Inlägg från: malijo88 |Visa alla inlägg
  • malijo88

Gravid snabbt efter förlossning. Ammar fortfarande!

Jag är ganska säker att jag blivit gravid igen, 6 månader efter förlossning (2017.10.28) 

Chockerande och glädjande på samma gång då jag inte helt fått igång en regelbunden mens och jag fullammar min lilla son fortfarande. Jag visste ju att chansen att bli gravid fanns, men trodde ändå inte mina ögon då det visade sig vara 2 streck.

Den enda mensliknande blödning jag haft efter förlossningen var 5 mars, men den var helt out of this world, extremt mycket blod och klumpigt och jag mådde piss. Har aldrig upplevt något liknande så misstänkte missfall. Men ska man utgå ifrån den blödningen är jag nu i vecka 8, men ett Clearblue test jag tog idag (29 April) visar 2-3 sedan berfrukning alltså befruktning runt 8e april. Så jag vettefasen.. Känns inte som jag kan vara så "långt" gången. Vad ska man tro?

Men nu till frågan, är det fler här som blivit gravida så snabbt efter förlossningen? Hur gick det? Ammade ni och hur tacklade kroppen det? Vill ju helst fortsätta amma några månader till.

Hur var det att gå gravid och få ett tillskot med en så liten hemma? Tycker man hör mest skräckhistorier hur jobbigt allt blir, men finns det en annan syn på det?

Tack för svar! Är sjukt spännande tid, om än jag är rätt nervös!

• Svar på tråden Gravid snabbt efter förlossning. Ammar fortfarande!
  • malijo88

Tusen tack för fina svar! Kände att jag blev väldigt glad av er positivitet.. Man får ju oftast höra hur jobbigt allt. Såklart är jag beredd på mer jobb, men det är det värt :) Tänker också att jag är tacksam, att det går, och nu när jag är 30 så är det lika bra att köra på;)

Tack igen! 

Svar på tråden Gravid snabbt efter förlossning. Ammar fortfarande!