Inlägg från: Anonym (Anonym#74) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym#74)

Fler 40 plussare som plussat?

Hänger gärna på i den hör tråden är 45 år, inte varit gravid på 15 år, nervös men väldigt glad över vårt första genensamma barn. BF är den 15/11, kommer bli planerat snitt (då mina tre stora är snittade) något innan. Väntar på tidigt UL 2/4 så spännande.

• Anonym (Anonym#74)

Hänger gärna på i den hör tråden är 45 år, inte varit gravid på 15 år, nervös men väldigt glad över vårt första genensamma barn. BF är den 15/11, kommer bli planerat snitt (då mina tre stora är snittade) något innan. Väntar på tidigt UL 2/4 så spännande.

• Anonym (Anonym#74)

• Anonym (Anonym#74)

Är också 45 gravid och har tre tonåringar sedan tidigare (14,17,19). Ålder är en siffra, jag är frisk, gravid och har hittills bara fått glada tillrop från mina väldigt fina och inte så ?fyrkantiga? vänner. Men väntar mig helt andra reaktioner från föräldrarna, men det är mitt liv och mitt val. Stå på er, skit i vad andra tycker och njut av livet. Man kan bli 100 eller 75, det är det ingen som vet. Idag är jag trygg, mogen, något långsammare i benen men har andra kvaliter att ge ett barn än för tjugo år sedan. Lycka till alla 40+

• Anonym (Anonym#74)
    Virpan skrev 2019-04-30 13:35:58 följande:

Jag har fått en dotter, mitt första barn, för två månader sen. Strax innan fyllde jag 44. Har försökt att få barn väldigt länge. Nu när det äntligen hände känner jag mig så gammal :( Hoppar in här om det är ok, skulle behöva lite pepp.

Man känner sig gammal när man fått barn oavsett om man är 25 eller 45, jag lovar. Din känsla har inte med din ålder att göra. När jag var 26 och fick barn kände jag mig som hundra. Konstant trött, ledsen, tjock och alla mina kompisar var ute och festade. Kommer vara precis så även denna gång. Tänk på alla framgångsrika och starka kvinnor som fått barn när de är 40+. Hoppas att du snart känner dig bättre och priviligerad som lyckades få barn trots att den biologiska klockan stannat för så många andra.
  • Anonym (Anonym#74)

Följer fortfarande tråden. Är 45 (med en ny yngre man utan barn), är nu äntligen gravida i vecka 24 med en liten tjej. Mår väldigt bra och ingen större skillnad i graviditetskrämpor än för 20 år sedan. Omgivningen har varit så glada och positiva men vårde.... suck. Fick inskrivningssamtal i vecka 19, svårt att få tider och inställda besök, ska ta blodtryck varannan vecka pga ålder men har alltid haft lågt blodtryck och så även nu. Jag är så tacksam för denna graviditet men förstår inte att vården är så fixerad vid åldern då jag är helt frisk, tränar och mår bra.

Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?