• Glenne

Samboregler för IVF.

Hejsan, 
    Jag och min tjej har precis fått remiss till livio i Umeå. Vi var lite oroliga då vi inte är "Sambos" på riktigt. Jag har kvar min lägenhet pga bostadsbristen och mina två äldre barn kanske vill nyttja den. Idag ringde tjejen till Livio och frågade om det verkligen stämmer att man måste vara folkbokförda på samma adress i två år.
    Kvinnan svarade att det där stämmer inte. Självklart kan man ha olika adresser, det ser ju annorlunda ut för alla par. Så iaf i umeå är det ok att inte vara folkbokförda på samma adress när man ska göra en IVF.

• Svar på tråden Samboregler för IVF.
  • Anonym (Ju)

Det är ju en privat klinik. Då spelar det ingen roll. Det är inom landstinget man ska ha bott tillsammans.

• Anonym (Donator)
    Anonym (Ju) skrev 2018-05-02 15:30:03 följande:

Det är ju en privat klinik. Då spelar det ingen roll. Det är inom landstinget man ska ha bott tillsammans.

Livio går via landstinget och är inte privat. Jag och min sambo donerar ägg/sperma dit.
  • Anonym (Ju)
    Anonym (Donator) skrev 2018-05-02 16:02:49 följande:

Livio går via landstinget och är inte privat. Jag och min sambo donerar ägg/sperma dit.

Jo. Det är en privat aktör men tar även patienter från landstinget.
  • Vickan I

Jo de är visst privata men har avtal med landsting också som sagt. Gått privat där och bekostat ivf själv för att slippa kötid.

Svar på tråden Samboregler för IVF.