Beigt bajs?
Hej. Min lilla tös på 1,5 år har nu i 4 dagar bajsat beigt och hennes aptit har minskat. Jag har läst runt lite på internet och där stod det att det kan bli så i smband med magsjuka, men hon har inte spytt och ingen i våran närhet har fått någon magsjuka. Sen stod det även att det kan vara något med levern/gallan så jag ringde Bvc men där sa dom att det kan vara troligtvis magsjuka men påpekade att ingen av oss andra fått de men hon sa då att barn kan bli sjuka å att vi vuxna inte kan få de om vi redan haft den magsjukan? Aja. Men fortsatte läsa runt på internet å kom in på något där de stod att man ska ta kontakt med sjukvården om barnet har bajsat så i mer än 3 dagar för det kan vara något som man bör kolla upp. Och att dessa barnen som kanske har fel på gallan/levern kan må bra ändå å vara pigga och att dom även kan ha en gul ton i huden och min dotter har en gul ton i sin hud, har tänkt på de ibland men inget jag reagerat på förens jag såg detta, å att hon bajsar beigt. Vad ska jag göra? Ringa 1177 å rådfråga eller till vårdcentralen? Bvc tyckte ja skulle vänta för barnet brukar bli bättre inom 1 vecka sa hon.