Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-20 21:31:54 följande:
Det är sanningen, finns som sagt nerskrivet, inget jag behöver svartmåla.
Självklart kommer hon få reda på det, men då är hon vuxen, hon kan läsa själv, förstå själv,ta ett eget beslut,,,, vad jag läst,sett så kommer hon förskjuta sina syskon, hon har en halvsyster, dom kommer stödja varann, det är sällan det blir ett lag av dom utan kommer delas in i två läger.
Mamman skickade ett elakt sms efter hon hör om samtalet, hon har inte ändrat uppfattning i det hon gjort,hon är fast besluten.
Hade jag berättat att det fanns ett syskon till hade hon säkert ändrat uttalandet, nu vet dom inget om skrutten, och det är för det bästa.
Som jag berätta du har säkert en kille i din bekantskapskrets/ arbete, som gjort som jag, det är jätte vanligt, läs själv på nätet, hur dom skaffat ny familj och lever vidare, dom starka männen som lyckats ta sig vidare och inte grävt ner sig och tycker synd om sig själv.
Dessa män som blivit dragen i skiten, blivit anklagade, blivit fråntagen deras barn för mamman tycker hon är barnens allt, jag har minsann burit barnet och klämt ut den, det är bara jag som kan uppfostra den.
Ge en ros till dessa män, att dom klarat av o gå vidare med livet, att dom inte fastnat i en mammas bitterhet på livet,att dom kan finna lyckan igen, efter allt dom fått gått igenom, det här är starka charmiga män.
Förstår att ingen uttalar sig,vissa vet inte om att dom kan gå vidare, dom lyckliga och gått vidare, jag hjälper bara dom med arv så deras ny familj med senare barn barn får det fortsatt bra.
Nej, det är inte "starka och charmiga män" som ger upp sina barn.
Du skryter om hur lätt det är för dig att komma förbi lagen när det gäller ditt arv osv, då kunde du säkert sett till att behålla umgänget med dina barn också.
Men istället för att kämpa för dina barn, tog du på dig offerkoftan och började tycka synd om dig själv.
Det vill extremt mycket till för att förlora all umgängesrätt med sina barn.
Om man inte väljer det själv, förstås.
Och nej, vi vill inte "ge en ros".
Förstår att du själv tycker att du borde ha en ros , men du har avsagt dig dina två äldsta barn, och bildat en ny familj, fylld med oärlighet och lögner.