Inlägg från: Anonym (Issues) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Issues)

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-05 22:59:14 följande:

Om dina barn far skada av det så kan du hindra allt, vill du ha en länk med kopplat till hur det utförs? den kommer från hd .gäller en kvinna som har med sina barn i i jehovas vittnen , då vinner pappan allt för hon är med i det?

Barnet blir utesluten i gemenskap genom religion, han vinner?

Lite lagstiftning du inte kan ?

Det går knappt att förstå vad du skriver men din teori är alltså att du inte får träffa dina barn pga du är så perfekt? Om jag förstått det hela rätt?

Right...

Dessutom ville du ju inte ens träffa dem i första inlägget så bara skippa det då. Strunta i sockvinnan som står i vägen och låt dem bara ärva sin del av alla dina miljoner när du dör istället. Det kan ju bli en rolig överraskning för din nuvarande fru och nya barn med.

Helt ärligt... Den tjocka sockvinnan ville inte låta dig träffa barnen för att du är så snygg och har alldeles för mycket pengar. Det är ju verkligen inte så att en bra ekonomi brukar ge vissa fördelar i en vårdnadstvist.
  • Anonym (Issues)
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-05 23:53:51 följande:

Rättssystemet o socialsystemet har tusen o en ursäkter för att utesluta någon, kan du allt så finns det en miljon sätt, gäller bara att kombinera dom på rätt sätt, då vinner du allt, har med utbildning o göra! ju mer du kan desto mer utvecklar du vart du vill komma. gäller allt från din sjukskrivning, vad du vill jobba med, hur du vill leva, om du vill vara politiker , ja allt. .

Ju högre du kommer upp, desto mer blåser det, fler människor ser dig, vet vem du är, osv.... som advokaten, man kan tycka dom flesta vore veta vem han är, dom kör sina annonser ,marknadsföring, ja allt ting , , men ändå frågar han mig om företagande? vad saknade han i sin utbildning? , ja just det marknadsföring o företagande,ekonomi o osv... han kunde inte en massa, saknade det mesta med andra ord, visst det märkte jag, skulle ha rätta han.

Särkull barnen ärver ingenting , det är därför barnet har så bra sparande just nu via fonder och ett månadssparande på drygt 5000, i månad , blir 60 tusen per år,

sedan kommer kapitalförsäkringar in dom är sparade oxå åt henne. blir drygt 2 milj vid 20 år .så jag hon har ett grymt sparande.

Vad gilla de inte den tjocka soc kvinnan?

Hon fråga vad vi skulle göra under vinter lov , fara till Dubai svara jag, biljleter är redan bokad.

Sedan till Thailand under nästa lov,, så ser mitt liv ut, jobba under andra halvan av året, folk hatar det. Jag förstår inte varför?vad är det för fel i o resa?

Är det dina biologiska barn (vilket du hittills har fått det att låta som) så kommer de ärva dig. Det finns absolut ingenting du kan göra för att ändra på det.
  • Anonym (Issues)
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-14 18:04:57 följande:

Tydligen kan alla läsa paragrafer, men få kan förstå dom.

Kan ge ett exempel på hur arv säkras som i mitt fall:))

Som jag nämnt finns en bostadsrätt,,,,,,, Hur köptes den är den stora frågan????

Mina föräldrar är bara 20 år äldre än jag, vi gjorde så här!!!!!

Jag har en skuld till mina föräldrar, hur den uppkommit är helt orelevant.(men finns på papper)

Jag likviderar skulden åt dom, min mor köper bostadsrätten för pengarna, den är skriven på henne, efter några år skrivs den över till lill skrutten .

Mina andra barn har ingen arvsrätt efter mina föräldrar, bara jag o mina syskon.

Så lägenheten blir lillskruttens ifall jag går bort i förtid och delas inte med övriga särkullbarn.

Som vårdnadshavare har jag all rätt o sälja och förvalta lägenheten tills barnet blir myndigt.(jag har full kontroll på dom pengarna ännu)

Att lillskrutten har ett sparande varje månad, delas inte heller, sparandet är uppdelat i hela barnbidraget går direkt till spar samt det extra jag sätter dit.

Så skulle jag gå bort om 20 år har lillskrutten 80% av allt.

Gör man en sista knorr på allt och plockar ut 500 euro sedlar och lägger i ett delat bankfack,med(????)så blir bara en miljon ca 200 st, ryms i ett brev som min fru får eller lillskrutten,,,,,ingen annan vet innehållet, dom löser ut det lilla som särkullbarnen ska ha, samt får pengar över.

Klart sitter jag med pengarna på mitt konto så delas allt på 3, men inte nu.:))

Dessutom ska särkull barnen veta om skulden som skett 30-40 år innan i tiden om jag lever ett helt liv, dom ska kunna hävda den och bevisa både den o  lägenheten, som dom inte vet något om i dagsläget. helt omöjligt för dom, så deras arv är bort skrivet.

Lura folk på pengar går alltid. Men din nya fru och barn som i nuläget inte vet om ditt tidigare liv kommer få reda på dem iom arvet (hur litet det än mår vara).

Har du funderat på hur de kommer reagera på det?

Jag kan ju erkänna att de varma känslor jag har för mina föräldrar hade svalnat rejält vid en sådan hemlighet. Jag hade tyckt det var en hemsk handling och antagligen delat med mig av arvet till mina syskon.

Men om det är minnet du vill lämna efter sig till din familj... Have fun.
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !