• LFF

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

Pentra skrev 2018-05-02 20:24:41 följande:

Tycker inte att ni skall vara så snabba med att döma TS. Jag känner till fall på nära håll där mamman aktivt gjort sitt bästa för att hålla undan pappans barn och förtalat honom med falska anklagelser för att barnen skall ta avstånd ifrån honom; och som dessutom flyttat runt gång på gång och skyllt sin olägenhet på den undanhållna pappan. ... Så, det finns alltså mammor som, rent ut sagt, är så jäkliga, och egoistiskt när sig på andras olycka, så att pappen helt enkelt urlakas. ... Med vänlig hälsning, Pentra

TS valde att inte kämpa för sina barn. TS valde att gå. TS har valt att hålla sina äldre barn hemliga för sin nuvarande kärlek och sitt nya barn. TS har gjort sitt val! TS skyller på i synnerhet äldsta barnet att han valde att ta avstånd eftersom hon "valde" mamman. TS är ett *fula ord, vill inte bli avstängd*
  • LFF
    Anonym (Johanna) skrev 2018-05-15 14:20:27 följande:
    Ja, jag hoppas fortfarande att ts hittar på alltihop. För om det stämde hur skulle den här höginkomsttagaren ha tid att sitta och skriva så mycket i en tråd på Familjeliv (en vanlig vardag)?!
    Han borde ju hålla på att jobba ihop alla pengar, springa på affärsmöten, placera aktier och planera framtida arv istället. Har också svårt att tro att alla släktingar och vänner på hans sida, tycker att han agerat rätt mot sina äldre barn när han helt eliminerat dem ur sitt liv nu när han fått en andra chans. Om det varit bara ett ex,, men barn brukar släktingar vilja ha kvar i släkten i synnerhet far- och morföräldrar (som det där med ts mor och lägenhetsplanering och framtida arv). Hur många trådar har man ex inte läst på det temat, om mor- och farmor som inte får träffa sina barnbarn i tillräcklig omfattning?

Det fascineras jag över.

Om ts historia stämmer börjar jag nu nästan tycka synd om hans nya fru och barn för vilken chock de kommer att få när de får veta om hans oärlighet. En sådan man skulle jag sedan aldrig kunna lita på.
    Om historien stämmer önskar jag att TS barn tog kontakt med hans nya fru och berättade vilka de är istället för att kontakta TS. Sen skulle jag vilja vara en fluga på den väggen när den nya frun konfronterar TS med det hela.
  • LFF
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-20 19:25:05 följande:
    Just innan jag bestämde mig för att flytta från stan o starta nytt liv.

Jag mötte mina barn utanför en mack, barnen hoppade ur mammans bil och ropade pappa,pappa, mamman skynda sig o knuffa in dom i bilen, igen, barnen fick inte komma fram och hälsa,jag fick inte hälsa på dom.

Jag tog upp detta med soc, först nekade mitt ex att det hänt, men den äldre dottern berätta att det hänt för soc, då ändrades historien till att hon skyddade barnen så dom inte skulle bli påkörda, rent skit snack, var en parkering och inte många bilar där.

Vad får man för bokstavs kombination av sådant? en helt egen ADHD?, eller har du någon bättre förklaring, vad har mammorna för bokstavskombination som gör något sådant? har dom en egen? Vilka spår lämnar en sådan händelse bakom sig? för mig för barnen?Hur går man vidare?

Visst är det lätt o skrika vad har du för fel? har du upplevt något så hemskt i ditt liv?
    Det är fortfarande inte BARNENS fel! Det är inte de som gjort fel i hela denna soppa utan det är ditt ex och du! Vad i hela fridens namn har du gjort ditt ex som gjort att hon hatar dig så mycket att hon ville få bort dig ur barnens liv helt?!

• LFF
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-20 23:07:46 följande:
    Var inte orolig, jag gav den yngre flickan ett starkt vapen, den yngre av dom två tidigare barnen.
    Hon som har viljan och styrkan, hon som inte är allierad med mamman.
    Hon kommer tvinga mamman och släppa henne, hon kommer o komma till mig, jag ger det bara lite tid o gro, därför ventilerar jag mig här på FL,

Vad gav jag henne för vapen?

Det jag berätta var att den äldre fått igenom sin vilja, att hon fick bestämma att hon bara skulle bo med mamman, den yngre fick inte sin vilja igenom att fortsätta träffa mig.
    Vapnet jag gav vara att du måste bråka på mamman, det är din vilja som ska gälla precis som din syster fick välja.

Så tro mig den tösen kommer bråka och leva rövare tills hennes vilja bemöts,mamman kommer inte få något val än att släppa henne.

Har jag tur så drar hon med bägge två, men mest troligt flyttar hon själv, mamman har alltid satt henne efter sin syster, hon har alltid fått vika sig för sin syster, hon kommer komma inom ett eller två år, och då på heltid.

Därför fick jag ett hatiskt sms av mamman, hon vet vad det handlar om, hon vet vad som grott i den lilla damen, hon vet att hon kommer bråka, som alla vet en ung tjej i sin bästa tonår, kan bråka som ingen annan kan, dom kan dra upp jordens undergång och mamman kan inte stoppa det.
    Så du ska få dina två äldre döttrar att börja hata varandra också? Vilket jävla svin du är!
  • LFF
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-20 21:31:54 följande:
    Ge en ros till dessa män, att dom klarat av o gå vidare med livet, att dom inte fastnat i en mammas bitterhet på livet,att dom kan finna lyckan igen, efter allt dom fått gått igenom, det här är starka charmiga män.
    Förstår att ingen uttalar sig,vissa vet inte om att dom kan gå vidare, dom lyckliga och gått vidare, jag hjälper bara dom med arv så deras ny familj med senare barn barn får det fortsatt bra.
    Skulle jag få veta att min sambo sen x antal år tillbaks, som jag har barn med, har barn sen tidigare som han aldrig pratat om och som han inte träffar skulle jag bli skogstokig och aldrig förlåta honom. Skulle aldrig kunna ha en relation med en sådan person igen. Finns inget "starkt och charmigt" över en sådan "man", oavsett hur galen exet är så överger man inte sina barn!
  • LFF
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 19:05:59 följande:
    Som sagt när någon far illa i en tvist så måste någon sluta, men förstår du är från mellan östern, där slutar man inte heller o kriga, man vägra ge sig, även om hela länder ligger i ruiner så vägrar man ge sig,familjer dör och skadas, är dom som emigrerar till andra länder svaga?Jag tycker dom är starka som vågar släppa allt.
    Tvista i åratal hjälper inte, nu använder jag en annan metod, några av mina vänner har använt sig av den och vunnit barnen på heltid efter att liknande skett, låtit barnen välja själva, dom tar bråket med mamman som i mitt fall, vägrar mamman ge sig så förlorar hon allt.
    Nu är tankarna igång hos den yngre,säkert även i den äldre, dom kommer göra vad dom tycker är rätt.
    Ledsen att göra dig besviken men senaste tillskottet av blod utifrån kom från vallonerna. Men min känsla för familj är betydligt starkare än din.
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 19:11:12 följande:
    Förstår att du gått igenom mycket i ditt liv, du verkar ha låg tillit till människor.
    Nej, bara till lögnaktiga svin som inte vågar berätta om sitt tidigare liv. Min sambo har varit med om saker som enligt andra borde ha fått mig att lämna honom. Han berättade det självmant i början av vår relation så att jag skulle få chansen att välja själv hur jag ville göra. Hade jag fått veta det åratal efteråt eller från någon annan hade vi inte varit tillsammans länge till.

• LFF
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 19:47:05 följande:
    Visst kommer hon bli lite besviken, med all rätt.
    Men har du en trygg/stabil relation, med tillit och kärlek så kommer det gå bra den dagen det händer.
    Det är inget som kommer ske på en dag, utan jag får gott om tid att framföra det när det händer.

Verkar som många lever i labila relationer, händer något så är skilsmässa enda utvägen, var är eran inre trygghet? tillit till människor, världen går inte under bara för att den förändras,snarare stärks.
    Nej, när det uppdagas fleråriga lögner och hemligheter så är det inte att "händer det något". Det är ett sånt förbannat svek så det finns inte! Det är samma om man skulle ha fått veta om en flerårig älskarinna. En otrohet baserad på ett engångstillfälle och som berättas omgående kan ha en chans att förlåtas och att relationen fortsätter. Ett mångårigt svek däremot... Nä, inte en chans i helvete.
  • LFF
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 23:05:54 följande:
    Det mina döttrar vet nu är varför dom inte har någon pappa, dom vet att det var den äldres val, dom vet nu att mamman gjort så dom inte får träffa mig.

Dom vet att dom får kämpa för att få tillbaka mig, det är inte bara ringa och tycka vi ska ses.
    Nu är inte barnen 16-18 år dom är yngre, dom har tid och tänka.
    Hur ska du ha det med åldern? I din trådstart säger du att de är 16-18 år.
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-02 19:59:53 följande:

Nu efter 8 år hör mina första barn av sig, gulp en klump i halsen när jag förstår vem som är på andra sidan av telefonen,först förstod jag inte även om hon presentera sig, var när dom pratade ihop bägge barnen via högtalare, jag förstod att det var dom, jag har inte hört av dom på 8 år, nu är dom 16 o 18 år.

Om de är yngre än 16 år så var alltså den äldsta dottern yngre än 8 år när hon, enligt dig, fick bestämma själv om hon ville träffa dig.

Det är tillräckligt idiotiskt att du lägger skulden på en 10-åring för att du inte haft någon kontakt med dem. Att lägga skulden på äldsta dottern om hon var ÄNNU yngre är än värre!
  • LFF
    HD2017dis skrev 2018-05-25 09:11:56 följande:
    Han har inget med det att göra.

Sluta anklaga honom för något som hans ex + samhället + barnen åstadskommit. Det blir patetiskt.
    Hur kan en 10-åring bära skulden i det hela? Hur kan man beskylla sina barn för att man inte träffat dem på 8+ år?
  • LFF
    smulpaj01 skrev 2018-05-25 11:18:10 följande:
    Det är bara så idiotiskt! Med tanke på hur ts uttrycker sig här och i den andra tråden så förstår man varför exet ville skydda sina barn.

Skönt att 5 åringen är ett styvbarn. (Hoppas jag iaf)
    Jag tror iofs inte att exet ville skydda sina barn. Exet verkar vara precis lika ego som TS och använder barnen som spelbrickor för att såra deras andre förälder. Kaka söker maka som det så fint brukar heta.

Både TS och hans ex är svin gentemot barnen och jag hoppas barnen förstår detta och vägrar kontakt med båda sina föräldrar.
  • LFF
    Anonym (Går igenom delvis likadant) skrev 2018-05-26 17:07:05 följande:

Han lägger väl inte större ansvar på den än sig själv? Hur kan du räkna ut något sådant? Du stöttar inte utan muckar. Åldrarna kan vara ändrade av sekretesshänsyn.

Han lägger teoretiskt ansvaret på mamman och genom henne på barnen. Där ligger hans problem. Han ser inte dem som individer utan förlängningar av mamman. Det är TS stora känsloknut. Kan han öppna sinnet till flickorna kommer han att få stor själsro. Flickorna med.

Mamman borde åtalas för nån sorts mental misshandel och Socialtjänsten för undermålig diskriminerande handläggning som inte ser till barnens bästa. Fängelse för den hemska mamman och böter till kommunen.

Han har ju skrivit att han sagt till lillasyster att det är storasysters val (och fel) att han inte träffat barnen alls.
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !