lizzyli skrev 2018-06-06 18:45:56 följande:
De fick ut 15 ägg, varav 14 kunde injiceras (vi gör ICSI) och idag fick vi veta att 11 är befruktade! Det innebär att vi ska tillbaka på fredag för ET. Dock är det sannolikt så att vi inte får något embryo tillbaka den här gången eftersom de tror att jag blivit överstimulerad. Så de ska kolla med nytt VUL på fredag innan de bestämmer sig. Hoppas hoppas! Och av 11 befruktade hoppas vi väl på iaf något till frysen.
Hur gick det för er på ÄP idag?
men oj jag fick också 15 ägg!!
vet först i morgon hur många som klarar ICSIn, jättebra resultat för er med 11 befruktade!! :)
på vilket sätt tror de att du är överstimulerad? är också lite orolig över det då läkaren tyckte att 15 ägg var många...är ensam här i Prag då min man behöver jobba, så får ju försöka vara lite uppmärksam, men vet inte på vad..
jag har rätt ont i magen nu och känner mig väldigt 'tung' när jag går och det gör ont om jag rör mig några längre sträckor.
får jag fråga varför de vill sätta tillbaka på fredag (dag3?) min klinik vill nog helst sätta tillbaka en blastycyst och det är på dag 5 eller 6. (resultatet blir väl i oför sig detsamma men de kan ju se vilka som är starkast till dag 5 om jag fattat rätt...)
kram, så spännande att vara i samma båt :)