag är så trött på att vara gravid, dock alldeles för trött för att föda exakt just nu. Så nu hoppas jag på lite sömn.

Inte alls som starten på tidigare förlossningar. Det var liksom mer direkt inte så här segt. Kanske typiskt 3:an?

Väntar också trean men det verkar lika dött som tidigare förlossningar ???? Inga förvärkar, ingenting! Sambon undersöker tappen någon gång i veckan och den är nästintill utplånad och lite öppen (öppen har den varit sen han började kolla). Hoppas varje gång jag ställer mig upp att vattnet ska gå, haha!
  • marsen
    Copycatkid skrev 2018-05-03 23:12:05 följande:

Hoppar gärna in här jag med! Väntar mitt första barn med bf 18maj. Har haft mycket sammandragningar och förvärkar, tom så bm bokade om våra tider så vi skulle ?hinna? med allt och nu går man bara här och väntar haha. Har extrem foglossning så har varit sjukskriven sen v.25 så har tröttnat för läääänge sen :D

Värsta är när barnmorskan säger "det blir nog när som helst nu" så får man vänta i två veckor till.. Man tror ju liksom att dom har rätt och kan sin sak. "Jag tror inte att vi ses vid nästa inplanerade besök" Johodu! Och gånger efter det också ;D
  • marsen
    FH24 skrev 2018-05-04 09:32:20 följande:

Haha jaa, det var en del. Min slempropp gick i morse, den var blodblandad. Fortfarande lite blod när jag går på toa, men var tydligen normalt fick jag till mig när jag ringde för att fråga, så länge det inte rinner.

Så spännande, låter som att det kanske snart är dags för din del om bebis trycker på så :) här känns det fortfarande bara som stark mensvärk. Har tid hos bm 11.30, så tänkte passa på att fråga hur det ser ut, hehe.

Men det låter ju verkligen som att du också är på G! Slempropp och mensvärk, jippi!!
  • marsen
    RJEL skrev 2018-05-04 07:12:31 följande:

Har haft en natt helt utan sömn fast ögonen bara skriker att dom vill blunda. Kunde helt enkelt inte sova.. Har även haft molande värk i magen till och från under hela natten.

Så här nära slutet så över analyserar man ju varenda grej och hoppas att de kan va början på förlossningen.

Efter 9 veckors sjukskrivning så är man rätt trött på att vara gravid och bara gå hemma och vänta :/

OM man överanalyserar! Bara jag går på toa två gånger samma dag tror jag att jag har tarmtömning inför fl :D Skulle vara overhappy om jag också kunde känna lite molvärk för att få upp hoppet lite. Men jag har fasiken INGA förkänningar. Har dock inte haft det med mina två tidigare heller. En pyttepytte del av slemproppen lossnade i måndags och då tänkte jag HALLELUJA! Men den verkar sitta där den sitter. Hrmpf.
  • marsen
    dec06 skrev 2018-05-04 13:33:45 följande:

En till här med BF i maj, närmare bestämt 23 maj, 3e barnet. Exakt samma datum som min nr.2 Får se hur det slutar.....mina två tidigare har kommit 42+0  (1a naturligt, 2a igångsättning) och jag hoppas verkligen inte denna plutt också gör det.

Nr . 3 är en ivf så ev så kanske den håller sig aningen mer enligt tidsramen samt med ny pappa, men vet vem. Hoppas bara att de två ska få varsin födelsedag iaf.

Jag vet inte om jag känner så fasligt mycket än. Klart det är galet tungt, det trycker nedåt och ilar. Magen är lösare än nånsin (efter att ha varit sjukt hård hela grav). Sover oroligt och har hemsk foglossning (tror jag iaf, hade inte det de två första gångerna). Det molnar väldans på nätterna. Sammandragningar har jag haft sedan v.15 typ så det är inget nytt. Vi har inte tittat vad det blir utan väntar på överraskningen Vi är galet nyfikna vill jag lova!

jobbar ni fortfarande? Jag jobbar till och med den 9 maj, sen lite paus. Förutom att vi precis flyttat! Inte ens en flytt av hus har satt igång något, så jag kanske lika gärna får invänta 6 juni trots allt haha!

Då har vi samma BF! Och tredje barnet för mig också, med ny pappa ;)
  • marsen

Men igår kväll hade jag mycket sammandragningar! Lade mig med hoppet om att vakna med värkar. Men icke! :D

• marsen
    Inga bekymmer skrev 2018-05-05 12:22:16 följande:

Det sägs ju att 3:dje fl många ggr är mer lurig. Första hade jag som du med dina två första inga förkänningar alls. Svaga värkar som startade kl 6 på morgonen, sen fortsatte det hela dagen och natten och ökade i täthet och intensitet och nästa dag föddes han på em. 2:a fick jag molvärk och trodde det var på g 27 dec, Bf 8 Jan. Låg som en strandad val fram till nyår. Molvärken försvann och fick vänta till 12 Jan men då startade det med vattenavgång och gick mkt snabbare.

Nu har jag sen i onsdags kväll haft mer kännbara sammandragningar så det känns ju som det kan dra igång... men misstänker att kroppen luras bara..

Hur tycker ni andra som väntar nr 3? Är det mer lurigt so far än de andra?

Kan ju inte påstå att jag haft några känningar nu heller. Bara sammandragningarna som var lite många, men inte onda alls.

Idag mår jag skit. Blev förkyld i onsdags och idag känner jag mig bakis! Har varit trött sen jag klev upp och har nu lagt mig för att ta en powernap. Vissa säger ju att de blev tröttare precis innan förlossningen drog igång. Haha! Som sagt, man hoppas att allt är ett tecken på att fl är på g :D :D
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?