Inlägg från: Hoppfullhet |Visa alla inlägg
  • Hoppfullhet

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Hänger gärna med här.. BF 10/5. Med första barnet hade jag förvärkar 1 v sen kom hon, denna gång har jag haft förvärkar i 4 v men inget som kommit igång helt. Med första hade jag även alla skl klassiska tecken: slempropp, skötte magen deluxe, sov som en stock dygnet innan. Så man undrar om det bli samma denna gång :) lycka till alla!!

• Hoppfullhet
    FH24 skrev 2018-05-08 07:04:03 följande:

Mitt vatten gick inatt och därefter kom värkarna, åkte in runt 4. Konstigt nog hade jag inte börjat öppna mig? Fick starka värktabletter för att sova, hjälpte såklart inte mot värkarna -.-. Är fortfarande kvar på sjukhuset för att se om jag börjat öppna mig om en stund, annars blir vi hemskickade igen. Så segt!

Dock vet jag då inte vad jag ska gå på när jag ska in igen, eftersom slemproppen gått, vattnet gått och värkarna är regelbundna. Haha, är väl bara att vänta och se!

Spännande, hoppas de börjar hända lite i tråden nu :) lycka till!!
  • Hoppfullhet
    Lussebulle2017 skrev 2018-05-09 01:29:48 följande:

Hej!

Vill bara uppdatera er!

Efter att proppen släppt stundvis i en hel vecka så gick vattnet igår kl 21.30. Vår prins föddes kl 02.25! Underbar upplevelse!

All lycka till er!

Åh grattis :) heja resten av oss!!
  • Hoppfullhet
    Jacqueline skrev 2018-05-09 08:16:47 följande:

Grattis till bebisen Lussebulle!!!

Här är det något fuffens på gång iallafall!!

Förvärkarna har ändrat karaktär och spridit sig neråt ljumskarna och svanken, blodiga flytningar och av nån anledning spänner det i brösten nåt kopiöst!

Åh, heja heja!! Förhoppningsvis en bebbe till detta dygn ;)
  • Hoppfullhet
    Neysie skrev 2018-05-10 06:37:31 följande:

Nu ligger vi inne på förlossningen! :D

Började få värkar igår kväll och inatt vid 1:30 gjorde de så ont att vi åkte in. Öppen 3 cm så fick morfinspruta för att kunna sova lite. Tack och lov skickade de inte hem oss trots att det är fullt på fl. Nu väntar vi på att det ska komma igång ordentligt igen. Så förhoppningsvis får vi bebisen idag på min födelsedag. ;)

Åh, lycka till :)
  • Hoppfullhet
    FH24 skrev 2018-05-10 07:08:46 följande:

Ååh så spännande! önskar dig ett stort lycka till! uppdatera gärna när bebis har tittat ut!! :D <3

Är också på förlossningen (3e gången gillt). varit inne två gånger tidigare men då jag inte varit öppen har jag skickats hem (med värkar). när vi för 3e gången kom in igår vid 23 så var jag 3 cm öppen och barnmorskan kände bebisens huvud. Då det går segt framåt så har de förberett för eventuellt dropp för skynda på :) skulle sats i gång idag kl. 13 oavsett :D nu är det nära! :D

Heja dig med!!
  • Hoppfullhet
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-10 08:38:23 följande:

Lycka till ni som är inne på förlossningen!

Här har natten varit väldigt lugn, sovit som en stock (och förvånansvärt bra) nån enstaka, mesig sammandragning som inte ens har ett uns smärta i sig.

Jag börjar få ångest att gå över, ska det verkligen hända med tredje barnet när de andra två var tidigare?

Är det nåt som är fel på min kropp? Orkar inte bli igångsatt på ?onaturlig? väg....

Bf idag! Känns som jag aldrig kommer att föda

Jag har oxå BF idag, gick över 2 dagar med min första. Men denna väntan är olidlig, nu me alla förvärkar, kissnödigt hela tiden o ryggont o man kan ju inte bara vila när man har en 2 åring att underhålla. Hoppas de snart är vår tur :)
  • Hoppfullhet
    Jacqueline skrev 2018-05-10 10:48:16 följande:

Blev en liten tjejja inatt 04:06, brått ut!

Vart ingen hinnsvepning igår utan det löste sig själv...var öppen 8cm när vi kom in

Åh, grattis till dig med.. hoppas kedjereaktionen fortsätter :)
  • Hoppfullhet
    Neysie skrev 2018-05-10 14:59:41 följande:

Efter 12 h på förlossningen har äntligen våran lilla Dominik kommit. :) Fick prova nån ny smärtlindring som de började med för några veckor sen här: spinal spruta som gjorde värkarbetet sååå mycket lättare. Slutet gick dock alldeles för fort men annars har allt gått bra. :)

Stort grattis :)
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?