• Inalina

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Lovsan skrev 2018-06-07 08:46:06 följande:
    Åh tack!! Jag ska försöka njuta, men än är det ju så väldigt tidigt att allt kan hända. Har även en sjuksomshistorik som ökar risken för sent missfall mycket, iaf för den första graviditeten, den andra brukar gå bättre. Detta är min första. Så det kommer bli svårt att slappna av och njuta även när man eventuellt tagit sig förbi första 12 veckorna.

Vet du ännu hur det gått för dina ägg?:)
    de ringde från kliniken nu och 10 av mina ägg hade befruktats!!! Är så lycklig nu och hoppas att de fortsätter utvecklas fint till på måndag! Helt plötsligt känns ju alla krämpor av äggplock och dyra pengar att resa och göra allt detta i Prag så otroligt värt!!!
    Vad är det för sjukdomshistorik som ökar risk för missfall? Min koordinator på kliniken sa nu att de ville att jag skulle ta sprutor som är blodförtunnande för att se om det möjligtvis bildas proppar i livmodern som gör att jag inte kan bli gravid.. försöker få dem att skriva ut några piller istället, sprutor känns INTE kul att fortsätta med nu efter behandlingen...
    KramSkrattande
  • Inalina
    Lovsan skrev 2018-06-08 06:41:45 följande:
    Vad roligt! Det var riktigt många! =) Vi åkte till Helsingfors och kände precis samma när vi fick många ägg, att det verkligen var värt det. Vi fick 11 ägg av donatorn där alla befruktades från början. Till slut fick vi 5 blastos till frysen förutom det som sattes in.
    Jag har bl.a. fått strålbehandling mot äggstockar/livmoder.

Hur kommer det sig att ni valt just Prag för er behandling?
    ja fantastiskt att känna att inte allt faller samman om det inte funkar denna gången, utan det finns några eskimåer också :) mindre stress då :)
    men visst får man göra äggdonation i Sverige också?

Vi bor inte i Sverige, utan i Schweiz och där är det inte tal om att ha råd med någon IVF (kostar ca 120 000 SEK) så då blev Prag ett bra alternativ. Vi har heller inte berättat för någon om vår IVF så vi vill inte göra en massa resor till Sverige hela tiden och behöva förklara oss för vänner och familj där.. Det är ganska prisvärt i Prag och det är en trevlig stad :) 
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-06-08 07:15:03 följande:
    Vilket bra resultat. Hoppas befruktningen går bra för er också. Jo det är nog bäst att följa läkarens rekommendationer.

Fortfarande ingen mens så jag är förhoppningsfull. Men det känns lång tid att vänta till på tisdag för att testa. Lite dumt att det måste bli innan jobbet men, men.
    Ja min läkare sa att de ibland kan sätta tillbaka 2 embryon, men om man exempelvis har haft cellförändringar och gjort konisering (vilket jag har) kan man ha en tendens att föda för tidigt och då blir det en risk vid tvillingarna som trycker på ännu mer. Min egen hälsa går ju givetvis först :) 
    Åh vad du har is i magen (och förhoppningsvis något annat Skrattande!!!) håller alla tummar för dig!!!!
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-06-08 07:15:03 följande:
    Vilket bra resultat. Hoppas befruktningen går bra för er också. Jo det är nog bäst att följa läkarens rekommendationer.

Fortfarande ingen mens så jag är förhoppningsfull. Men det känns lång tid att vänta till på tisdag för att testa. Lite dumt att det måste bli innan jobbet men, men.
    Hej!! har du fortfarande kunnat hålla dig ifrån att testa?

jag kom precis hem från ET! :) äntligen är man ruvare, så det är inte så mkt jag eller någon läkare kan göra just nu för att påverka detta! åh vad jag hoppas på positivt resultat för dig!! känner du någonting ännu? kram!Hjärta
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-08 13:25:09 följande:

Då var första ultraljudet avklarat och jag hade inte hunnit få så många blåsor på min låga dos gonal.3 på höger sida och 1 på vänster. Samt en del små som är på g. Dom vill ha 8-15 ägg så en bit kvar och dosen höjdes lite till.

Idag ska jag börja med spruta nummer 2 orgalutran. Den hejdar en ägglossning. Så nu får vi se vad dom säger på måndag!:)

vad kör du för dos gonal f? bra att de höjde dosen, det är ju därför man har ett tidiigt VUL för att de ska kunna ändra dosen upp/ner om det behövs :) Orgalutran är inte min favoritspruta (om man har en sån..) den fick jag stora röda utslag som femkronor av nästan varje dag..
    har du hört något nytt idag?
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-11 16:19:06 följande:
    Ja jag gillar inte heller orgalutran, får också utslag av den och tycker inte om den nålen!!!

Idag var jag på ultraljud igen och fick åter ökad dos med gonal. Körde 4 dagar på 100 enheter 3 dagar på 125 och nu ska jag ha 2 dagar med 150 enheter.

Äggplock blir på fredag och insättning blir på måndag eller onsdag beroende pp hur det ser ut..

Hade typ bara 7 ägg idag när vi kollade så hoppas dom små vi såg växer till sig tills på fredag. Ovitrellen onsdag 20.30 och äggplock fredag 08.30. Sååå nervös men ändå laddad. Skräckblandad förtjusning har fått en ny innebörd!
    nej de säger att man ska ha 'öppningen' på nålen rikta uppåt och att det blir lättare då..ibland går det ju hur lätt som helst med sprutorna, men jag har fortfarande stora blåmärken på magen efter orgalutranen och det var över en vecka sedan jag tog den! 

hur stora var dina äggblåsor? 7 st låter ju inte så dåligt :) stort lycka till Glad
  • Inalina
    ESK1 skrev 2018-06-11 16:27:10 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!!!!!
    Plussade igår, på ruvardag 12 - med ett stoooort plus!!!! 

woohooo!!!!!! stooooort grattis!!!Solig{#emotions_dlg.flower}Skrattande
  • Inalina
    lizzyli skrev 2018-06-11 22:02:35 följande:
    Jag gjorde VUL två dagar efter äggplock och de konstaterade att jag var överstimulerad och satte därför inte in något embryo tillbaka denna gång. Mina äggstockar var 10 cm, vilket tydligen var mycket. Jag blev mer och mer svullen i magen och mer öm från äggplocket och fem dagar framåt. Det försvann sen helt och hållet typ, nu känns det som vanligt i magen.

Vid äggplocket så tömde de 24 äggblåsor, och det var tydligen antalet äggblåsor som är viktigt när det kommer till överstimulering. Äggblåsorna fylls med gulkroppshormon när man blir gravid, och i normala fall är det ju typ en blåsa men i mitt fall skulle det bli 24. Så det var för farligt. Och efter att ha läst om hur illa det kan gå så är jag ju ändå tacksam att läkaren tar min hälsa på allvar. Så vi får vänta till i höst! (Om någon klarar sig till frysen)
    nä det verkar ju klokt att de inte satte tillbaka något då, det kan ju utvecklas till ett livsfarligt tillstånd! det viktigaste är ju såklart ens egen hälsa!!!

24 äggblåsor är väldigt mkt också. När får ni veta om ni fick till frysen? Glad
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-06-12 17:56:43 följande:
    Hej,

Tack :), det var tyvärr negativt. Finns väl en liten chans att det fortfarande är för tidigt att testa pga för låga hcg hormoner, men jag tror inte det tog sig tyvärr. Men får vänta och se om mensen kommer igång. Annars blir det testa igen till helgen.
    Tänker på dig och hoppas såklart att du är en av dem där plusset kommer smygandes i senare skedetHjärta!!
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-06-14 18:19:41 följande:
    Jag får tacka dig och Loven att ni håller tummarna för mig, men embryot kom ut imorse. Då har vi ett försök kvar då och aldrig fått till frysen. Är väl ett steg närmare då det i alla fall blev en insättning denna gång, men ja det känns surt. Det jobbigaste är inte att det inte gick denna gång utan att jag måste gå i genom hela karusellen igen med biverkningar och pendla mellan hopp och förtvivlan.

Jag får fokusera på vårt kommande bröllop istället.

Jag hoppas ni båda får bättre resultat :).
    Åh så ledsen att höra detta :( Man följer varann och hoppas att alla ska lyckas då den här resan är både tuff fysiskt och mentalt! 
    inte nog med att man behöver gå igenom allt vad en IVF innebär, man ska dessutom behöva göra det flera gånger!! det känns bara så otroligt orättvist i det här bebislotteriet Skrikandes 
    Försök att göra det mesta av sommaren, vila upp dig och NJUT av ett underbart bröllop Hjärta stor kram!!!
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?