BIM juni 2018
Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3
Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3
Då har vi gjort vad vi kan denna gången. Enligt appen äl igår men hade känningar söndag & måndag så gissar på att den kom tidigare då stickan blivit svagare med dagarna. Har även fått använda provera för att få igång cykeln efter p-pillerstopp så enligt gyn kan jag inte lita på appen, men när jag gjorde ul i måndags så sa han att det såg ut som ägglossning var på g/hade varit eller pågick. Bim 6 juni men hoppas verkligen det tagit sig :) hur går det för er andra?
Idag kom ett par som inte varit tillsammans länge alls ut med att de är gravida. Och här kämpar vi månad efter månad utan resultat. Ville bara gråta när de sa det. Hur ska man kunna glädjas åt andras "hoppsan-graviditeter" när man själv kämpar i motvind? :'( förlåt för gnäll.
Håller tummarna för dig! För min del var det ÄL i söndags eller måndags. Det enda störiga är att min temperatur inte höjts så mycket som den brukar, fast den har varit över linjen (precis) de senaste tre dagarna. Denna månad har jag ett litet löfte till mig själv att inte försöka tolka symptom, för alla kan ju lika gärna vara PMS. Det enda jag kommer ta som ett graviditetstecken är om tempkurvan stiger ännu ett steg (trifasisk kurva) för så fick jag förra gången jag plussade (missfall därefter). Bim 4-5 juni!
Spännande :) jag vet inte exakt vad min normala temp är, men jag vet att jag är relativt lågtempad & idag var den strax över 37, samma sak igårkväll. Använder du nc? Eller vad är det för kurva? Jag längtar så otroligt mycket att det nästan är lite jobbigt... Alla i min förra flräldragrupp har fått eller väntar syskon samt vänner & släktingar får bebisar så man kan inte hjälpa att bli lite ledsen.
Jag har NC, men även Fertility Friend (mest för att testa på den). Min basaltemp (som endast kan mätas direkt på morgonen när en vaknar) innan ÄL brukar ligga mellan 35,90-36,20 ungefär. Mellan ÄL och Bim ligger den mellan 36,30-36,60. Den gången jag var gravid gick den upp till hela 36,90 vilket aldrig hänt innan. Det är det blåa i kurvan. De senaste två cyklerna (denna inräknad) ligger tempen lägre än normalt mellan ÄL och Bim - fast det är ju svårt att säga om den nuvarande ännu iofs. Det är klart att det är jobbigt när man längtar och känner att det drar ut på tiden. Men vi får fortsätta kämpa!
Idag kom ett par som inte varit tillsammans länge alls ut med att de är gravida. Och här kämpar vi månad efter månad utan resultat. Ville bara gråta när de sa det. Hur ska man kunna glädjas åt andras "hoppsan-graviditeter" när man själv kämpar i motvind? :'( förlåt för gnäll.
Positivt på ÄL-stickan igår, onsdag eftermiddag. Vi hade mys mån, tis, ons kväll och imorse. Tänkte säkra upp och ha sex även ikväll. Jag behöver inte säkra upp med morgondagen också va? Börjar bli rätt sliten
Är fertility friend en app? Jag tog tempen strax efter mitt förra svar & då låg den på 37.7, det händer verkligen aldrig. Min normala är väl ca 36.0-36.5. Måste man tempa direkt på morgonen för att det ska vara "giltigt"? Tack för peppen!
Jag förstår precis! Har också ett sånt par i bekantskapskretsen. Hon va otrogen, blev gravid med den hemliga mannen och har nu separerat för att vara med barnets pappa.
Försöker tänka på att hon är sååå glad för det här barnet och det är ju viktigast.
Visst är det jobbigt med alla gravidbilder och UL när vi fortfarande inte lyckats. Men som sagt: hon är så lycklig!
Började denna månaden med rosenrot och bidrottningsgele, för att förhoppningsvis korta ner min cykel som varit på 43-65 dagar efter mitt missfall i februari. är idag på cd 12 och fick idag en rosa/ljusröd blödning efter sex, har inte haft ägglossning än. Har samt haft lite ont i ena äggstocken idag. Någon som har erfarenhet av rosenrot eller bdg som vet om de kan ge mellanblödningar?