Anonymsju skrev 2018-05-02 22:19:40 följande:
Tack för era ord!! Nu har killen pratat med henne om 2 saker i alla fall.
Men jag mår inte bra, når dåligt av att våran relation blev så förstörd nu när vi fick barn. Jag vill ju inget hellre än att ha en bra relation med henne, men just nu känner jag att jag inte tål henne. Ju mer jag tänker på saker hon har gjort/sagt så märker ju hur kontrollerande och förminskande hon varit genom alla år, det tog att jag skulle bli gravid och få barn som hennes beteende blev för mycket.
Bara nu senast när vi pratade om min långa förlossning som just nu utreds och eventuellt kan bli en lex mariah anmälan på, så säger hon att jag ju är en sån som tänker mycket på saker och ting och det va därför jag tog det så hårt, är inte det förminskande?
?!?!
Du tänker för mkt och därför tog en så utdragen förlossning med en potentiell lex Mariah anmälan som följd dåligt? Jag baxnar inför denna kvinnas uttalanden...
Jag tror du måste försöka säga till i stunden också, fast du kan göra det lite under radarn med en fråga, ngt jag lärde mig av nån retorikexpert på tv och använde mig av under min graviditet (jag fick stor mage snabbt och tröttnade rätt fort på alla kommentarer om ?hur stor jag var?) när man ifrågasätter folk och ber dem utveckla sina tankar blir det ofta rätt pinsamt, för dem. Som i det här fallet, hade du kunnat svara med, men hur menar du nu, att jag själv tänkt mig till att må dåligt över min förlossning, som bevisligen var så illa att den måste utredas av vården och ev. anmälas? Hur har jag tänkt mig till problemet menar du? Du kanske kan förklara hur jag skulle tänkt för att må bättre? Även om de finner sig och drar till med nåt kan man ofta pusha vidare i samma spår och även om hon inte skulle visa det har du gjort det obekvämt för henne, och gör du det några gånger med olika saker när hon ör både förminskande och gränsöverskridande kommer hon snart börja tänka på vad hon säger kring dig, det gör man nästan omedvetet för man gillar oftast inte att bli ifrågasatt utan man slänger ur sig sådana där saker utan att fundera så mycket på hur det mottages i andra ändan. Du ska absolut inte bara sitta och ta hennes uttalanden något mer då tror jag du kommer explodera, och även om det inte skulle bli jättemycket bättre så kommer du må bättre när du står upp för dig själv, jag hejar på dig!