Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
Väntar tredje barnet och längtar så. Bf 15 maj. Den andra tjejerna kom 38+3 respektive 38+5. Är idag 38+1... spännande!
Väntar tredje barnet och längtar så. Bf 15 maj. Den andra tjejerna kom 38+3 respektive 38+5. Är idag 38+1... spännande!
Haha bara en unge trillar ut så kanske det startar en kedjereaktion!
Mitt vatten gick inatt och därefter kom värkarna, åkte in runt 4. Konstigt nog hade jag inte börjat öppna mig? Fick starka värktabletter för att sova, hjälpte såklart inte mot värkarna -.-. Är fortfarande kvar på sjukhuset för att se om jag börjat öppna mig om en stund, annars blir vi hemskickade igen. Så segt!
Dock vet jag då inte vad jag ska gå på när jag ska in igen, eftersom slemproppen gått, vattnet gått och värkarna är regelbundna. Haha, är väl bara att vänta och se!
Hej!
Vill bara uppdatera er!
Efter att proppen släppt stundvis i en hel vecka så gick vattnet igår kl 21.30. Vår prins föddes kl 02.25! Underbar upplevelse!
All lycka till er!
Jag har BF idag. Tredje barnet och har aldrig gått fullgånget tidigare. Känns så tungt, dumt nog har jag varit inställd på att få ungefär en vecka innan bf då bägge tjejerna kom ungefär en vecka innan bf. Igår kväll var det lite mer förvärkar men inget som kändes att nu drar det igång. Känner också att man blir besviken när man vaknar utan känningar. Bägge tjejerna började på morgonen och därav känns det som att det inte kommer hända något idag heller. I torsdags var vi inne då jag känt av minskad fosterrörelser, allt var bra. De gjorde även ett TUL och det verkar som att bebisen växer mycket. Första TUL i vecka 28 var viktavvikelse minus 14,8 % och sedan har procenten successivt minskat men i torsdags låg det på PLUS 16 % viktavvikelse. Helt inom gränsen men det är en rejäl ökning så nu på torsdag har jag en läkartid inbokad för att diskutera igångsättning. Men vad jag läst mig till så rekommenderas inte igångsättning pga att bebisen är stor. Så jag hoppas verkligen bebisen kommer innan torsdag så jag slipper ta beslut om igångsättning.
Stort grattis till dig <3 vi kom inte långt efter, 01:41 kom vår lilla Elise <3
Förvärkarna kommer tätare nu, typ 7-10 min mellan dem och de gör ondare. Är det kroppen som luras igen månntro? Är iofs eftermiddag och det är då jag brukar ha som mest förvärkar så får väl se om de försvinner framåt natten som vanligt eller inte.
Är det förresten någon annan som känner sig sjukt hormonell? Jag känner inte igen mig själv, är irriterad, ledsen och arg i omgångar. Stackars maken. Humöret brukar annars inte påverkas så mycket hos mig pga hormoner.
Det blev en liten Saga <3 8.40 kom hon, åkte in vid 7. Allt gick fint!
På tisdag är jag 42+0 och har tid för igångsättning. Hoppas dock innerligt att det kommer igång av sig självt innan dess. Hade ju varit världens bästa morsdagpresent imorgon. Lite nervös för att bli igångsatt. Men jag längtar så enormt efter att få veta vad det är för filur där inne. Mina tidigare tjejer kom i vecka 39 så så här länge har jag aldrig varit gravid tidigare..
Vattnet gick för mig vid 23 (Tror jag).. knäppte till och ilade mellan benen och när jag reste mig kom det vätska. Såg i trosorna att det kommit rätt mycket. Vattnigt/slemmigt. Kommit i tre omgångar åt det sipprande hållet. Tld för igångsättning kl 8 imorgon och förlossningen tyckte vi kunde vänta tills dess eller tills värkarna kommer igång. Men hur sjutton ska man kunna somna nu...
Vad spännande! Hur har natten varit? Var igångsättning planerad sedan tidigare? Och grattis till att få träffa din bebis senare idag då!