Inlägg från: halfbaked |Visa alla inlägg
  • halfbaked

Bebis i tvärläge v. 33+3?!

Som rubriken säger så upptäcktes på TUL att bebis (2:an) ligger i tvärläge. Sf- måttet har varit detsamma sedan v. 28 och det beror tydligen på detta.

Hur stora chanser har jag att bebis vänder sig rätt igen? Nästa besök hos bm är i v. 35+0. Vad kan jag kräva då om bebis ff ligger i tvärläge?

• Svar på tråden Bebis i tvärläge v. 33+3?!
  • halfbaked
    viseversa skrev 2018-04-26 23:21:19 följande:

Min kompis bebis låg så i v 35-36 hon fick tid för vändning men då i v 38 hade han vänt sig rätt själv och nu är han fixerad och föda vilken dag som helst. Så dom KAN vända sig sent.

Ja... de kan men känns svårare från tvärläge-rättvänd än från säte-rättvänd, eller?
  • halfbaked

När jag pratar om att "kräva något" menar jag ju främst typ ett datum för vändning/uppföljning eller dylikt.

Låter ju positivt att så många säger att bebis brukar vända sig. Av allt jag läst att döma har det låtit som att det är ovanligt att bebis vänder sig från tvärläge om den legat så länge.

• halfbaked

Ettan låg också i säte men när vi kom in för vändningsförsök hade hon vänt sig. Men hade gör mig att det var annorlunda när de ligger i tvärläge.

Svar på tråden Bebis i tvärläge v. 33+3?!