Inlägg från: Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

Anonym (Peter) skrev 2018-05-24 12:01:38 följande:

Hallå TS? Carro?
    Vem är det i den här historien?

Hon är vän med mitt ex, hon är barnets lärare, det var hon som anmälde in till socialtjänsten första linje, att den äldre dottern föll i skolan.

Hon är även ett bra exempel på hur man kan använda människor, om man använder rätt människor så når man socialtjänstens högsta enhet, hon har egna barn och borde förstå hur min tjej mår i allt, hon umgås även vardagligt med henne, självklart förstår jag varför mitt ex utnyttja henne, en lärare har inte utbildningen att förstå hur mina barn mår nu, hon har inte utbildningen och förstå varför barnet mår som hon mår, hon lät sig övertygas av mitt ex, barnen har pratat med henne, dom har berättat vad som sagts, allt detta var sekretess från soc, men dottern berätta för mig, därför bad jag henne prata med henne i igen, när en lärare blandar sig i något dom inte förstå, då har dottern rätt o få prata med henne igen. så vem är hon? vän, lärare,eller bara en oförstående person?
    Anonym (S) skrev 2018-05-24 22:15:17 följande:
    Pappa gav aldrig upp hoppet om mig, hur mycket jag än sade och skrev brev om att jag inte ville träffa honom (för att rädda mamma). Han skrev brev till mig, och när jag var 15-16 år så började vi brevväxla. När vi sågs tillslut var det bara lycka. Det var ju vad pappa velat hela tiden, så han var väldigt glad. Och jag var glad som fått min pappa tillbaka. 

Mamma har fortfarande lika mycket hat inom sig, så jag får välja mina ord när jag pratar om pappa (hon och pappa har inte pratat med varandra eller setts sedan skilsmässan). Jag har gått mycket i terapi och lärt mig förstå varför mamma kunde göra det hon gjorde mot mig, och jag vet att inget var mitt fel. Hon mådde inte bra, och det gick ut över mig. Jag och mamma har pratat ut, och hon har bett om ursäkt och kan inte själv förstå hur hon kunde göra så. Men i nästa mening hatar hon pappa igen och inget i henne har förändrats på trettio år, hon är fortfarande full av hat. 

Jag tror det kallas psykisk misshandel, när en förälder hotar, utpressar och sätter skräck i sitt lilla barn. Väldigt hemskt och något inget barn borde behöva vara med om.
    Har gått till tingsrätt, jag har gått tre vänder igenom soc, först familjerätt, vårdnadsutredning innan tingsrätt, sedan när det gick bra i tingsrätt så anmäldes nästa vända till socialtjänsten via skolan, sista vändan i soc var inte rolig.

Precis som du berätta så försvinner aldrig hatet från mamman, dom kommer hålla på livet ut, spelar ingen roll hur man gör eller vad man gör, om man är bara trevlig och backar upp allt som dom säger, hatet är så starkt att det aldrig försvinner.Exakt som du berättar har jag upplevt med ex pappa, fast det gått 30 år så har ännu mamman hatet kvar, då ska man ändå tänka på att det aldrig existerat otrohet eller våld, utan det tog bara slut, ett helt vanlig brytning.

Efter som jag gått igenom soc så många vändor, sista vändan blev jag anklagad för det mesta, allt var mitt fel, det var jag som var den dåliga föräldern.

Första vårdnads utredningen hade dottern svarat att när hon var hos mig sakna hon mamman, när hon var hos mamma sakna hon mig, dom gillade bägge föräldrarna,önska vi ännu levde ihop.

Sista soc, vändan, blev jag anklagad för allt,mitt fel hon föll i skolan, dottern hade framfört att hon bara ville bo hos mamman, att hon var rädd att jag skulle komma hämta henne från skolan, hon funderar mycket på saker som sagts,

Efter sista vändan så har vi tvistat 1,5 år, jag ser hur allt faller ,dottern blir mer allierad,bara den yngre som inte blir det.Men soc beter sig svinigt åt, handläggaren kan ringa upp mig mellan mötena, skälla ut mig att jag ska ge mig, sista samtalet hotar hon med att hon kan se till att jag aldrig får träffa mina barn igen om jag inte backar , under tiden får jag inte träffa barnen, soc håller på i 6 månader med utredningen, 2 månader innan utredning fick jag inte heller träffa barnen, det har gått 8 månader, ska jag vidare kommer det ta 5-6 månader till,
    Nu med sista soc utredningen så är det inte säkert jag kan vinna, det finns inget våld,droger eller något sådant, nu finns det ett barns som inte mår bra i utredningen, hon mår inte bra på grund av mig!!!

Dom barnen tog ifrån mig, förstå hur det känns, bli anklagad för allt.
    Hur vänder man och orkar fortsätta kriga?
    Man mår själv psykiskt dåligt att bli anklagad, man får inte träffa sina barn, man faller rejält, man blir helt knäckt, hur fan tror ni det går och fortsätta kriga i ett år till, nu är man själv illa där ann , skadad av allt som hänt, för att klara mig måste jag säga upp alla anställda, lägga företaget i vila, jag är helt utbränd av allt, möter mina barn som jag berättat, får inte hälsa, faller ännu mer av det, enda utvägen är och flytta från stan. flytta ifrån vänner och allt, ett framgångs rikt företag, läggs bara ner, kunder ringer i två års tid fast jag plockat bort allt, just innan jag ska lägga ner företaget ringer ett jätte företag och vill att jag tar över en stor del av deras arbeten/kunder, ja företaget jag byggt upp har strålande meriter,ett gott rykte, som jag berättat tidigare ,det folk bara hatar, ekonomin blomstrar, och speglar sig utåt, tidningar börja skriva om vad man köper för bilar osv,
    Jag kan vara ledig i 2 år när jag flyttar, jag går hos psykolog pratar igenom det som hänt,, psykologen är verkligen hjälpsam, han till och med googlar vad jag berättat gång till gång, han har aldrig hör något liknande, men som jag berätta med arv, ingen på FL förstod det ens var möjligt och göra som jag gör ,beskriver jag vårdnadstvisten förstår inte folk heller hur den kunde utföras på den nivån den gjordes på, därför googlade, både läkaren och psykologen det jag berätta.

Vet ärligt inte ännu om jag återhämta mig riktigt efter den vårdnadstvisten, eller om jag någonsin kan återhämta mig, jag har inget förtroende för systemet något mer,har insett att systemet innerhåller bara en person o deras uppfattning som hos soc, vad en kvinna tycker ska kunna vara avgörande, att hon går och påverka, av mitt ex, precis som läraren även hon kunde påverkas av mitt ex.
    Det är som dom fått mig och tro, ja jag är en dålig människa,en riktigt dålig person.
    Jag kan skriva provocerande, har testat det på FL för något år sedan, blanda ironi med fakta på en linje som gick som hetast, fick över 2000 st anmäl på mindre än 4 min, minuten efter ,fick jag upp döskallar på skärmen och FL sidan blockera direkt, dagen efter skriver FL att jag är välkommen tillbaka, det jag skrev var inget fel ,bara massor av folk som reagera,men som sagt en känslig linje, jag blanda fakta med ironi, det tålde inte människor.

Men åter .
    Jag kan inte fortsätta kriga för dom, dels klarar jag inte det mer, den är för avancerad, även min advokat blev överkörd av mitt ex advokat, först gick det bra, men inte när dom tog den till nästa nivå.
    Den sliter för mycket och tar för lång tid, har man just varit utbränd för en sådan så tar det år och hitta tillbaka, dom barnen är borta för lång tid framåt, som sagt ex kommer hålla borta dom tills dom är myndiga, glad att ni som skriver om verkligheten med ex mammor, verkligen bekräftar det jag skriver, hatet försvinner aldrig.
    Aurora Borrealis skrev 2018-05-24 22:43:33 följande:

Jag har varit i din 5-årings position. Önskade mig syskon hela livet. Nu har jag kontakt med min äldre bror efter att jag för ett år sedan berättat till min far att han misslyckats totalt som förälder eftersom han hade två barn som han inte hade kontakt med.

BERÄTTA FÖR ALLA! Låt de träffa varandra. Träffa barnen som vill ses. Stå för att du spridit barn runt dig. Ta ansvaret. Var ärlig. Du kommer få mycket mycket ut av att vara ärlig! Allt kommer kännas bättre. Berätta för din fru!

Sanningen kommer alltid fram för eller senare.

Min ex fru vill inte att jag träffar barnen.
    Hon visar nästan narcissist drag när det kommer till mig o barnen.

Nya frun hade redan ett barn, hon ville att barnet skulle få ett syskon, så hon fråga om hon kunde få "ett skott i råttan", 9 månader efter kom skrutten, så nu har hon ett syskon, finns inget som visar att ju fler syskon du har desto lyckligare barndom, snarare mer bråk mellan syskonen.

För att min ex fru visar nästan narcissista drag när det gäller barn(mina tidigare barn) samt att hon snart är i vid övergångs åldern.
    Nästan alla djur försök som gjorts, där man försökt leda ihop "bonus barn" med en äldre mamma så har den mamman oftast bitit ihjäl bonusbarnen , eller i vissa fall rent ätit upp ungarna.

Så nej jag håller inte på med sådana experiment.
    Anonym (S) skrev 2018-05-24 22:56:03 följande:
    Mår man så dåligt psykiskt som min mamma gjorde när hon blev lämnad, och är så full av bottenlöst hat, så kan man nog inte tänka klart. Jag är helt säker på att mamma aldrig ville skada mig, utan bara göra pappas liv till ett helvete. Men det blev ju väldigt fel ändå, när hon använde mig för att kunna komma åt honom. 

Jag och mamma har en bra relation idag. Jag har aldrig varit arg på henne, utan enbart klandrat mig själv för att det blev som det blev. Det var ju trots allt jag som tog beslutet att bryta med pappa (i och för sig för att rädda mamma, men ändå). Jag ångrar att jag inte var starkare, såg klarare, men jag var bara åtta år. Jag såg inte hur jag kunde göra på något annat sätt. Att rädda mamma blev min livsuppgift. Nu när jag är vuxen och har gått flera år i terapi vet jag varför mamma behandlade mig som hon gjorde, och jag klandrar inte henne (eftersom hon var sjuk, och det kan man aldrig rå för).

Jag hoppas verkligen att det löser sig för TS.
    Hade hoppats det kom fler såna här inlägg! Men tack (S) för att du delar med dig.

Det är dom här inläggen jag vänta på, dom är till er som undrar varför jag skyddar skrutten från ex familjen.

När en mamma visar narcissistiska drag, hon påstår att hon skyddar barnen, hon är enda som kan uppfostra dom, osv...

Läs vad (S) skriver, hennes mamma har ett evigt hat, det försvinner aldrig, jag har försökt berätta det flera gånger, folk tror mig inte, men det är så djävla sant.
    Skulle mitt ex få reda på att jag har barn, så kommer hon dyka upp , hon kommer passa på och förstöra på ett eller annat sätt, hon har ett evigt hat i sig.Det kommer aldrig lägga sig.

Som jag berätta hur hennes mamma var mot ex:ets pappa, dom gånger han kom och hälsa på så fortsatte ex svärmor haka på pappan, spela ingen roll att det var barnens födelsedag, julafton, mamman var på direkt, ex svärfar sa ifrån en gång, snälla kan du inte släppa det nu, det har gått 30 år.
    Mitt ex har ärvt allt, det har gått i rak led till henne från hennes mamma, därför blir det ett narcisstiskt drag.

När man har en sådan sjuk människa att göra så måste man skydda sig,dom kan slå till om 10,20 30 år bara dom får sin chans, dom söker bara hämnd.

Hoppas ni börja förstå?
    Fiona M skrev 2018-05-25 23:13:07 följande:
    Jag har aldrig skrivit i en tråd och hyllat kvinnor oavsett vad de gjort, så att du tillskriver mig detta visar enbart dina egna fördomar.

(Vad menar du med ambivalens förresten..?)

Och jag är tvärtom ganska påläst inom psykologi. Jag slänger mig inte ofta med diagnoser i forum, men jag har sällan stött på ngn som bara ser till sig själv så till den grad att de till och med lastar 8- och 10-åringar före de tar eget ansvar. Bara där brister det i empati och insikt för TS på ett sätt som det inte gör för oss normfungerand
    Hur använder mamman barnens vilja för att vinna?Det är barnens vilja som gör det möjligt för henna att hålla dom borta, det var barnens vilja som gjorde att hon vann, självklart har barnens egna beslut allt med det här och göra.

Som jag berättat, vid första vårdnadsutredningen, ville barnen ha sin pappa, vid förhandlingar i tingsrätt så blev det upptrappning av umgänget, blev tisdag- söndag varannan vecka.
    Först var barnen jätte glada, äntligen börja vi nå ett slut i allt tvistande, under det halvåret börja mamman prata med den äldre tjejen, kurator som hon är fråga hon alltid vad som sagts, efter ett tag så börja den äldre dottern berätta att hon vill välja själv när och var hon ska umgås med mig, hon börja sedan ta strid för att få bestämma själv, allt uppbackat av mamman, mamman kunde sitta med henne,mamman säger till mig, hon vill inte åka till dig, blev att hon kom allt mindre, men den yngre valde alltid att komma, fast mamman fråga henne, gång på gång satt dom med varann, berätta att hon vill inte åka till dig, för att sedan fråga den yngre igen, vill du åka, och den yngre, jag ska till pappa.
    Tillslut vräker mamman ur sig till den yngre, far till pappa om du vill, hon är otrevlig mot den yngre för att hon gång på gång väljer att åka till mig.

Det hon gör är och förstärker barnens vilja, hon samarbetar inte, uppmuntrar inte till delat umgänge, den äldre dottern börjar bli lessen varje gång jag hämtar den yngre, den yngre jätte glad varje gång.
    Det går så långt att den äldre börjar må dåligt, hon faller i skolan, faller i egna tankar, börjar undvika vuxna personer, 

Min sak i det hela, när den äldre börja argumentera varför hon ville välja själv, så prata jag med henne, i samtalen hade jag uppenbart använt fel ordval, jag har inte hotat eller något sådant, utan fel ordval, hon bråkade med den yngre, jag särade på dom, prata med henne, hon var riktigt arg, jag sa "det känns som du inte är min dotter när du bråkar så"

Dom här orden använde sig mitt ex och soc av, dom förstärkte orden till att jag sagt att "du är inte är min dotter", sedan var det några andra meningar, vilket jag inte ens minns nu, men allt det här är varför hon föll i skolan, varför hon funderade och föll i egna tankar, var lessen.
    Jag bad henne lämna iphonen hemma hos mig, var sista gången hon bråkade om att få välja själv, jag sa om du inte ska vara med mig måste du lämna mobilen här.

På det här sättet gjorde mitt ex dottern till sin allierade, hon vände ord som sagts, förstärkte dom, påpeka vikten att hon får välja själv, att hon är en egen person, med egen vilja.
    Man kan kort och gott säga att dottern hade en egen terapeut, en som pratar igenom allt som hänt varje gång vi haft umgänge, en som hjälper henne vända ord och handlingar i mot mig, hon använde ord som, "om du inte vill vara med mig så kommer vi inte känna varann" (till att pappa vill inte ha dig), det är det han säger.Hon prata öppet om vårdnadstvisten med barnen, den äldre dottern kunde berätta hur mamman sagt att jag var en idiot till hennes vänner,barnen har hört allt och deltagit i hennes prat med vänner om vårdnadstvisten.vänner har stöttat henne vid tvisten och barnen får då bekräftat att det är bara pappas fel, för så tycker hennes vänner oxå.
    Så här jobbar en med utbildning till att alliera ett barn, tog bara henne ett halvår, sedan var hon helt omvänd.
    Här kommer socialtjänsten första linjen in i bilden, här anmäler skolan att hon faller, att hon mår dåligt, och allt är "bara" mitt fel.
    Soc har rätt och stoppa umgänget tills allt är utrett, oavsett domslut, så har soc företräde.
    Jag fick aldrig chansen och prata igenom allt med dottern, var först nu när dom ringde, mamman hade berättat att jag tog ifrån mobilen av henne för att jag inte älska henne,det här är något hon minns starkt, mobilen var köpt via företaget, är inte min egendom, vid granskning måste jag kunna visa upp en nyköpt mobil för 8000 kr, annars kan jag sålt vidare den, och tagit pengarna själv, åkt fast för skatte fusk.
    molly50 skrev 2018-05-26 13:24:25 följande:
    Men du skriver ju själv att ditt ex har bett sig riktigt illa. Vilket jag kan hålla med dig om att hon har.
    Du skriver att hon har lyckats vända den äldsta dottern mot dig.
    Ändå så lägger du skulden på barnen för det? Varför?
    Om de inte var mer än 8 och 10 år gamla då (om ens det) så kan du inte lägga skulden på dem.
    Framförallt inte om du vet att deras mamma har manipulerat dem.
    Ja vad är problemet?

Problemet är att den sista soc vändan är den som styr allt, det är soc högsta enhet, det går inte o nå längre,det dom skrivit är deras sista utlägg i ärendet.
    Den går inte och ta sig förbi, den kommer ligga i grund för ytterligare försök i rätten.
    Soc kommer inte göra någon ny, jag kan inte försvara mig, jag kan inte bevisa något, inget nytt har tillkommit för att få resning i rätten.

Skulle jag starta upp något ,så klart ex frun kommer ge barnen fel info, dom kommer aldrig våga välja mig, utan välja mamman, barnens val är avgörande i sådant här fall, barnen vågar inte säga att dom vill träffa mig i ett rättsligt fall, dom kan berätta det till mig, men det hjälper inte, måste vara en utomstående dom berättar det för.

Därför berätta jag att dom måste prata med läraren att dom vill träffa mig, med andra personer, utan deras hjälp kommer det inte fungera.

Så länge barnen har fel tanke sätt kommer mamman alltid vinna, det är det svenska rättssystemet ,barnens rätt, barnens vilja, barnens bästa, det här är grundstenarna i lagarna, dom absolut starkaste lagarna, dom slår ut alla andra lagar.
    Vi börja med barnens rätt, vad innebär den? barnen har rätt till en trygg och säker uppväxt, som soc skriver dom blev otrygga hos mig, dottern föll.Barnen ska skyddas mot fysisktvåld eller psykiskt , alltså soc skriver att dottern föll hos mig, pågrund av saker jag sagt, vilket är psykiskt våld.

Barnens vilja är exakt som den låter, barnet har rätt o föra sin talan.dom kan välja förälder, spec om du har stöd med dom andra två lagarna, vilket soc noga fyllt i, det finns stöd i alla tre grundlagar.

Barnets bästa.Oftast handlar det om att barnet har rätt till bägge föräldrar, men andra omständigheter spelar tungt in, far barnet dåligt av en vårdnadstvist som vår, då kan man begränsa umgänget, kan jag och mitt ex samarbeta, nej helt omöjligt, spelar ingen roll att jag vill, räcker att hon inte vill så finns inget samarbete.Den här miljön gör att barnet mår dåligt, bråk osv..

Det här har soc täppt igen alla grundlagar, jag har inte rätt till mina barn, barnen har rätt till mig men inte tvärtom , så en förälder har ingen rätt till sina barn.

Det här är kortfattat hur det fungerar, exakt hur det utförs kräver flera sidor av skrivande.

Ex har alla kort i handen, det går inte och vinna, ändras inte barnens inställning kommer jag aldrig vinna, med andra ord barnen behöver inte mig för att växa upp i en trygg och säker miljö, jag är en olämplig förälder.

När ex fick barnet att falla i skolan, drog hon "jackpott" på vårdnadstvisten, allt hon behövde göra var och rikta problemet på mig, vissa att det var mitt fel, mitt fel barnet for illa, jag som utsatt henne för psykiskt våld.
    För att vända något sådan är nästan helt omöjligt för en man, jag ska försvara mig i alla instanser, från att bara vara pappa till att jag inte gjort något sådant.

Det är det här som hände talare (S) mamman satte krav på dottern, hon mådde dåligt(mamman skulle ju ta sitt liv om hon umgicks med pappan) den pappa packa oxå väskan och flytta, det går inte och försvara sig, du ska försvara hela din existens, varenda ord, allt är på den anklagade.

Du får aldrig tillfälle och anklaga ditt ex, att hon har något med allt detta, jag måste börja försvara mig med orden som förvrängts, som mamman intalat dottern att jag sagt, som "det känns som du inte är min dotter när du bråkar så", till som ex intalat barnet att jag sagt är att "du är inte min dotter". dottern berättar det mamman lärt henne för soc, då är det dom orden som står, mamman har fått det bekräftat med dotterns uttalande, (= jag har utsatt henne för psykiskt våld.

Visst det är inte barnens fel, men det är bara dom som kan ändra allt nu, ändras inte deras inställning så kommer jag aldrig och vinna,Mamman kan hålla borta dom tills dom är 18 år.
    Fiona M skrev 2018-05-26 15:45:12 följande:

Den äldsta ÄR ju 18 och vill träffa dig, varför inte kämpa för henne nu?

Hon är tyvärr yngre, den yngre starkare tjejen ännu yngre.

Enda barnen kan göra är och starta upp bråk med mamman, ska dom träffa mig är det deras enda chans, samt den bästa lösningen, finns inget bättre alt, då får dom bråka med sin mor, antingen ger hon efter och allt löser sig, eller så har hon så stort evigt hat att hon aldrig kommer ge sig, det är det sistnämnda jag har läst om, det eviga hatet, den som gör allt hon tror på, styr hennes liv, barnen ska aldrig träffa sin pappa.

Som jag berättat om  personer jag pratat med, hon som aldrig fick veta vem sin pappa var, mamman vägrade berätta, hon är uppvuxen i mammans hem by, mamman har aldrig flyttat därifrån, chansen att hon bara vakna upp gravid är ganska låg, var hon på en fest, vakna upp befruktad finns ändå folk som kan berätta vilka som var där, mamman var ung 18 år och reste ingenstans under den tiden, helt klart hon visste vem pappan var men vägra berätta.

Nu är det inte säkert mina barn vågar starta upp bråk med mamman, starkaste kortet är den yngre, hon som aldrig lät sig styras av mamman hur mycket mamman än försökte,hon som nu vet att hon inte fått sin vilja besvarad,hon som stolt åkte med pappa fast hennes syster vägrade, hon som kom hem och berätta för sin syster hur bra hon har haft det med pappa, hon som gjorde den äldre dottern lessen för allt hon berätta.Det är hon som ska starta upp allt.Hon har alltid varit stark, har en egen vilja.
    molly50 skrev 2018-05-27 13:16:57 följande:
    Men återigen så skuldbelägger du barnen och skriver tt de har fel inställning.
    Hur tror du att de ska ändra inställning om ditt ex får fortsätta smutskasta dig och du säger till din dotter att det känns som att hon inte är din dotter när hon bråkar så?
    För ja,det var väldigt onödigt sagt av dig. Väldigt onödiga ord!
    Det var nog väldigt hårda ord för henne att höra.
    Och som ditt ex nappade på och förvred till sin egen lilla sanning.
    Ditt ex bär en stor skuld i det hela.
    Men även du själv som lägger över hela ansvaret på barnen istället för att dra det till rätten.
    Barnen bär däremot ingen som helst skuld i det här!
    Just nu tappar jag deras uppväxt, den är så viktig.
    Vad jag läst sett och upplevt, med barns som får sin vilja igenom att välja själv, så är vägen tillbaka så lång och kommer aldrig bli bra.
    Som jag berättat med ex pappa bland annat så fick dom aldrig en riktigt bra relation med varann.

Kanske lite lättare för folk och förstå varför jag flytta, varför jag gör som jag gör, varför jag skyddar min familj,Varför jag inte berätta om den nya för barnen, vet barnen om att det finns en till, så kommer det bara såra dom ännu mer,därför berätta jag inte om det.

Som jag berättat, alla har rätt till ett lyckligt liv, ett liv utan krig och svek.

Visst kan jag välja en lång kamp också, den kommer säkert resultera i varannan helg via domstol, den kan lika slå bakåt och förskjuta döttrarna till att tvingas välja ännu hårdare av sin mamma, mamman kommer göra allt för att förpesta deras syn på mig , allt för att vända deras tänk, hon har gjort det förr och vet nu att det fungerar, även stött av soc, hon tror att det hon gör är rätt och riktigt, hon kommer aldrig ge sig.det här påverkar döttrarnas liv dramatiskt , jag låter dom leva ett lugnt liv istället, ett tryggt liv utan bråk.

Efter att jag gått den här vändan med tingsrätt, soc så fick jag en väg tillbaka, jag fick en ground zero, därifrån fick jag jobba mig upp igen,starta ett nytt liv, med det nya livet kom nya möjligheter och nya kunskaper,Lärde mig oxå att där något tar slut finns även början på något nytt.

Kan låta hårt med arv och så, men det är en del i systemet precis som det är en del i systemet att man kan utöva PAS , Min nya dotter kommer få sin uppväxt relaterade till en god ekonomi, därför får hon den även med sig senare i livet.

Helt klart vi kan få en relation senare i livet ,det bevittnar dom flesta som skrivit här, men samtidigt skriver dom om det egna valet, hur pappan tappade deras uppväxt. Dom bevittnar även det jag berättar om att fortsätta kriga, att det är inte lönt,barnen har sin vilja och kan bli styrda av mamman.

Därför har även jag rätt till ett lyckligt liv, nu när man är i 40 års ålder så har man oftast ett bra liv, man är mitt i livet, ekonomin är som den ska, arbetet är som det ska,ja en lycklig del i sitt liv, dom flesta berättar just att mellan 40- 50 var deras bästa tid i livet, jag låter inte ett arg ex plocka bort det för mig, 

Som tidigare skribent skrev om åldern på barnen, den är fingerad, dom är yngre, men som är berättat i bägge linjerna jag kommer från en relativt liten stad, är företagare, har en tendens att dra uppmärksamhet till mig.

Skriver så fler barn förstår varför en pappa försvinner, att allt är inte bara pappans fel, utan mamman kan sträva efter att ett barn inte ska ha någon pappa, att även en pappa kan bli djupt sårad, att han skaffar en ny familj, startar ett nytt liv, visar att alla har rätt till ett lyckligt liv.
    molly50 skrev 2018-05-29 14:20:30 följande:
    Ja,ditt ex har gjort fel.
    Och jag förstår att du är sårad.
    Men dina barn förstår kanske inte att du är sårad när du vänder dem ryggen och skaffar dig en ny familj.
    Och jag förstår fortfarande inte varför du vill skydda din nya familj mot dina äldre barn.
    Vad skulle de kunna göra för att förstöra den?
    Och om du är rädd för att såra så är det bästa du kan göra att berätta.
    Fortsätter du ljuga så lär du såra dem ännu mer om/när sanningen kommer fram.
    För det tenderar den att göra.
    Det är inte barnen som kommer orsaka skada, det är mitt ex, hon har visat vad hon går för, vad hon är kapabel o göra, precis som sin mamma gör hon exakt likadant, hon kommer aldrig sluta.

Varför berätta jag åt barnen om det egna valet?

Barnen berätta att jag flyttat ifrån dom för jag inte vill ha dom, det är vad mamman berättat åt dom.

Så självklart måste barnen få veta sanningen, hon vet hur hon argumentera om att få välja själv vem hon skulle vara hos, därför berätta jag om hennes val, att det är därför vi inte träffas, att mamma använt det till att vi inte ses, gick igenom soc med dom ,berätta varför dom var där, dom minns allt, dom minns vad som sagts, nu vet dom att pappa flytta inte ifrån dom för att jag inte bryr mig,
    Jag flytta för jag blev så lessen, så sårad, jag fick inte ens hälsa på er, (det minns dom oxå)
    Jag kämpade för dom, därför hör ni hur mamma pratar illa om pappa.

Att jag fick chansen och berätta allt medans dom minns allt, är för bra för att vara sant, det tycker jag alla som får chansen ska göra, varför ska dom tro en förvriden sanning av mamman?
    Nu vet dom att min historia stämmer, den stämmer även med deras upplevelser . 

Ska vi ha en relation när dom är vuxna så är sanningen det bästa verktyget, dom kommer förstå varför jag har en ny familj, (för dom valde bort mig.)

Just nu är dom för unga, dom kommer inte förbi sin mamma, hon kan ännu hålla borta dom 6 år till, den yngre i 8 år till , det är en lång tid, jag och min familj kommer leva länge utan dom.
    Jag har fått lära mig att leva utan dom, soc har berättat att jag är en dålig förälder åt dom, då måste jag vara det.
    Vi kanske ses om ett decennium, kanske blir på ett fik, eller gör något, inte säkert det kommer fungera, för vi känner inte varann, då behöver ingen veta om att dessa barn finns, min fru behöver aldrig veta, inte mitt barn heller. kan bli som jag läst ett möte och sedan aldrig mer, det är vad som kan hända när vi ses om 10 år. det är så jag fått lära mig, dom kan gott vara borta för alltid, därför vet ingen av dom.mitt barn kanske aldrig ens vet om deras existens, lyckas jag styra bort "allt" arv så kommer det inte ens fram då.
    Regndamen skrev 2018-05-29 19:02:20 följande:
    Det kommer ju göras en bouppteckning efter dig när du dör. Där kommer det komma fram att du står som far till två barn till. Men du bryr dig väl inte om ditt yngsta barns känslor. Och du kommer ju vara död så du slipper stå till svars.

Menar du att ditt äldsta barn var fyra år när hon sa att hon inte ville träffa dig? Du skyller på en fyraåring?
    Den äldre är 12. det hände för exakt 4 år sedan. tjejerna ringde efter 3,5 år. undra vad som hänt.vart jag tog vägen, nu vet hon, jag har fyllt i alla luckor, hon hade, dom mamman inte berätta.vad som hände på soc vet dom, men vet inte att även jag var där, därför berätta hon vad hon sagt till läraren.
    Varför ändra jag ålder? som ni märkt finns personer som frågar ,vem är läraren? med namn, vad har hon med saken o göra?

Flytta hit, byggde villan, träffa på frun, hon blev gravid, barnet är fött,där efter ringer tjejerna, så skrutt är inte gammal. men redan miljonär, helt sjuk för en skrutt. (Därför börja jag skriva här, hade inte gjort det annars)

Vad är skillnaden mellan fruar ni som undra om det kan hända igen, mitt första ex hade inte haft en seriös relation innan hon träffa mig, efter andra barnet blev till(första dagen hon visste att hon blev gravid) ville hon inte ha sex, kanske en jobbig graviditet tänkte jag, gick tre år, ännu inge närhet, fråga efter ytligare ett halvår vad som är fel, då har det gått 3 ,5 år och vi rör inte ens i varann, hon går alltid iväg, inte svårt o se att något är fel, som sagt frågar, hon svarar efter 3 dagar, jag vill ha ett sex fritt förhållande, jag frågar vänner, familj om man kan leva så, alla nej så kan man inte leva, det förstod även jag, men förklarar varför hon aldrig haft en seriös relation innan, hon gillar helt enkelt inte män.

Sanningen ligger där!

Först gick vi isär som vänner, hade barnen imellan, gick bra, blev att vi stegvis öka umgänget för att sedan nå halvtid, gick bra, men något tryckte på hennes ekonomi, vi hade olika garderober för barnen, en hos mig o en hos henne, lättast o slippa bära imellan, problemet är att jag är uppvuxen med kläder, mitt syskon driver en känd klädbutik, kläder har alltid varit nära och roligt, när du lever så nära kläder och mode så får barnen oxå roliga kläder, efter ett tag börjar den äldre tjejen rata mammans garderob o tar bara kläder jag köpt, men förstår ,bara tunga märken, förstår lärare ,elever reflekterar , hon tyckte det var roligt, men vi lever i en märkes värld.Ex bor bara i en trea, trångt o lite halvsunkigt.jag i villa som barnen ofta tar med kompisar till,finns allt, kompisar, studsmatta,bad, därför berätta dottern att hon fart förbi huset vi bodde i, dom nya ägarna hade gjort om på tomten,hon sakna vännerna,mamma hade lovat kontakta dom, men inte gjort.
    Hennes pappa gick bort, jag fråga, äntligen fick ni lite pengar? hon han hade inga pengar!
    Gulp, jag vet att gubben hade pengar, han har jobbar högt upp som civil ingenjör på ett stort företag, även inom politiken, alltid jobbat och mycket, onormalt mycket, bodde i en 1 :a inga utgifter, han tog pengarna efter ett hus som dom sålde, därför jagade mamman han hela livet. allt var borta, har aldrig varit med om så sjukt.
    Där efter vänder mitt ex, allt agg faller över på mig,jag o pappan hade en bra relation, fortsatte träffas fast jag gått isär från hans dotter.
    Men agg växer hos mitt ex, jag köper en miljon bil, kontant. frågar barnen om vi ska dra utomlands och dom vill, dom får allt dom pekar på, vi köper en ny cykel och vi far o hämtar,jag går ner i tid, hämtar 14:30-15:00 varje dag jag har dom, mitt ex hinner inte ens med mormor som hjälp,barnen frågar varför hon hämtar så sent, just efter 16.00  hon vägrar jobba heltid, max 75% vill hon jobba, när hon levde med mig 50%, plus att hon vägra gå ut o jobba när hennes föräldradagar var slut, tog ett halvår o få ut henne, hon som planer o vara lyxhustru, var vad min familj sa.Hon fråga om jag kunde köpa henne en bil, skratta o sa, nej ingen köper en bil åt sitt ex. därefter tar det bara 4 månader så har hon stoppat allt umgänge, vi går till soc, rätten,vårdnadsutredning jag vinner tillbaka nästan halvtid, berätta till domaren att jag o barnen inte får åka utomlands,  domaren, det är bara åka! sedan är resten berättat.

Nu nått End of the line

Berättat hela historien om "varför kom min pappa aldrig tillbaka"

Nu vet ni, så kan livet vara för många barn som har en mamma som tycker (hon är barnens allt).
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !