Inlägg från: Anonym (chock) |Visa alla inlägg
  • Anonym (chock)

Fler 40 plussare som plussat?

Fyller 40 senare i år och plussade i går. 

Jag och min man har försökt i 2 år. Jag har barn sedan tidigare och har alltid haft lätt att bli gravid men vi har varit på utredning och det visar sig att min mans spermier är lite slöa och för få..så vi hade påbörjat IVF men i inväntan på min nästa mens för att påbörja försök 2 så kom aldrig mensen... ett plus i stället!!!

• Anonym (chock)

Vad kul med fler här! Hoppas vi kan få upp lite liv i tråden :)

Hur mår ni?

• Anonym (chock)
    Anonym (Trean) skrev 2019-02-19 20:28:45 följande:

Här är en till nyss fyllda 40 som efter 4-5 års försök nu är i vecka 8. Vi har 2 barn sen tidigare 10 och 12 år. Egentligen hade vi gett upp hoppet och ?glömt? bort det så det kom som en liten positiv överraskning. Såklart lite orolig för min ålder men vet också att många äldre får ju barn och det brukar gå bra. En kollega på jobbet fick sin första vid 46.

När jag var hos barnmorskan så bara skrattade hon när jag sa att jag var gammal. är 39 och fyller 40 senare i år. Hon sa "du är inte ens räknad som en riskgraviditet vid din ålder, vi ser dig inte alls som gammal" så detta har ju ändrats radikalt senaste åren.
  • Anonym (chock)
    Anonym (Trean) skrev 2019-02-27 17:01:42 följande:

Hur går det för Er alla? Ni som har fött barn tidigare och det var ett tag sen har ni liknande gravidkrämpor som de tidigare graviditeterna eller skiljer de sig åt. Jag var sist gravid för 10 och 12 år sen. Skulle säga att de första två graviditeterna liknade varann med illamående tom v 11-12 och ömma bröst. Med första hade jag även mycket foglossning från typ v30 och till BF. Det var bättre med andra. Den här gången har jag varit lite mer trött, ömma bröst, mindre illamående men har väldigt mycket växtvärk. Är i v 9 och livmoder ömmar och drar ihop sig nästan som sammandragningar varje eftermiddag/kväll och även på nätterna. Det gör inte ont men känns. Hade sammandragningar med de andra två också men typ först när man hade kommit halvvägs. Känner ni skillnad?

jag har också två barn sedan tidigare i typ samma ålder som dina. mina är av samma kön. vad jag minns så mådde jag bra förutom ömma bröst och sjuk trötthet första 12 v.

Denna gång har jag mått sjukt illa. Är inte speciellt trött (men kan iofs bero på att jag nu är van att vara vaken, då min yngsta har en sömnstörning och typ sällan sover hela nätter fast hen är 10 år och första 5 åren var typ 3-4 timmars sömn varje natt... haha)

jag känner mig mer osäker och rädd att nåt ska gå fel denna gång dock. jag har inte känt några sammandragningar, är i v 12 nu, men däremot lite växtvärk men det kommer bara då och då

• Anonym (chock)
    Anonym (nr4) skrev 2019-02-28 15:49:27 följande:
    Oj det låter tufft med så lite sömn!! Konstigt vad mycket man kan klara av ändå!! Hoppas illamåendet kan ge sig nu när du kommit till v12.

Vad säger barnen om ännu ett syskon? Mina är överlyckliga och längtar tills de får berätta för hela världen Hjärta Har bett dem att försöka låta bli att säga något ett par veckor till. Är ju bara i v 8..

har faktiskt itne sagt nåt till dom ännu. vill vänta till KUB om 1.5 v. Jag känner att det är svårare att förklara varför det INTE blir nåt än att vänta...

Min yngsta har även adhd och autism vilket gör det extremt svårt för hen att förstå att det kanske inte blir nåt sen så avvaktar...men tänker nog om 2-3 v berätta. då kanske vi har en ul bild att visa också ;) 

• Anonym (chock)

Börjar må lite bättre nu igen och då kommer tankarna genast tillbaka att allt håller på att gå åt fanders?! Lever bebisen?! Usch känns som om dagarna SLÄPAR sig fram nu!!! 

Någon mer som känner en ständig oro för missfall?

• Anonym (chock)

Varit på KUB idag!! :) Allt såg bra ut hittills och låg risk för kromosomavvikelser! Nu vågar jag nog tro på det lite mer!! :)

• Anonym (chock)
    Anonym (nr4) skrev 2019-03-21 10:20:17 följande:

God morgon på er alla! Nya som "gamla". 

Verkar som vi är ett helt gäng 39-åringar 

Väljer ni alla att gör testerna? Vi har faktiskt inte tänkt göra dem trots att vi får det. Jag har gjort det med två av de andra, men då gjorde jag det faktiskt bara för att få ultraljudet, dum anledning men så kände vi då. Nu erbjuds vi ultraljud i v12 i alla fall då de märkte att de flesta gjorde kub just för att få ett tidigt ul. Är inte 100% bestämda ännu, men det lutar åt att vi "bara" kikar på den lill*. 

Vi gjorde faktiskt ett privat häromdagen också då vi ville se att allt såg ok ut so far, innan barnen fick lova att "gå ut" med nyheten. Det var fantastiskt att få de det lilla trollet

Jag tänkte också passa på att fråga om någon bloggar om sin graviditet. Jag har bloggat ganska mycket förr om vårt liv (mest som dagbok och vi älskar hela familje sitta och läsa tillbaka i den) och bestämde mig för att dra igång en ny om denna graviditet. Vore kul att läsa om andra också 

Här finns min iaf om nån vill kika in  

gravid.heretolove.se

Vi gjorde kub men inte nipt. Ville ha lite koll på vad ev väntar. Har två barn med andra diagnoser och kände att det vore skönt att kunna förbereda sig isf.
  • Anonym (chock)
    Anonym (nr4) skrev 2019-03-21 15:12:46 följande:
    Jo det kan jag hålla med om! Är det något man kan förbereda sig inför vore det kanske bra att veta förstås! Har så lätt att oroa mig för saker i onödan så jag är rdd att ett lågt kub skulle skapa så mycket stress i mig innan man fått ett mer ralt svar!

Ja jag vet inte riktigt! Men det är en känsla vi båda har att det som sker det sker och det är det meningen att det ska, oavsett om vi vet nåt eller ej...att ta beslutet att ta bort ett barn tror jag aldrig jag skulle klara! Men det är jag/vi!!
    Det är ju det som är det viktiga i om man gör KUB eller annan diagnostik, att man vet vad man ska göra med svaret! annars är det nog mer skada än nytta tror jag! :) 
  • Anonym (chock)
    gavle026 skrev 2019-03-25 05:26:57 följande:

kattfnatt känner lika som du inför kub, vet ni om man får de resultaten direkt eller dröjer det ett tag? För mig är det inte dags än, har första tiden hos bm 15 april om allt rullar på så får väl lite mer info då.

Grattis anonym#74 :) samma här med planerat snitt, mina båda tidigare barn är snittade och detta blir mitt och sambons första gemensamma och hans första. Vad spännande med vul, jag vill också :)

Kub resultat fick vi medan vi var där. Blodprover tog jag 10 på inskrivningen så allt skulle vara klart. Sedan ul i v 13 och då fick vi svar samtidigt som vi var där.
  • Anonym (chock)

Varit på RUL idag. Allt såg bra ut. Skönt!! ????????

• Anonym (chock)
    Anonym (Sommarbebis) skrev 2019-04-27 17:11:33 följande:

Jag fyller 40 i höst och min man fyller 46. Då och då får vi kommentarer i stil med "men HUR gammal är du?" och "det var väl inte planerat?" etc. Jo, det var planerat och väldigt efterlängtat! Vi har två barn sedan tidigare som är 10 och 13 och har försökt få en till sedan fyra år tillbaka. Syskonen är i alla fall jätteglada vilket underlättar. Men jag har så svårt att inte ta åt mig av dessa kommentarer och börjar själv tänka att vi nog är alldeles för gamla för en till. Skulle så gärna vilja glädjas till 100% men dessa kommentarer från omgivningen förstör så mycket. :(

Är det fler som får höra sådant här?

Nä jag har snarare fått höra annat. Jag ska ju ha barn med en "ny" pappa. Mina andra barn har en annan pappa och jag var ensam i ca 5 år innan jag träffade min nuvarande man. Mitt ex var inte vidare värst snäll mot nån av oss så kanske har viss inverkan MEN jag var själv tveksam till om jag var för gammal eller inte. Fyller 40 senare i år, men ALLA har bara "nä men du är väl inte så gammal 39-40 är väl ingen ålder osv"

Så från att känna att ja detta blir nog vårt enda barn ihop så är det inte helt uteslutet om detta går bra att vi försöker oss på ett syskon...och då lär jag ju vara 42...

Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?