Inlägg från: Långväntanefterdig |Visa alla inlägg
  • Långväntanefterdig

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

ivfochhoppas skrev 2018-06-21 12:43:36 följande:

Hoppas det går bra för er. Min testdag är 1 juli. Jag gjorde första ivf i april, men blev tyvärr inte gravid. Nu ruvar jag på två som varit frysta och jag hoppas verkligen att jag blir gravid denna gång. Jag tar Lutinus 2 ggr/dag och känner mig ledsen och inte som mig själv.

Åh fick du tillbaka 2 ? Va spännande :)

Alla hormoner kan göra en lite koko.. känner själv av samma.. ruvardag 1 med färsk blastocyst.
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-22 06:53:36 följande:

Idag fick vi äntligen se ett plus på stickan!!! Första gången i mitt liv, efter 3 års aktiva försök och 2 ivf! är så otroligt tacksam och lycklig och helt skakis!! Tänk att det gick att bli gravid, kan knappt fatta det!! Glad midsommar allihopa och jag hoppas på massor med fler plus i den här tråden!!! Stor kram till er!!!

Åh vad kul!!!! Grattis till er !!!!
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-24 16:16:30 följande:

Tack snälla för grattis! Har vart i väg i helgen och fått smälta nyheten tillsammans med mannen:) nu är ju nästa milstolpe ett VUL i v 7? Tror jag. Måste ringa min gyn o fråga när man egentligen gör det första.. 3 ägg till frysen är ju underbart resultat! Åh vad jag håller tummarna för dig, ska du vänta till 3 juli ;)?

Ja precis, nu väntar ni på ultraljudet, sååå härligt för er! Kan riktigt föreställa mig hur lyckliga ni är!!!

Jag tror ju aldrig jag kommer kunna hålla mig till 3 juli.... hade gärna börjat testa redan men är bara på rd 4 så det känns taskigt att utsätta sig själv för negativa test som kanske inte stämmer.... åh jag vet inte.. vi får se!
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-25 07:46:17 följande:

Lyckan var nog tyvärr väldigt kort för mig :( haft bruna spottings sen i lördags som tilltagit och i morse var det lite blod på pappret. Känns lite som att mensen kommer när som helst och tog ett nytt test som var mkt svagare än i helgen :(

Vet att det är vanligt med missfall men blir ju ändå knäckt på att det bara inte kan funka för en gångs skull!! Fortsätt kämpa alla ni där ute, det ska vi göra men måste bryta ihop lite först bara. Mannen åkte precis i väg på en resa ett par dagar, han hann trösta lite innan han åkte dock. Kram!

Åh neeeeeej!!!!!! Fy tusan :(

Va ledsen jag blir! Spelar ingen roll hur vanligt det är, klart du bryter ihop!!!! Fy tänker på dig!
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-25 10:06:32 följande:

tack snälla.. mkt fint stöd här på FL :) jag hoppas du får ett tidigt plus =)!!! får blicka framåt här och planera för eskimåerna i höst!

Ah det är fan en tröst att man har eskimåerna i frysen.... jag tänker också så om de skulle skita sig nu..

Jag testade idag dum som jag är på rd5. Men jag kaaan verkligen inte låta bli. Givetvis blankt!
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-25 17:50:22 följande:

men du har verkligen ingen anledning att inte tro att det kommer gå vägen för dig!! jag har aldrig hört om ngn som testat positivt på RD 5 så där ligger du lugnt till ;) tidigast RD 7 är vad jag har hört, och då är det ju ett undantag!! 

försök att vara positiv eller neutral i alla fall tills du vet om en vecka :) kram!!

Vet att det inte är kört än.. men vill så gärna se ett plus. En bekant till mig plussade rd6 med 5 dagars :)

Vi får se helt enkelt.. känner ju mig själv för väl så lär bli test nu varje dag haha :) galet... men har ändå betalat mycket för detta så de e klart man vill veta ännu mer..
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-26 09:33:51 följande:

Idag känns det kämpigt... Vägen som redan känts så otroligt lång och svår med över 3 års aktiva försök där alla vännerna har hunnit få både första och andra barnet.. Vi har lite avvaktande sagt att vi inte har någon brådska och det är klart att vi vill ha barn någon dag.Ingen har vetat om tårarna som kommit varje månad då mensen visat sig, och ingen förstår vår längtan efter ett plus som verkat vara helt omöjligt för oss att få.Nu i fredags fick vi äntligen ett plus för första gången i vårt liv. Så glada och chockade och försiktigt förväntansfulla. Det höll bara i 2 dagar innan blödningen kom  Känner mig så rädd att det inte kommer gå hela vägen någon gång, eller att jag helt enkelt inte kommer orka gå igenom fler IVFer. Har två blastocyster i frysen men det finns ju inga garantier överhuvudtaget. Ledsen för deprimerat inlägg, tror det är först nu jag känner att jag kan sörja ordentligt. kram på er alla

Stor styrkekram! Vilken kämpe du är!!!! <3
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-27 11:17:59 följande:

tack snälla. Hur går det för dig, fick du starkare plus idag =)? 

Ja det vae starkare idag! Och i dagarba kommer cb med vecko indikator. Så ska se med det också :)
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-27 13:23:16 följande:

härligt! haha du är en riktig testknarkare du!! blir så glad för din skulle att ni har lyckats, speciellt efter ditt tuffa äggplock, du förtjänar hur många plus som helst!!

Haha ja här testas det till förbannelse! Just för det var så svagt, man vill ju se det bli starkare. Hade jag fått ett starkt plus direkt hade jag nog inte nojjat så.. tack va fint sagt! Hur går det för dig??
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-27 14:48:30 följande:

jodå om ett par dagar kommer det nog vara ordentligt starkt ska du se :)! men så härligt med ett riktigt tidigt plus!

jodå det går rätt bra, har ju testat både igår morse och i morse och har rätt starka plus också, men tror det är på väg bort snart och hoppas inte det är ngt som satt sig på fel ställe eller så. men ska till gyn nästa vecka där de får kolla allt. kram :) fortsätt gärna med dina uppdateringar ;)

Åh men då är det ju inte helt kört för dig ju!! Vänta å de vad dom säger! Håller alla tummar å tår för dig!!

Kommer absolut uppdatera allt eftersom på resans gång
  • Långväntanefterdig

Testdagens underbara streck <3

Fattar inte att det är sant men så är det. V5 idag(4+3)

Försiktigt förhoppningsfull och mycket ödmjuk å tacksam!
  • Långväntanefterdig
    Linsir skrev 2018-07-04 10:33:39 följande:

Var på VUL idag (7+1) men tyvärr blev det tråkiga besked. Det man hade fasat för hade hänt, inget pickande hjärta och det lilla som fanns där var alldeles för litet (som i vecka 5) för att det skulle finnas något hopp. Är så innerligt ledsen, sedan tanken på att nu vänta in en blödning känns horribelt. Om inget skett tills 20 augusti får jag tabletter för att hjälpa kroppen på traven... AUGUSTI.. jag vill att detta ska ta slut nu

Neeeeeeeej :'( fy!!!! Jag beklagar!!!
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?