-
Åh så bra :)!! Då vet du ju planen nu och kan förhoppningsvis njuta av sommaren ordentligtlizzyli skrev 2018-06-15 07:56:59 följande:Vi fick två blastisar till frysen! Fick info om det en vecka efter äggplocket per telefon. Så jag ska ringa kliniken när jag får min mens i augusti, så ska de sätta tillbaka i en naturlig cykel.
-
Hej! Hoppas det går bra på ditt äggplock idag!!!Långväntanefterdig skrev 2018-06-11 19:50:05 följande:Ah det får jag prova ikväll då :)
Åh jag vet inte hur stora dom var men hon sa att det var 4 på höger och 3 på vänster samt att hon såg en del små som hon hoppades skulle växa till sig tills på fredag. Så vi får se, man kan ju bara hålla tummarna nu egentligen <3 -
Men åh din stackare !! De flesta går det ju väldigt bra för och även om det gör ont så brukar det nog inte vara en sån skräckupplevelse. Fy fasen, tänker på dig!Långväntanefterdig skrev 2018-06-15 12:37:15 följande:
Mitt äggplock....
Blev mottagna och visade till ett rum. Började redan då få panik och tårarna och ångesten kom.... sambon fick gå iväg å lämna prov medans jag blev ompysslad av en jättefin syster. Bytte om till skjortan och mössa.. Hon satte nål i armen och tog blodtryck....
Sen skulle man kissa innan det var dags och läkaren kom förbi och berättade om vad som komma skulle. Dom var jättegulliga allihopa och hade ett fint bemötande.
Väl inne på rummet så fick jag hoppa upp i gynstolen. Embryologen kom in och dubbelkollade födelsedstum så att vi var vi.
Sambon satt vid mitt huvud och nu var det bara å andas.. fick första dosen morfin innan läkaren skulle ta bedövnings spruta i livmodern. Fick ingen reaktion alls på morfinet och sprutorna hon tog gjorde på riktigt så jääääääävla ont. Skrek å kramade sambons hand och försökte bara ta mig igenom det. Fick totalt 3 doser med morfinet men kände inte av det någon av gångerna. Själva äggplocket var en märklig känsla. Dom liksom sög ut blåsorna och det kändes som mensvärk gånger 1000, väldigt ilande ihållande känsla av ren å skär smärta. Berodde nog mkt på att jag inte gick igång på morfinet också...
När hon tagit ur verktygen ur fiffi så rann det till rätt ordentligt och en stor pöl med blod kom på golvet, kändes väldigt obehagligt. Dom torkade rent mig och vi fick gå in på vårt rum igen.
Fick frukost som jag inte orkade äta och 2 smärtstillande som jag tog direkt. Smärtan höll i sig och jag vilade en stund. Sen kom läkaren å berättade att dom hade fått ut 11 stycken ägg. Befruktning sker under dagen och planerad insättning är på månad. Om det är fler än 5 befruktade så ringer dom imorgon för att ändra insättningsdag till onsdag. Nu kan vi bara hålla tunmarna. Ligger nu nerbäddad i soffan resten av dagen. Idag räknas som dag 0, imorgon dag 1 och testdag på dag 18. Nedräkningen kan börja!
Skönt att de fick ut så många ägg i alla fall, när du nu fick genomlida ÄP from hell! kramar -
Åh så bra!! :) stort lycka till !!Långväntanefterdig skrev 2018-06-16 10:37:20 följande:
Hej tjejer!!
Kliniken ringde precis!! Med hjärtat i halsgropen svarade jag. Antingen skulle dom säga att inga ägg är befruktade eller att fler än 5 har befruktats!
Av mina 11 ägg så var det 7 som var mogna. Och av dessa 7 befruktades ALLA 7!!!!! Helt galet! Blir så himla glad! Så istället för återföring på måndag så blir det återföring på onsdag! Och jag får då tillbaka vår blastocyst! Ni fattar ju hur galet mycket man hoppas nu!
-
Åh vad hemskt :( tänker på digLiten elak och intelligent skrev 2018-06-15 21:58:54 följande:Allt känns bara skit. Vi fick ju tre som de sade jättefina embryon till frysen. Man vågade inte återföra färskt eftersom jag var överstimulerad utan jag fick vänta till hormonkaoset lagt sig. De sade att de flesta frysta embryon klarar upptining. Typ 75-80%.
Idag var det dags. Jag skulle dit för återföring. När jag kört 1,5 timme och med en halvtimme kvar ringde de.
Inget av embryona klarade sig. Inte ett enda. Alla tre är döda. Man tinade ett i taget men inget klarade det.
Jag är så fruktansvärt jävla ledsen. -
Hej! Det är inte så konstigt att du känner dig svullen om du hade 16 äggblåsor på första ultraljudet. Dina äggstockar är förmodligen förstorade (vilket är normalt) men du ska nog säga till din läkare på kliniken hur du känner så de kan justera dosen av Gonal F om det behövs i morgon vid ditt andra ultraljud.A1610 skrev 2018-06-18 16:39:53 följande:
Hej!
Jag har läst lite i tråden och har blivit så positivt överraskad av alla er som plussat!
Jag håller just nu på att sprutar med Gonal F. Jag var på UL idag och de såg 16 äggblåsor varvid 9-12 som förmodligen skulle vara redo för äggplock tills på måndag. Jag ska göra ny koll på onsdag.
Jag känner mig så svullen och som det spänner. Är det någon mer som är i samma fas som mig? Jag är också väldigt nervös. Tar det sig inte blir det ju inget nytt försök förrän hösten...
Det är olika hur kroppen reagerar, jag kände i prinicp ingenting innan äpplock men var däremot jättesvullen och hade ont efteråt i några dagar. Lycka till =) -
Men wow stort grattis!! vilket topp-resultat!!! så skönt att ha minst 3 till frysen, förhoppningsvis behöver du då inte gå igenom fler hela IVF.er!! ja det är häftigt att få se när de lägger embryot på rätt plats ;)Långväntanefterdig skrev 2018-06-20 14:48:39 följande:
Är numera ruvare!!
Sååå häftigt! Fick se på ultraljudet när dom sprutade in blastocysten, supercoolt. Gjorde inte det minsta ont, va bara sååå häftigt! Sambon var med och det var ett fint ögonblick att gå igenom tillsammans!
1 i mig, 3 till frysen och 3 som ska chilla tills imorgon så ser vi om dom kan växa till sig. Är så förväntansfull. Om 13 dagar är officiella testdagen. Kommer troligtvis tjuvtesta. Ovitrellen är ute ur kroppen såg jag på ett test imorse.
hehe vad rolig du är som testar att Ovitrellen är ute, nog en smart idé faktiskt, speciellt om du tänkte tjuvtesta!! Min testdag börjar närma sig, tänker att det borde visa nåt på fredag, RD 11 med blastocyst! Får du progesteron nu eller vad rekommenderade din klinik? -
nä då jag förstår dig, rätt bra idé! Nej har faktiskt inte testat :)Långväntanefterdig skrev 2018-06-20 18:46:53 följande:Haha jaaaa jag vet, gravtest innan man fått tillbaka!! Sjukt. Men då behöver ja inte fundera på ovitrellen.
Åh spännande!! Rd11 alltså, har du testat nått ??? Jag förtsätter med äckel päckel lutinus 3 ggr om dagen! Håller tummarna för dej!
jag hörde från en annan tjej som använder lutinus att man inte behövde använda den där hylsan när man tar det, utan kunde stoppa upp dem ändå.
men du kanske inte har så mkt problem med torrhet etc utan mer kladd? Kladdet kan jag leva med ett tag, blir det plus kör jag vidare med dem till v 12... har du fått några indikationer på när du skulle sluta med dem? -
Ja jag vet, antar att min klinik är nojig o inte tror att jag producerar tillräckligt med progesteron eller nåt själv ..? det är så olika, utländska klinker verkar alltid ge typ mer mediciner etc än svenska, tror svenska tycker att det ska vara mer 'naturligt', för det är inte bara jag som fått de föreskrifterna utan det är standard vid alla IVF i Tjeckien.. jaja jag HOPPAS ju att jag ska få fortsätta med progesteronet för det betyder ju att jag är gravid ;)Långväntanefterdig skrev 2018-06-20 20:29:51 följande:Oj , ända till v 12 ??? Det var länge! Jag har så dom räcker totalt i 3 veckor. Ska köra alla dom å sen va de bra. Vet du varför du kör så länge?? :)
Va grym du är som kunnat hålla dej från att testa!! Det kommer nog inte jag haha!! Vill ju bara veta nu nu nu !
i morogn vet jag mer...
vad fick du för testdag? och hur många blev det till slut i frysen? -
Idag fick vi äntligen se ett plus på stickan!!! Första gången i mitt liv, efter 3 års aktiva försök och 2 ivf! är så otroligt tacksam och lycklig och helt skakis!! Tänk att det gick att bli gravid, kan knappt fatta det!! Glad midsommar allihopa och jag hoppas på massor med fler plus i den här tråden!!! Stor kram till er!!!