• MET79

Fler 40 plussare som plussat?

Hej alla och grattis till gravidmagarna!

Är fortfarande i chock över vår oplanerade graviditet, fyller 40 nästa år och har 3 barn sedan tidigare på 6, 8 och 10. Vet i ärlighetens namn inte hur jag skall hantera detta, men hoppas det her sig. Hade inte alls tänkt oss ett 4:e barn...

• MET79
    FrökenFlower skrev 2018-06-07 22:59:04 följande:
    Grattis säger jag iaf och Välkommen!!!

Här är du bland vänner för vi är flera som är/har varit i chock :).
    Tack :)
    Ja, när det inte är direkt planerat så är det nästan overkligt att förstå. Men det är så väldigt i början för mig och mycket kan hända på vägen. Skulle allt gå vägen blir det en liten februari bebis!
  • MET79

Nästan helt säker på att vi fick ett tidigt missfall idag :( kom ut en klump som i en bönform.

Men till saken hör att jag gjort kolskoposki idag, pga av att jag hade cellförändringar i mitt senaste cellprov. Efter det är det normalt att blöda men det konstiga är att det bara kommit typ denna klump och inget mer. Har heller inte ont i magen eller liknade. Men väldigt inställd på missfall. Hoppas att det inte har med gynundersökningen idag att göra bara.

Önskar er alla andra lycka till med era små bebisar :)

• MET79
    FrökenFlower skrev 2018-06-08 21:47:55 följande:

Åh nej. Men det kan inte ha varit kouagelerat blod som kom?

Så svårt att veta, men såg som sagt ut som en större böna, tänker mig hinnsäckem. Funderar på om man kan få missfall utan att få ont alls. Har haft turen att inte haft missfall tidigare. Var bara i vecka 4+4 men tyckte dock att ?klumpen? var hyfsat stor. Någon som vet när efter ett missfall man testar negativt?
  • MET79
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-06-09 08:51:07 följande:

Jag tror liksom de andra här att det är koagulerat blod som kom ut. Jag har haft ett missfall i v5 och det gjorde fruktansvärt ont under en hel dag. Jag har sen jag fick mens vid 11 års ålder haft jobbigt med svåra menssmärtor så jag trodde inte att detta skulle bli så mycket värre men jo det var det.

Håller alla tummar för att det lilla knytet fortsätter att växa därinne!

Kram!

Tusen tack för peppande ord! Håller tummarna här och tänker att jag tar ett nytt test i nästa vecka :)
  • MET79
    Carro04 skrev 2018-06-13 15:28:35 följande:

Hur har det gått för dig?

Ska på tidigt VUL på torsdag nästa vecka, så efter det vet jag. BM jag pratade med trodde inte det var missfall då det inte var så mycket blod eller smärta. Jobbigt att leva i ovissheten men har kvar graviditetssymtom.
Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?